Utgifter til kone og familie vs HiFi-utstyr - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 150
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Til dere som har barn over 1 år:

Hvordan er tiden fra de er 1 år til 5 f.eks?
    Hvordan var den berømte trassalderen?
    Tok det lang tid før de skjønte at det er fyfy og rive ned cd´er?

Min datter vred opp volumet på forsterkeren en gang når hun var ca 1,5 år. Etter dette spør hun bestandig meg før hun rører noe som helst i stua, nå er hun 7 år.

Noen trass alder har ikke jeg merket noe til, hun har alltid vært filmintressert og har i dag ca 40 filmer på dvd. Foruten at hun har tv og dvd-spiller på sitt rom ser vi også film på projektoren i stua 2-3 ganger i uka.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg har en pode på to, og jeg synes det blir stadig kjekkere å være far. Nå kan vi jo snakke litt sammen, og han begynner å skjønner og svarer på det meste. Husker ting langt tilbake i tid, og er blitt mer voksen. Og ikke minst, han skjønner ting og sammenhenger av seg selv, og det er stas! Trassalderen har jeg ikke merket noe til foreløpig.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samboeren min innrømmet nettopp å ha registrert seg på avforum (med litt hjelp av broren sin) og spurt meg spørsmål i noen av mine tråder.

Jeg må le. Kanskje kan jeg diskutere projektorkjøp med henne på nett, så slipper jeg kloremerker i ansiktet hvis jeg skyter skivebom i mine "oppsett"??

ROFL

DrE

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samboeren min innrømmet nettopp å ha registrert seg på avforum (med litt hjelp av broren sin) og spurt meg spørsmål i noen av mine tråder.
    Uff hehe....Det er når damene begynner å blande seg inn at alt skjærer seg...Nei huff..hver til sitt sier jeg bare. Som jeg sier til kona: Du kan bestemme alt som har med innbo og klær å gjøre..men hold deg langt unna bil, pc og hifi-anlegg

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling

Jeg må le. Kanskje kan jeg diskutere projektorkjøp med henne på nett, så slipper jeg kloremerker i ansiktet hvis jeg skyter skivebom i mine "oppsett"??

ROFL

DrE
    Hva er bruker navnet hennes da?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    missundercover

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    missundercover
    Et innlegg!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    missundercover
    Et innlegg!
    Det holder!!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her har aldri vært noe tema for meg da jeg er 21 og bor delvis hjemme hos mor. Kjøpte min første bil til godt over 300k i fjor, og har vel brukt over 50k på den i år. Bil har vært den store interessen, nå har jeg begynt å interessere meg for hjemmekino. Føler meg veldig priviligert når jeg leser innleggene deres.

Ante ikke at det var så jævlig å få unger og kone. :shock: Bryllupp til over 50k? Ingen har fortalt meg dette her før nå..

Konklusjon:
    1. Hvis jeg skal ha unger, så skal det være mange år til.
    2. Hvis jeg skal gifte meg, så er det veldig lenge til.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Konklusjon:
    Prinsipper er det som lettest preller av på damer. Bare vent til du finner ei som er bestemt nok. :wink:

DrE

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjon:
    Så enig, så enig. Mange her med rare prioriteringer, synes jeg.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Konklusjon:
    Så enig, så enig. Mange her med rare prioriteringer, synes jeg.
    Selv om man får ekstra ansvar og ikke bare kan tenke på seg selv når man får unger, så oppveier ungene alt med klar margin. Det å bli foreldre kan bare ikke beskrives med ord, det må oppleves.

Så de rareste prioriteringene står dem som ikke vil ha unger pga. egen "frihet" for. Unger er 1 000 000 ganger (minst) bedre enn en hvilken som helst hjemmekino for å si det sånn.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med unger, kone og ditt og datt er relatert til alder og fase i livet til hver enkelt.

Sikkert individuelt, men det er få som "tenner på idéen" å skaffe unger og mamma til ungene i en alder av 20 år.

Selv ventet jeg til jeg passerte 30 år.

Hadde jeg vært 20 år og lest innleggene om "kone og barn" hadde jeg tenkt mye av det samme som andre her inne som ikke har unger og kone.

Det er nok livets harde realitet: Når man nærmer seg 30 år så blir det kjedelig å bare tenke "bil, øl og film" hele tiden. Noen av dem finnes nok de også, men jeg tror ærlig talt de vil kjede seg i hjel etterhvert som de blir eldre.

Dessuten kan det være farlig å "tenke bare på seg selv" hele tiden...men nyt det så lenge dere vil.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dessuten kan det være farlig å "tenke bare på seg selv" hele tiden...men nyt det så lenge dere vil.
    Hmmmm. Godt sagt det der.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er nok livets harde realitet: Når man nærmer seg 30 år så blir det kjedelig å bare tenke "bil, øl og film" hele tiden. Noen av dem finnes nok de også, men jeg tror ærlig talt de vil kjede seg i hjel etterhvert som de blir eldre.
    Jeg nærmer meg faretruende 30, men anti holdningen til kone og unger blir bare større. Men nå tenker jeg mest data, damer, lyd, damer, hjemmekino,damer, dvd, damer og vodka 8)

(Selv om jeg er en tøffelhelt av dimmensjoner)

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Som jeg sier til kona: Du kan bestemme alt som har med innbo og klær å gjøre..men hold deg langt unna bil, pc og hifi-anlegg

Jepp..kunne ikke sagt det bedre selv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    ...Men nå tenker jeg mest data, damer, lyd, damer, hjemmekino,damer, dvd, damer og vodka 8)
    Da tenker vi mye likt. :lol:

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med de prognosene samliv i dagens Norge har, kan jeg dessverre ikke si jeg akkurat ser lyst på framtiden og en eventuell etablering av familie utenfor id'et. Et av mine livsprinsipper er så langt det er fysisk mulig å aldri havne i helgepappa-kategorien, og den dama som klarer å overbevise meg om å "sende gutta på jobb" har derfor en ganske møysom tillitsbyggingsprosess framfor seg. Jeg har så langt vært ganske så langt fra å møte henne..

Med all respekt å melde for dem som har vært midt oppe i en slik situasjon (det har jeg ikke selv), synes jeg det er blitt alt for enkelt, og akseptert, å ty til minste motstands vei når man møter en motbakke - synes jo nesten annenhver jente man møter er alenemor nå om dagen.. (nå kan det jo selvfølgelig være flere grunner til det - men antallet i forhold til femten år siden må da likevel være alarmerende høyt?) - skal jeg først gå til det skrittet å få en unge, vil jeg da for pokker tilbringe så mye tid med ham/henne som mulig også, og for meg vil det derfor etter all sannsynlighet være fullstendig nedbrytende å bli fratatt den muligheten ved et brudd (om jeg har forstått det riktig må visst mor nesten bli kjent uskikket for at far skal få hovedomsorg i barnefordelingssaker?) - og utgangspunktet er da ganske demotiverende i seg selv når faren for å bli en del av statistikken er så stor. Spesielt når terskelen for å havne i den er blitt såpass liten, og man har såpass lite kontroll på sin egen situasjon. Kall meg gjerne gammeldags, men jeg liker litt forutsigbarhet på enkelte kjerneområder altså..

Jeg tror jeg må flytte ut av Oslo etter hvert, og få meg noen litt mer aktive hobbyer. Blir jo iallfall ikke noe så lenge man sitter på ræva hjemme og glaner på lerretet heller, og denne byen utstråler en kynisme jeg får mindre og mindre lyst til å ta del i. :roll:

Det var vel ingen som ville kalle meg pessimist etter dette?

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg fått barn da jeg var 20 tror jeg at jeg hadde satt en kule i skolten. For guds eller djevelens skyld...dere må vente til dere er nærmere 30 år med å få barn.

Mange påstår at det er så fantastisk å få barn osv. Vel..for noen mennesker er det sikkert det, og sannsynligvis er dem fleste av dem kvinner. Tror også denne "fantastisk" følelsen avhenger av barnets natur. Nå har meg og kona mange venner som har fått barn nesten samtidig med oss. Og alle dem som sier det var fantastisk har noen engle-barn av dimensjoner som sover hele natten og stort sett er snill og grei. Mens min sønn er av den svært aktive og svært følsomme sorten.

Men ikke missforstå meg. Jeg elsker min sønn. det må ikke være tvil om det. Men mye av det er pga av at han nettopp er min sønn og det er lagt i menneskets natur å elske sitt eget kjøtt og blod. Jeg liker også å være med ham og leke med ham, men klarer stort sett ikke mer enn et par timer for dagen liksom...Bleieskift og det å legge ham tar stort sett kona seg av. Mye pga at hun syntes dette er greit. Jeg gjør det når hun ikke orker, men dette er heller sjelden. Mange påstår at bleieskift og slikt kan være en kosestund mellom far og barn osv. Det kommer igjen ann på barnets natur. Bleieskift på min sønn er en evig kamp, hvor begge parter knurrer av sinne

Jeg har i utganspunktet aldri likt barn og liker i grunnen ikke andre barn enn min sønn heller. Min kone føler litt av det samme.

Så tenk dere om før dere får barn. For en 20 åring kan det ødelegge livet. for oss på 30 så går det nok greit. Og for noen (mennesker som sikkert alltid har likt barn og gjerne jobber i helsevesenet) så er det sikkert "helt fantastisk"

Men det ligger i menneskets natur å få barn, og om ikke annet så bør man få barn med tid og stunder. Om ikke annet enn for å hjelpe til med å befolke Norge...og for å fremme evolusjonen.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal aldri ha barn av en enkel grunn, er ikke rik nok til å gi dem et bra liv. er er lei av tullinger som skal på død og liv ha barn når de knapt kan forsørge seg selv, nok av folk i verden fra før. ser ut til at jo fattigere man er jo fler barn får man, ser jo i uland og andre land hvor folk har 10+ barn. skulle hatt et nakkeskudd hele gjengen, maken til egoisme
    så med mindre jeg vinner 30+ millioner i lotto eller noe blir det ingen unger på meg.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •