Utgifter til kone og familie vs HiFi-utstyr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 150
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Betviler ikke at det er damene som vil ha stort bryllup, for de fleste mannfolk vil nok heller bare sagt ja på bakrommet og tatt seg noen øl på en pub for å feire.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det var litt stas, selv, jeg.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder barn og kone VS hjemmekino og annet gøy

Jeg har en 18mnd gammel sønn og har vært gift i ca 4 år...

Setter opp en del punkter:

1. Barn går utover fritiden. Det er helt klart. Man kan ikke gjøre alt man vil lenger. Man får mindre søvn osv. Jeg var på ingen måte en happy pappa da han ble født. Var bare vettaskremt hehe. Alt var bare bånn syntes jeg da...Guttungen skrek mye, kona var kvappsete og ikke lenger pen i mine øyne, hun maste mye, jobben krevet sitt. Rett og slett helt jævlig.

2. Men nå....når han er 18 mnd, skriker han ikke så mye, kona har trent mye og spist lite og er tilbake til babe figuren sin. Så når går alt på en måte greit. Vi koser oss med guttungen og har det fint.

3. Jeg har absolutt ikke lyst på flere barn, og kona føler egentlig det samme (pga den fæle tiden i starten), men hun sier at det kan være hun ønsker seg en til om 4-5 år...jaja..vi får se

4. Jeg kan egentlig ikke si at alle mine innkjøp og hobbyer er borte pga kone og barn. Gjerne derfor jeg har lyst å la det bli med 1 unge.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder utgifter til bryllup forlangte både jeg og kona at slike ting skulle dekkes av foreldre, som i tradisjonen tro ikke kunne gjøre annet enn å dele regn på 50k

Jeg har selfølgelig tenkt å gjøre det samme for min sønn.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg er 100% overbevist om at hvis jeg fikk unger noen gang så ville jeg sikkert blitt glad for det og syns at det var helt supert. (alla den samme følelsen man får når man får seg en ny DVD spiller eller forsterker)
    :lol: :lol:

Glad jeg bare er 18... slipper og tenke på det der med kone og barn.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Jeg fikk høre denne.

Skal du ikke snart ha større bilde??
    :shock: Sa jeg da :wink:

Mvh

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en sønn på 7 måneder og en samboer som ABSOLUTT ikke skjønner behovet for ørten høyttalere rundt om kring. Det er stort, det er stygt, og ja, TV lyden er vel så bra mener hun. Jeg prøver selvsagt å si at dette er en hobby jeg har...Vi skal snart flytte, og det til en mindre leilighet. Hun spurte da om jeg kunne droppe bakhøyttalerne der, da den leiligheten er litt mindre enn den vi leier pr. i dag. GJETT om jeg fyrte opp da....Så har jeg inngått kompromiss om at hun tar seg av all oppussing, mot at jeg får annlegget mitt der jeg vil. Jaja..

Ser det er flere med barn her ja, og jeg har akkurat samme erfaring. Guttungen hadde kolikk de 2-3 første månedene. Dvs, 2 timer max søvn pr. natt. Jeg måtte t.o.m bytte jobb da jeg jobbet som selger og klarte ikke selge en dritt når jeg var så sur og grinete når jeg ringte rundt til bedrifter. Fra å selge for 52 000 kr på en måned, dalte jeg ned til 0 kr! :shock: Måtte bare finne meg en jobb, og tok jobb som nattevakt på et hotell. Jobben er slitsom da jeg må sette opp konferansesaler på natta. Jobber 7 dager natt, så 7 dager helt fri. De 7 dagene jeg har helt fri, passer jeg guttungen så samboer kan komme seg litt ut. Hun må jo passe påsan når jeg sover på dagen + jobber på natta. Og ja det er slitsomt. Han vi har er rimelig sutrete av seg. Han sover max 2 timer på dagen, og våkner et par ganger på natta selv om han er 7 mnd!

Ikke får jeg sett film når jeg vil, og vil jeg se film etter at han har lagt seg, så kan jeg liksom ikke guffe på. Da blir samboer sinna, sønnen min våkner..Så nå ser jeg nesten ikke film hjemme lenger. Har gått mer på kino da det er den eneste gangen jeg får oppleve skikkelig lyd/bilde. Jeg har jo en mor som kan passe han en natt eller to, men hun begynner jo å dra på åra, og orker ikke like mye som før. Blir film hjemme på full guffe max 2 ganger i måneden. Det gjør at interessen her dabber av. Får jeg ikke tilgang til hjemmekinoen, så blir det lite Av Forum også. Guttungen skal jo ha sitt osv.

Det er krevende med barn, de bæsjer/tisser i tide og utide, sover lite, sutrer, bråker, men det er også mye kos da! Det veier opp alt det andre! Det er absolutt noe man må forsake når man får barn. Man kan liksom ikke bare slenge seg på sofaen og snurre film. Blir kanskje bedre når han blir eldre og vi kan sette på Harry Potter f.eks!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Jeg har nok vært griseheldig, sønnen min har bare vært snill og grei, og sovet mye. To år nå, begynte i barnepark idag. Kjekt å være far.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi Prototype :shock: , synes nesten synd på deg. Ikke alle har det slik.
    Har 4 unger. Jente 14 nettopp konfirmert. Gjør absolutt nada hjemme og helst ikke det heller. Gutt 8 grei og snill. Jente 6: Vil ikke legge seg , ellers grei og snill. Jente 1.5 år. Aldri grining. Selv ikke da hun var bitte liten. (Noen netter ble det jo.. men ikke mange)

Samboer som lar meg gjøre nesten som jeg vil ang. hjemmekino.

Er jeg heldig eller ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldig? Ja det kan du si! Jeg tar meg av guttungen like mye som samboer. Eller det er mulig hun gjør litt mer, men det er ikke så veldig mye. Har inntrykk av at de fleste menn ikke gjør like mye med døtre/sønner som moren. Nå er min samboer opptatt av likestilling og slikt...Jeg har ikke noe i mot å gjøre så mye, men han kunne vært litt mer grei å ha med å gjøre da..Samboeren min har ei veninne som fikk en sønn en uke etter oss, og han sover 4-5 timer på dager osv...Og lenge på morgenen. Senest i natt, våkna han 5, og brukte 2 timer på å sove en time etter det igjen...Jeg blir vel utbrent før jeg er 30 men men...Blir helt sikkert bedre når han blir elre. Er jo mye glede og da. Han smiler jo også når han har fått sovet litt! Noen dager er bedre enn andre.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok 50/50 her i huset også. Har faktisk vært hjemme med sønnen ett helt år mens sambo var ute i praksis, som en avsluttende del av utdanningen. Koste meg villt

edit: Og nå er jeg definitivt for blakk til å oppdatere hjemmekinoen....men det løsner vel snart, pengene begynner så smått å piple inn på konto igjen.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå er det ikke nødt til å være det ene eller det andre da..... Selv er jeg singel og har en datter på 7 år (som har sovet godt alle netter siden hun ble født).

Jeg har delt omsorg og er dermed skikkelig familiefar annenhver uke.

Den andre uka er noe helt annet, da er det hjemmekino og andre ungkars interesser som tar opp tiden min.

Om jeg vil skaffe meg en samboer......nja tviler på det. Ikke nok med at de fleste gifte kamerater jeg har er misunnelig på meg (for min frihet til å gjøre som jeg vil), i henhold til dem så har jeg mer sex også (og da mener jeg ikke alene med meg selv hahaha).

Men jeg husker godt når jeg kom uannonsert hjem med den første hjemmekino-receiveren min og så ansiktsutrykket til min eks samboer...... ops:

Det rare er at hvis de derimot kommer hjem med nye gardiner til kr 7000,- så skulle det bare mangle liksom. De gamle gardinene er jo over et halvt år gamle......

Nå har jeg derimot 5 år gamle gardiner men en samling på rundt 400 dvd-titler. 8)

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Heldig? Ja det kan du si! Jeg tar meg av guttungen like mye som samboer. Eller det er mulig hun gjør litt mer, men det er ikke så veldig mye. Har inntrykk av at de fleste menn ikke gjør like mye med døtre/sønner som moren..........
    Bare opplyse om at jeg tar meg av ungene i de 4 ukene jeg har fri fra jobb (da er hun på jobb), etter 16:00 deler vi selvsagt. Hun tar seg av ungene de 14 dagene jeg er på jobb

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prec: Det er bra! Da er det flere av oss som tar ansvar!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en av hver - problembarn og englebarn.
    Eldstemann, som nå er 11 har alltid vært enkel å ha med å gjøre. Da han var liten og krabbet rundt på gulvet, lurte "alle" på hvordan jeg kunne ha stående hele CD-samlingen min (ca.500 CD'er) fremme i stua. Jeg forklarte selvsikkert at det var bare å være bestemt fra første øyeblikk, så får man skikk på sakene.
    Da nestemann kom nesten 6 år senere, fikk jeg solid dokumentert at mine teorier om det var min fantastiske oppdragende holdning som skapte en grei unge, var totalt ubrukelige. Tross samme bestemte avvisninger, var utforskningstrangen til minstemann mye sterkere enn redselen for konsekvensene av å trosse mine advarsler.
    Når han i tillegg hadde store kolikksmerter det første halvåret, og ble operert for brokk etter et par måneder var det ikke mye overskudd i hverdagen. De første vinterhalvårene var han aldri frisk en hel måned i slengen. Etter hvert viste det seg at han har astma, med slimete luftveier som førte til at det lettere satte seg bakterier og dritt i "systemet".
    Nå nærmer han seg 6 år, og det siste året har jeg for første gang begynt å se lyst på ting igjen. Selv om han fortsatt sover lite (er som regel oppe før jeg går på jobb kl. 06.00), klarer han seg for det meste selv om morgenen - før vi andre står opp.
    Så når kinorommet mitt i kjelleren er ferdig - så skal vi nyte den i fulle drag - hele familien.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er utfordring å ha barn. Man må gi avkall på mye man ikke har lyst til å gi avkall på! Livet blir mye hardere etter at man har fått barn. Mødrene får som regel et hormonsystem som ikke ligner grisen. Mange får fødselsdepresjoner osv. Har merket det at vi begge er mye mer irriterte og krangler over småting nå som vi ikke gjorde før. Ikke så rart, når det blir mindre søvn, mye sutring, jobbing, husarbeide, bleieskift osv osv. Når man endelig kan ta seg en time eller to så verdsetter man den tiden man har da! Akkurat nå sover gogutten, så da bruker jeg litt tid her!

Man er dessuten ikke helt forbedredt på hvordan det nye livet blir etter en fødsel heller. Mye som er nytt, og som man aldri har gjort før. Skal vedde på at hvis vi skal ha et barn til, så blir det mer pice of cake enn den første. Da har du grunnerfaringen. Blir som å stille inn en reciever. Knot til å begynne med, men har du gjort det en stund, så går det veldig greit med neste reciever man kjøper! Gleder meg også veldig til han begynner å snakke og vi kan kommunisere mer. Da går det også fint an å kombinere hjemmekino med Harry Potter, Istid osv. Filmer som jeg også har stor glede av! Er noen år til han har lov til å se sånt, men tida går nok fort!

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mødrene får som regel et hormonsystem som ikke ligner grisen.

Skal vedde på at hvis vi skal ha et barn til, så blir det mer pice of cake enn den første. Da har du grunnerfaringen. Blir som å stille inn en reciever. Knot til å begynne med, men har du gjort det en stund, så går det veldig greit med neste reciever man kjøper!
    Det er nok ikke som en receiver, nei.
    For meg var det adskillig vanskeligere å "stille inn" den andre ungen. :wink:

Men etter å ha forsaket innkjøp av skikkelig AV-utstyr i 13 år til fordel for mer "foruftige" ting, så har det fått høyere prioritet i det siste. Men så har interessen for film blitt betydelig større etter som årene har gått. Den store fordelen er at vi nå er 2 mot 1 når det gjelder å prioritere utstyr for lyd og bilde. Og snart er vi nok 3 mot 1.
    Stakkars mor i huset da..... 8)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mødrene får som regel et hormonsystem som ikke ligner grisen.

Ha! Synes du det er ille? Det er ingenting mot hormoner og merkelig oppførsel tenåringsjenter har. Har selv vokst opp med to stk søstre og jeg har aldri helt kommet meg etter det.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn da at dere anbefaler meg å skaffe unge så tidlig som mulig, slik at jeg kan unngå å gå av hektene før jeg er 30??
    Jeg er 23 samboer er 26 og begynner nok kanskje å bli litt utålmodig, søstrene hennes hadde i den alderen allerede bleietørre unger!
    Mens min egen søster har ei på 1 år og ei på 3 år, og hun er 20 og halvt år og har sammen med samboer hus til 2,5 mill!!!!

Spør meg ikke hvordan, det er vel bare sånn.........
    Vi skal kjøpe halvparten av en tomannsbolig til 1,5 mill nå og syns det er mer enn nok.
    Men hva skal jeg gjøre?
    - fyre på og skaffe meg et skikkelig rom med skikkelig anlegg i som er godt nok bygd til ikke å vekke naboen som sover vegg i vegg
    ......eller
    - skaffe meg smårolling først og så la hobbyn ligge på hylla, for det er vel helst det som skjer da????

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som David Letterman. Vent med unger til du er 56.

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •