Utgifter til kone og familie vs HiFi-utstyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 150
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utgifter til kone og familie vs HiFi-utstyr

[Moderatoredit: Splittet ut fra tråden Konevennlige høyttalere i Produkt- og prisjakt-kategorien grunnet heavy chitchat-faktor ]

Du får innstallere Wife 2.0. Tror den er kommet i beta versjon.

La også denne tråden være en ledetråd til dere som er 15 og ikke har funnet deres fremtidige samboer enda. Kjøp dere størst mulig høyttalere med en gang slik at det er på plass FØR dama er på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer a' vel hjem med noe billig møkkhøytalere fra en eller annen lavprisbutikk samt stasjonsvognen fullastet med H&M og Vero Moda Poser
    Det er bare slik damer prioriterer om de har mer penger en de har godt av å ha imellom fingrene
    Geiri, du kom meg i forkjøpet (les svar over). Trodde jeg var litt sjåvinistisk i mine uttalelser, men der tok jeg feil. Tror nok en del folk vil si at mange AVForums medlemmer har for mye penger mellom hendene ettersom vi benytter uanstendige summer på kabler og blinkende gjenstander. Jeg er SELVFØLGELIG ikke en av de som mener dette.

Ellers kan jeg si at du er heldig dersom dama di handler på H&M eller Vero Moda. Jeg har skjønt såpass at dette er relativt billige klesbutikker. Det er værre når de kommer hjem med fine svarte/glinsende plastposer. Da vet du at kontoen er slanket kraftig, og at en T-skjorte har kostet mer enn subben din. :shock:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker nesten som om jentene i min generasjon (20 +/-) er litt mer fornuftige; har så langt bare fått positive kommentarer om min lydfikserte innredning, og et par har tilmed vurdert noe lignende selv (en før hun så film her faktisk :shock: ).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at de jentene på 20 +/- du snakker om ikke har vært dine samboere over tid. Jeg er selv 34 (dvs rene gamlingen i forhold til deg) og har vært gift i over 7 år. Før det hadde jeg 2 samboerskap bak meg. Jeg mener derfor å tro at jeg har litt erfaring. Jeg har følgende råd å komme med til deg:

1) Jenter mener noe annet enn det de sier

2) Jenter på +/- 20 har ikke et forhold til leilighet/hus. De ønsker bare å ha et koselig lite krypinn mens de studerer. Livet er jo så rosenrødt ! Vent til du kjøper hus/større leilighet. Jeg garanterer at du får negative kommentarer på anlegget.

3) Jenter vil aldri prioritere penger til et skikkelig stereoanlegg. Jeg støtter derfor tidligere kommentar om at en må kjøpe store og dyre høyttalere og anlegg før en gifter seg/blir samboer. Etter dette går alle pengene i stasjonsvogn og gardiner, evt oppussing av bad (der er det nemlig greit å bruke minst kr 100 000)

4) Har du ikke kjøpt anlegg før du gifter deg/blir samboer, gjør det for Guds skyld før du får barn. Da er det slutt på ALT :twisted: . Har du penger til AV utstyr etter dette, er du rik. Jeg selv fikk ikke barn før jeg var 32. Hadde fått spart opp noen kroner før dette.

5) Siste råd fra en familiefar: Fest, lev livet, spill musikk høyt og ikke minst SOV ! Dette vil du savne når du blir familiefar og blir like gammel som meg ! :shock:

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5) Siste råd fra en familiefar: Fest, lev livet, spill musikk høyt og ikke minst SOV ! Dette vil du savne når du blir familiefar og blir like gammel som meg !
    Denne stiller jeg meg bak også.
    Er selv "bare" 27 og har en sønn på snart 3.
    Noe jeg savner så er det å bare valse ut døren og komme hjem når jeg selv vil og sove så lenge jeg selv vil.
    Missforstå meg rett... Ville aldri byttet han bort med denne tiden igjen da!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    5) Siste råd fra en familiefar: Fest, lev livet, spill musikk høyt og ikke minst SOV ! Dette vil du savne når du blir familiefar og blir like gammel som meg !
    Denne stiller jeg meg bak også.
    Er selv "bare" 27 og har en sønn på snart 3.
    Noe jeg savner så er det å bare valse ut døren og komme hjem når jeg selv vil og sove så lenge jeg selv vil.
    Missforstå meg rett... Ville aldri byttet han bort med denne tiden igjen da!
    Jeg har siden jeg har vært 15 vært bestemt på at jeg aldri skal ha unger (eller gifte meg). Samboer har troen på at hun skal klare å overbevise meg en gang, men der tar hun nok feil. Nå er jeg 29 og fortsatt like sikker på at unger er noe herk som gjør at livet aldri blir det samme igjen. Når jeg ser hvor mye det går utover livet til foreldre (spesielt fedre som ikke kan bruke penger på det de vil) og hvor mye det belaster arbeidsgivere og staten så er jeg overrasket over den store andelen av folk som får barn, selv om det er sterkt synkende her til lands.

Eneste akseptable alternativet for meg måtte være å adoptere ei jente på 18. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har misforstått alt. Selv om mange familiefedre og mødre klager på alt ugagn unger forårsaker, så tror jeg de fleste ikke ville vært dem foruten.

Jeg selv gråt som et lite barn da min sønn så verdens lys. Noe så vakkert har jeg aldri sett eller opplevd noensinne. Selv om det er tunge stunder, og småtten har vært ugrei i 2 dager i strekk er dette glemt på 1 sekund når han smiler til meg, kommer løpende mot meg og roper Pappa-Pappa når jeg henter ham i barnehagen.

Jeg ville aldri gått tilbake til den tiden jeg var fri og frank og ikke hadde noen å ta hensyn til. Mulig det har sine positive sider, men all moroa en har med barn oppveier for alt det negative (med ekstremt god margin).

Dette er noe en først skjønner når en ser mikroskopiske bilder av ens kjøtt og blod på ultralyden.

Når det gjelder adopsjon av 18 årig jente. Hva får deg til å tror at jenter på denne alderen ikke skaper huskestue i hjemmet ? Finnes der egentlig en "værre" alder å være foreldre for ? Tenk deg selv da du var 18-20 år som gutt. Hva hadde du i tankene da når det gjaldt jenter ? Med dette som utgangspunkt tror jeg du hadde låst din datter inn på rommet etter kl 1600 om ettermiddagen. :roll: :roll:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er 100% overbevist om at hvis jeg fikk unger noen gang så ville jeg sikkert blitt glad for det og syns at det var helt supert. (alla den samme følelsen man får når man får seg en ny DVD spiller eller forsterker)

Samboer skjønner ikke hvorfor jeg er så imot unger siden hun mener jeg er så flink med små barn (onkelunger og slikt). Men det er et prinsipp som jeg har (alla som de fleste aldri ville kjøpt Citröen til bil) som jeg ikke kan gi meg på. (har veddet på det også). Jeg prøver å argumentere overfor samboer om at mannfolk med unger har ikke så stort drag på damene som mannfolk uten. (hun skjønner merkelig nok ikke den argumentasjonen).

Men hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha unger er jobb da mange arbeidsgivere er negative til folk med unger. (iallfall i konsulentbransjen der man forventer 70-80 timers arbeidsuke). At bruttern måtte bytte inn sporstbilen til en familibil når han fikk unge er nok et eksempel på at man må forsake for mye.

Når jeg tenkte på å adoptere 18 åringer tenkte jeg mer i retning av denne fyren: :roll:

http://www.imdb.com/gallery/granitz/...Allen,%20Woody

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. tror nok du får et annet syn på hva som er viktig om du engang skulle komme opp i "uføret". Uansett, å være far er genialt, og har gitt meg mye mer enn noe annet her i livet.

Men, men... litt av en prisjakt dette ble.

Btw. å ha barn er ikke nødvendigvis negativt i damesammenheng (med mindre du virkelig er ute og jakter smårips), selv om jeg ikke har benyttet meg av muligheten.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Hmmm.. tror nok du får et annet syn på hva som er viktig om du engang skulle komme opp i "uføret".
    Det er jeg helt enig i, men prinsipp er prinsipp :wink:

Hverken barn eller kjerring skal noengang påvirke hvilke høyttalere jeg vil ha/har råd til.

Blir veldig off topic dette :-)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg er 100% overbevist om at hvis jeg fikk unger noen gang så ville jeg sikkert blitt glad for det og syns at det var helt supert. (alla den samme følelsen man får når man får seg en ny DVD spiller eller forsterker)

Samboer skjønner ikke hvorfor jeg er så imot unger siden hun mener jeg er så flink med små barn (onkelunger og slikt). Men det er et prinsipp som jeg har (alla som de fleste aldri ville kjøpt Citröen til bil) som jeg ikke kan gi meg på. (har veddet på det også). Jeg prøver å argumentere overfor samboer om at mannfolk med unger har ikke så stort drag på damene som mannfolk uten. (hun skjønner merkelig nok ikke den argumentasjonen).
    Men hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha unger er jobb da mange arbeidsgivere er negative til folk med unger. (iallfall i konsulentbransjen der man forventer 70-80 timers arbeidsuke). At bruttern måtte bytte inn sporstbilen til en familibil når han fikk unge er nok et eksempel på at man må forsake for mye.

Når jeg tenkte på å adoptere 18 åringer tenkte jeg mer i retning av denne fyren: :roll:

http://www.imdb.com/gallery/granitz/...Allen,%20Woody
    Den letteste måten å komme i kontakt med jenter er når du er ute å triller med barnevogn! Alle skal se på kidden i vogna......... Så det å si at mannfolk med unger har mindre drag på damer enn mannfolk uten er feil!
    Så peakman lån deg en vogn og en liten en og trill deg en tur ned på torvet.... så får du se........

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med antiloop. Kvinner synes å sette pris på fedre som tar et tak for sine barn. I tillegg er ikke ring på fingeren heller å forakte. Dette synes ikke å skremme vekk damer på byen. Heller tvert imot. Jeg har aldri hatt så drag på damene etter at ringen kom på.

Men giftemål er en økonomisk katastrofe. Kr 100 000 er vekk i løpet av 1 dag. Kunne fått mye hjemmekino for disse pengene. Det spørs allikevel om kona hadde verdsatt dette like mye som et bryllup.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Enig med antiloop. Kvinner synes å sette pris på fedre som tar et tak for sine barn. I tillegg er ikke ring på fingeren heller å forakte. Dette synes ikke å skremme vekk damer på byen. Heller tvert imot. Jeg har aldri hatt så drag på damene etter at ringen kom på.

Men giftemål er en økonomisk katastrofe. Kr 100 000 er vekk i løpet av 1 dag. Kunne fått mye hjemmekino for disse pengene. Det spørs allikevel om kona hadde verdsatt dette like mye som et bryllup.
    "Avforum anbefaler byfogden og hemmelighold"
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100000 var ganske drøyt. Vi presset bryllup med ca 70 gjester og to ukers bryllupsreise til Thailand inn under 80k kroner. Husker ikke om brudekjolen var inkludert da... (sikkert ikke).

Klart man kunne fått mye flott utstyr for de pengene. Men potensiell varighet på produktet (ekteskap, familie etc) er temmelig mye lenger enn Hifi-utstyr. Men det er jo klart: Noen bytter ut både bedre halvdeler og hifi-utstyr oftere enn andre... :shock: :roll:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha. Dette her ble plutselig til en "generell chitchat".

Tror det med giftering fungerer som et slags generelt "stamp of approval" blant kvinnerasen. Har du kommet innenfor er du mer attraktiv.

Barn er også en god greie, så lenge de er unge og søte. Tror ikke det er like stas med en frekk og kvisete 12-åring som bare sitter i stuen og spiller "manhunt".

Problemet er jo det at når du har barn og kone, da er du ikke på jakt lenger. Det er synd på oss menn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe: Ikke alle bor nær svenskegrensen og kan kjøpe pils og sprit + mat billig. Vi hadde 45 gjester på hotell + bryllupsreise til Carribien (Cruise). Brente av 50K bare her. Vel verdt pengene !

Ikke alt kan måles i DVDspillere og høyttalere ! :roll:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med antiloop. Kvinner synes å sette pris på fedre som tar et tak for sine barn. I tillegg er ikke ring på fingeren heller å forakte.
    Da tror jeg du må spørre kona de om hun ville giftet seg med deg hvis du hadde barn med ei annen eller hadde vært gift med noen andre før.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    "Avforum anbefaler byfogden og hemmelighold"
    Den oppfordringen stiller jeg meg bak. Kan da ikke fatte hvorfor man skal svi av 100k (eller 80k) for å gifte seg. Når man i tillegg vet at halvparten av forumen forsvinner om noen år(eller måneder) så har jeg store problemer med å se hvorfor man skal arrangere så dyrt bryllup. Det er som man må lure på om man gifter seg pga av festen eller pga av man vil bo sammens med samme person til den blir gammel å begynner å lukte. :-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe: Ikke alle bor nær svenskegrensen og kan kjøpe pils og sprit + mat billig. Vi hadde 45 gjester på hotell + bryllupsreise til Carribien (Cruise). Brente av 50K bare her. Vel verdt pengene !
    Var ikke mye som ble kjøpt fra Sverige. Det var vel heller et utslag av ganske intensiv Produkt- og prisjakt i nærmiljøet i forhold til lokaler, catering etc. Det hjalp selvfølgelig at vi stod for arrangementet selv, slik at man ikke var bundet til drikkevareprisen som ofte er en betingelse ved alt-i-ett pakker fra hoteller og andre selskapsarrangører.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det er som man må lure på om man gifter seg pga av festen eller pga av man vil bo sammens med samme person til den blir gammel å begynner å lukte. :-)
    Når jeg ser min datter som nå er 5 går med prinsessekjole og tiara hver dag på tredje året, så innser jeg at det er noen behov som er grunnleggende annerledes hos jenter enn hos gutter. Drømmen om å få være prinsesse og det absolutte midtpunktet i en storslått fest er det mange kvinner som bærer på. Dette ønsket er ofte svært sterkt, og står nok like høyt (eller høyere) på livets prioriteringsliste som vårt ønske om å eie en rå hjemmekino.
    Og vet du hva: Hun fortjener det!

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •