Utgifter til kone og familie vs HiFi-utstyr - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 150
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Jeg er økonom. Har heldigvis til salt i grøten.

Høres ikke noe særlig ut..
    Hva mener du ? Jeg har til mer enn salt i grøten, men liker ikke å skryte. Hadde jeg ikke vært økonom, hadde jeg nok flesket til med et overdimensjonert og uansvarlig dyrt anlegg. Men det er jeg for "fornuftig" til (+ kona ville kastet inn håndkleet). Ikke rart jeg kjører Toyota !!

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte mer på saltet i grøten..

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du ? Jeg har til mer enn salt i grøten, men liker ikke å skryte. Hadde jeg ikke vært økonom, hadde jeg nok flesket til med et overdimensjonert og uansvarlig dyrt anlegg. Men det er jeg for "fornuftig" til (+ kona ville kastet inn håndkleet). Ikke rart jeg kjører Toyota !!
    "fornuftig" og kjører Toyota...hmm du er prototypen på en kjedelig forelder. Mener ikke å kritisere deg på noen måte, men jeg skjønner at du har mye fritid å bruke på unger og slikt. Men du ser jo ut til å trives med det så..

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig fyr her også. Det er vel et spørsmål om hva man verdsetter mest her i livet. Kanskje vi synes det du holder på med er kjedelig :wink:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke salt i grøten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig forelder, det får være dine ord. Jeg har ikke mye fritid. Har jobbet som senior manager i et av verdens største konsulent og revisjonsselskap i nesten 10 år. Nå har jeg skiftet jobb, men jobber ikke noe særlig mindre.

Jeg er veldig sportsinteressert og har spilt alt fra fotball, håndball, ishockey etc. Nå spiller jeg basketball i 2.div, dvs trener 2 ganger i uken + kamp i helgene. Spiller også en del gitar, tidligere i band, men dette er lenge siden. I tillegg spiller jeg golf relativt ofte. Liker også veldig godt det "brune vannet" (ikke for godt !) og deltar på alt av sosiale arrangementer på jobben og med basketball laget. I tillegg er jeg rimelig interessert i hjemmekino, og bruker også mest mulig tid foran lerretet hjemme (som ikke blir så mye). Kona mi synes jeg burde roe ned antall hobbyer. På toppen av alt har jeg et hus på 175 kv.m med hage som må stelles. Kona er IKKE interessert i dette arbeidet.

Jeg føler derfor ikke at jeg har ekstremt mye fritid, eller tid til overs til min sønn. Stort sett er dette maksimalt 2-3 timer hver dag, dvs fra han hentes i barnehage kl 1630 til han legger seg kl 1930.

PS At jeg kjører Toyota, er av rent praktiske grunner. Har ikke peiling på å mekke biler, og Toyotaer går til du skyter dem i senk. En Porsche eller Lamborgini hadde ikke vært å forakte.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok mulig du ikke har mye fritid. Men du høres veldig "voksen og fornuftig" ut ihvertfall. Hage som må stelles...takke nei til en stilling med bedre lønn( i din alder) osv..Høres ut som min far

Ikke negativt...folk er vel bare forskjellig

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk har forskjellige interesser. Jeg er også muligens noe eldre enn deg (jeg er 34 år). For 8-10 år siden var det kun karriere og penger/lønn som var viktig for meg. Men dette har endret seg noe.

Mottoet er minst mulig jobbing for mest mulig penger !

Husk: Du skal ha tid til å bruke alle pengene + nyte det du kjøper ! Ikke vits å jobbe 12-15 timer hver dag 7 dager i uka for at kona skal svi vekk alle pengene du tjener !

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Porsche er meget ufornuftig

Det som gjør Toyota så driftsikker er at det bare er forsiktige pedanter som velger en sånn bil. :lol:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Porsche er meget ufornuftig

Det som gjør Toyota så driftsikker er at det bare er forsiktige pedanter som velger en sånn bil. :lol:
    Jeg synes å huske at hjertepumpa gikk på høygir både når jeg kjørte Celica GT4 og Supra... :wink:

DrE

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 31 år selv, men folk sier jeg både lever og tenker som om jeg skulle vært i begynnelsen av 20-årene. Og det er godt mulig, men trivdes med det, så lenge jeg har en jobb med høy lønn.

Det kan jo være ejg blir "voksen" er dag jeg og...

Men fornuftig når det gjelder bil blir jeg nok egentlig aldri. Jeg har en ihugga trang til å style og modde alle biler jeg eier...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Har du ikke salt i grøten?
    Grøt uten salt er jo totalt uspiselig. Minst like viktig som sukker.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grøt er for spebarn og folk i U-land

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    grøt er for spebarn og folk i U-land
    Nope, grøt er gudd shitt! 8)
    Grøt, margarin og Carlsberg!
    Perverst og godt.

DrE

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig dette blir litt videre enn topic. Uansett: Jeg har ikke sett det som noe mål å forsøke å maksimere materiell velferd. For meg er tiden for verdifull til å bruke den til å tjene mer penger enn jeg strengt tatt trenger.

Misforstå meg rett: Jeg liker ikke å ha for lite penger, og det har jeg heller ikke. Men å ikke få alt opp i hendene gir en drivkraft i livet og noe å kjempe for. Et av mine livsmotto (som ikke må tas FOR bokstavelig) er:

Den som har alt har ingenting å kjempe for.

For å knytte dette sammen med topic: Hadde jeg ikke hatt barn, så tror jeg nok jeg hadde hatt mer ressurser å bruke på meg selv. Men barna tilfører en dimensjon som gjør at selv om jeg får mindre romslighet i økonomien, så er livskvaliteten større. Dette er selvfølgelig en personlig oppfatning, men vil gjerne understreke dette: Jeg lever ikke et kjedeligere liv etter at jeg fikk barn. Og det selv om jeg kjører en liten Toyota...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Er 31 år selv, men folk sier jeg både lever og tenker som om jeg skulle vært i begynnelsen av 20-årene. Og det er godt mulig, men trivdes med det, så lenge jeg har en jobb med høy lønn.

Det kan jo være ejg blir "voksen" er dag jeg og...

Men fornuftig når det gjelder bil blir jeg nok egentlig aldri. Jeg har en ihugga trang til å style og modde alle biler jeg eier...
    Godt vi er forskjellige. Jeg kunne ikke tenke meg noe mer kjedelig å bruke fritida på enn å montere "laksetrapp" på Asconaen eller å kjøpe senkesett/avstivere for å kunne smelle i biltaket i hver fartsdump (var vel litt stygg der !).

Uansett, lev 20-års livet så lenge du kan. Alderen henter deg tidlig nok, med mindre du blir som A. Næss.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe!! Du er og forblir en fornuftig pappa

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Roffe. Han har iallefall noe å kjempe for, ettersom han ikke har fått seg projektor ennå. Hvordan overlever du forresten med en 32" Roffe ?

For øvrig har jeg både en liten Toyota og en stor Toyota (den ene er konebil. Gjett hvilken !)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med mindre du blir som A. Næss.
    Han er faktisk en av mine helter...få har levd livet så fri som han. På godt og vondt.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig har jeg både en liten Toyota og en stor Toyota (den ene er konebil. Gjett hvilken !)
    Den store er self konebil. sikkereheten til barn og mor komemr først. Samme gjelder meg. Kona kjører guttungen og seg selv i V70'en, mens jeg cruiser rundt i en blodsenka og modda 240 ...

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •