Utgifter til kone og familie vs HiFi-utstyr - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 150
    Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hjemmekino og unger trenger vel ikke være enten/eller ? Det går like greit med både og. Det er jo ikke slik at når man får unger så er man bundet på hender og føtter. Kluet er å spare litt penger dedikert til det man har lyst på. Sett av litt penger til hjemmekinoen hver måned, og drømmen er snart oppfylt. Har man i tillegg den luxus at man bygger eget hus, eller renoverer et gammelt, så ligger jo alt til rette for å begynne med selve kinorommet i det små. Folk flest bruker jo ikke mer tid på hjemmekinoen enn man ville gjort på andre aktiviteter som fotball eller treningsstudio.

Man må jo heller ikke ha det nyeste, dyreste og beste utstyret for å få en god kino opplevelse.

Et tips kan være å sette på Titanic som første visning med damen. Er hun fremdeles skeptisk har du et problem

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Gjør som David Letterman. Vent med unger til du er 56.
    Det er greit for menn, men det er værre for kvinner :shock: Da må man finne seg minst 20 år yngre kvinne da.. Er sikkert ikke å forakte det heller altså, men...... Det skal vel godt gjøres.

Edit: lol.

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Gjør som David Letterman. Vent med unger til du er 56.
    Det er greit for menn, men det er værre for kvinner :shock: Da må man finne seg 20 år yngre kvinne da.. Er sikkert ikke å forakte det heller altså, men...... Det skal vel godt gjøres.

Mvh
    Håper du tuller? 20 år yngre. Det vil jo si at de er 36!

Nei se på Hugh Hefner. Han har forstått det. Han virker kjempelykkelig (regnu rah nah adaj). "Teen Kelly" ville kanskje være et godt valg?

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du tuller? 20 år yngre. Det vil jo si at de er 36!

Nei se på Hugh Hefner. Han har forstått det. Han virker kjempelykkelig (regnu rah nah adaj). "Teen Kelly" ville kanskje være et godt valg?
    Muha... du lever i en illusjon mann

(Jeg har litt sansen for den illusjonen :twisted: )

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Hjemmekino og unger trenger vel ikke være enten/eller ? Det går like greit med både og. Det er jo ikke slik at når man får unger så er man bundet på hender og føtter. Kluet er å spare litt penger dedikert til det man har lyst på. Sett av litt penger til hjemmekinoen hver måned, og drømmen er snart oppfylt. Har man i tillegg den luxus at man bygger eget hus, eller renoverer et gammelt, så ligger jo alt til rette for å begynne med selve kinorommet i det små. Folk flest bruker jo ikke mer tid på hjemmekinoen enn man ville gjort på andre aktiviteter som fotball eller treningsstudio.

Man må jo heller ikke ha det nyeste, dyreste og beste utstyret for å få en god kino opplevelse.

Et tips kan være å sette på Titanic som første visning med damen. Er hun fremdeles skeptisk har du et problem
    :? hu kommer alltid til å være skeptisk!
    "Uff, det står så høyt på" også var det søstra hennes: "Er det riktig at det skal romle så i rommet på filmen, det må jo være noe feil med stereoanlegget ditt!!"

Mitt lille dilemma, bare 2 i denna gjengen som skjønner meg, og nei ikke stefar og heller ikke svigerfar. Men kjærestene til mine dedikerte søstre!

Det blir vel sikkert bare bråk under bygginga nå!
    Jeg har fått lov til å bygge kinorom ja, men den dagen jeg kommer og skal ha projektor: "Nei det har ikke JEG sagt noe om, lerret først (for det er billigst) så kanskje projektor, du får se på film i stua, for TV`en skal stå der"

Skjønner, sånn er det lissom :cry:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta en Snickers så løser det seg.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også ei lita ei på 7mnd som rommesterer rundt hele dagen (hun har akrobatiske ferdigheter som en 10-11 mnd gammel unge). Reiser seg opp etter bord, river ned blomsterkrukker (knuse en i dag), river ned stort sett alt som står på gulvet.... bortsett fra høyttalerene mine. Merkelig nok respekterer hun et kraftig "NEI!" når hun nærmer seg anlegget og høyttalerene. Da er det værre med cd-hylla. Der var vi litt sløve i begynnelsen, så hun fikk leke med de to-tre nederste som hun fikk ut av hylla. Nå drar hun alle fra 1-4 hylle ut. Det blir en del dvd og cd når jeg har 3 stk hyller ved siden av hverandre.

Hun ser skikkelig snål ut når hun blir tatt på "fersk gjerning" med en aldri så liten stabel cd-plater rundt seg. (hun åpner heldigvis ikke coverene og lager riper)

Et par ganger har hun klart å slå på xboxen, men bortsett fra det lar hun stereoanlegget være.

Jeg også lurte seriøst på hva jeg hadde gjort når vi fikk henne. For det første var fødselen ekstremt hard og lang for samboeren min og ungen, og for det andre fikk hun fødselsdepresjoner, og ungen hadde kolikk i 3mnd. Det er de verste 3mnd jeg har opplevd. Men så oppdaget vi akupunktur for lilla, og noen naturmedisiner i tillegg. Det gikk to dager med litt mindre skriking og så var plutselig kolikksmertene borte... (anbefales å legge seg på minne! kolikk ---> Akupunktur/alternativ medisin. Og dette kommer fra en skeptiker som måtte bite det i seg...)

Når det gjelder stereoanlegget har jeg vært veldig heldig med samboeren min. (egentlig sier de siste års julegaver det meste: drill, programmerbar fjernkontroll, dvd-brenner)
    Hun respekterer at jeg har interesse for pc og audio/video. Det hjelper selvsagt veldig at hun er halvt tv-slave selv og liker å se film, ikke nødvendigvis på samme dB volum som meg, men stor skjerm og *god* lyd vet hun å sette pris på. (hun var i ekstase når jeg lånte hjem projektor, så når økonomien er på plass ser hun ikke noe negativt med å få projektor i hus)

Så lenge alle regninger er betalt, klesskapet hennes er noen lunde up-to-date og det ellers ikke er noen utgifter i sikte så sier hun ikke noe på at jeg oppgraderer anlegget eller pcen(e). Heldigvis er hun ikke MEGASHOPPER slik som mange andre frøkner, så hun krever ikke å bruke 15.000 på undertøy selv om jeg bruker 15.000 på stereoanlegget slik som jeg har inntrykk av at noen krever... Det eneste hun har som et absolutt krav er ferie. Kjøper jeg noe gadgets som setter ferien i fare, da har jeg tråkket i salaten. Ferie er hellig og kommer fremfor alt annet.

Gleder meg til jentungen blir 3-4-5 og begynner å sette pris på litt animasjonsfilmer. Hun skal hvertfall overbevises om at hjemmekino er fint, slik at hun er med på laget hvis samboeren min pluteslig skulle sette seg på bakbena hva angår stereoanlegg :wink: :wink:

DrE

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enda mer overbevist om at jeg valgte helt rett,da
    jeg valgte å ikke få barn,etter å ha lest denne tråden her
    Besøk av onkelbarn er for meg MER enn nok 8)
    Har full respekt for dem som velger å få barn,men du store
    allverden hvor fint jeg har det uten

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    ...Gleder meg til jentungen blir 3-4-5 og begynner å sette pris på litt animasjonsfilmer.
    Gled deg. Har selv 3 barn som er 5 år, 5 år og 3.5 år. (puuuhh.. :lol: ). For noen år siden var det kun "vræææææl", men nå er det "...pappa, pappa, vi vil se film på veggen..." :lol:

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    [pappa, pappa, vi vil se film på veggen..." :lol:
    Hehe, eldste sønnen min på 4 blir helt sjokkert når folk vi er på besøk til folk som ikke har "tv på veggen". ops:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har tatt tven ned fra veggen?????

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferie blir nedprioritert av meg hehe. Jeg reiser mer enn nok med jobben og kona stilelr krav om at det skal være svært gode shoppingmuligheter alle steder vi drar. Så jeg velger stort sett å holde meg hjemme. Eller blir det fryktelig dyrt :shock:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest dette er jeg først og fremst glad for at samboeren min bare er 18 år Selv om hun er veldig glad i barn, tar det vel fortsatt noen år før hun "krever" å få noen egne.

Samboeren min hadde nok aldri kjøpt seg noe bra stereoanlegg eller hjemmekino om hun var alene eller var sammen med noen som ikke har den samme interressen som meg. Men hun er heldigvis veldig forståelsesfull overfor min interresse. Hun syntes også det er gøy å se på film med fullt høyttaleroppsett og projektor. Men hun kan ligge sidelengs med ene øret trykket ned i puta å se på film, noe jeg ikke kan forstå, det ødelegger jo lydopplevelsen helt mener jeg :roll:

Når jeg sist oppgraderte fronthøyttalere var hun med å prøvelyttet. Hun var faktisk pådriver for at jeg skulle velge Helicon 400 framfor B&W 703. Og Helicon 400 er dyrere enn 703 :shock:

Hun har heller ikke hatt noe problem med at jeg har byttet forsterkere, dvd-spillere og projektor i hytt og pine.

PS! For noen mnd siden var vi på Hifi Klubben, og de hadde tilbud på Denon DVD 3800 til 8K eller noe. Var et eks. om jeg ikke husker feil. Jeg fikk jo veldig lyst på denne, men fikk ikke lønn før litt over en uke senere.
    Dagen etter ringte dama å sa at jeg måtte komme ned på jobben å hjelpe henne med noe hun hadde der. Jeg ante ikke hva det var, men dro ned. Hun er forresten frisørlærling, og når jeg kom ned til jobben hennes sto hun der med frisørveninnene sine og en Denon 3800 Hun hadde snakket med moren sin, og lånt penger av henne slik at det var sikkert at jeg fikk dvd-spilleren og at den ikke var utsolgt når jeg fikk lønn.

En uke etterpå var vi nede å byttet på Denon 2900 og la i et par laken til.

Føler at jeg har valgt ganske riktig foreløpig!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhhh...den som hadde hatt en blond samboer på 18 år. :lol: Men jeg får vel slite med min brunette som er 35...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhhh...den som hadde hatt en blond samboer på 18 år. :lol: Men jeg får vel slite med min brunette som er 35...
    Hehe, er bare misunnelig du :wink:

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thlian: Aldri morro når folk sier slikt...Jeg blei kjefta huden full da jeg testa NAD T742 etter å ha solgt Denon AVR 1803. Skulle jo selvsagt teste hvordan denne låt på skikkelig volum da Denon´en var litt tynn i toppen...
    Hu kom ut av dusjen og jeg var sikker på at min siste dag var kommet! hehe...

Jeg tror det finnes to "typer" kvinnfolk i henhold til hjemmekino:

1.) De respekterer din hobby, og setter pris på lyden selv om de ikke nødvendigvis hører så stor forskjell om du bytter DVD spiller etc.
    De kan også låne deg penger til utstyr som Kenti sa her.

2.) De skjønner ikke hvorfor du må fylle stua med ørten høyttalere når de alikevel ikke hører forskjell på TV-lyden eller hjemmekinoen. Det er helt greit med ørten høyttalere på kino, men hjemme skal utstyret helst ta så liten plass som mulig. Skal man kjøpe nytt utstyr må man nærmest be om tilgivelse enn tillatelse.

Jeg har samboer som tilhører kategori 2. Har blitt litt bedre nå, men kun så lenge jeg ikke spiller for høyt. Når jeg er alene hjemme og guttungen er borte klinker jeg til skikkelig volum igjen. Jeg har ikke sjangs til eget kinorom der vi skal flytte (55 kvm), men skal få eget rom når vi flytter til enebolig en gang. DA blir det bra!

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har barn over 1 år:

Hvordan er tiden fra de er 1 år til 5 f.eks?
    Hvordan var den berømte trassalderen?
    Tok det lang tid før de skjønte at det er fyfy og rive ned cd´er?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er tiden fra de er 1 år til 5 f.eks?

For stort tidsspenn det der. Barna utvilker seg mye på de 4 årene. Men et ord kan vel oppsummere disse 4 årene: Hektisk! Når har mine blitt 5 år, 5 år og 3.5 år, så nå føler jeg livet er på vei tilbake til det "normale". :lol:

Varierer nok, men er du uheldig så vil tolmodigheten din virkelig bli satt på en alvorlig prøve. Hos oss hadde vi en periode 3 stk. i trassalderen samtidig... :wink:

Tok det lang tid før de skjønte at det er fyfy og rive ned cd´er?

Det blir som hundeoppdragelse; Du må kjefte akuratt i gjerningsøyeblikket. Gjør du det noen ganger så skjønner barnet det ganske fort. Nytter derimot ikke å kjefte på barnet noen minutter etter at stabelen av CD-plater er tippet... :roll:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er ikke hvordan men når! Jeg har ei jente på 12, hun har vært i trassalderen i 11,5 år, og ser ut til å trives med det. I motsettning til broren på 15 som aldri gjør opprør. At søsken kan bli så forskjellig :?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv to jenter på 4 og 6, samt at fruen har ei jentepå 15 fra før. Her er det bare å bruke " det er synd på meg som er eneste hane i kurven" argumentet for det det er verdt.... :cry:

Har en teori om at hi-fi/hjemmekinoutstyr ikke er så billig som folk vil ha det til. er av den erfaring av at det må kompromisses hele veien, og skal det noe nytt inn, må selvfølgelig også fruen ha noe nytt. Litt sat på spissen selvfølgelig. Tror nok WAF er viktigere enn mange er klar over. Men det er jo mye utstyr der ute som ikke ser så verst ut. Sitter med fullt stereo-oppsett herfra: http://talkelectronics.com/ , og er godt fornøyd med det.

Når det gjelder barn, så er det en faktor som selvfølgelig krever tid og penger. Jeg tror dog at når man da f.eks har klart å spare opp til ny DVD-spiller, setter man enda større pris på det enn om man hadde hatt lommeboka full og kunne kjøpe det man ville, uten noe mere om og men. I tillegg blir de få stundene med anlegget også satt mer pris på, det er i hvertfall min erfaring. Ville aldri vært barna foruten. Vi er omvendt vi Peakman, jeg satte faktisk det å få barn som et ultimatum til fruen i sin tid...

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •