AV i fremtiden?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AV i fremtiden?

Er det noen som har tenkt over hva fremtiden vil bringe. Når man tenker over det, så er det vanskelig å forestille seg det. Vi reiser verden rundt på noen døgn, vi har vært på månen, og det blir vel en tur til mars også, kanskje. Vi kan prate med andre mennesker, nesten samme hvor vi befinner oss i forhold til hverandre. Vi kan i teorien dyrke frem mennesker, som vi allerede har gjort med dyr. Vi har muligheten til å legge jorden øde på noen dager. Slike ting kan man bli sprø av å tenke på.

Men kjære AV folk, hva kommer til å skje i fremtiden med lyd og bilde, er det noen som har tenkt på det. Hva tror du blir fremtiden? Hvilke nye ting vil komme, eller enda bedre, hva vil du skal komme...
    :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger å svare på det siste.

JEg vil at man skal kunne trykke på en knapp for at det som er på skjermen skal dukke opp i din egen stue.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne tråden virker altfor generell ettersom det er uante muligheter på mange ulike områder her. vet ikke helt hva du sikter etter, men jeg ser for meg ytterligere 3-dimensjonalt lydbilde. kanskje man får 10, 11, 12, 13-kanals lydsystemer med lydkanaler fra taket o.l. hvem vet?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja mye man vil ha. Jeg vil ha:
    1: en enighet om blue ray som standard asap.
    2: ny pære teknologi i projektorer som ikke utvikler varme, har lang varighet og er billig i innkjøp
    3: En høyoppløselig projektor standard uten noen av de kamelene man må sluke nå.
    4: aktiv solskjerming i vinduer med fjernkontroll. ett trykk og alle vinduer blir 100 sorte.
    5: en pille som gjør at man holder seg i kanonform uten å svette litersvis i ett treningsstudio.
    6: alle tv kanaler som hd innen et år.
    7: snille barn;-)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg følgende:

Bilde dukker opp mellom 3 naturlige elementer i huset, helt klart og uten noen forstyrrelser, og selvfølgelig i 3D

Lyden kommer helt tredimensjonalt fra hele rommet. EDIT: lyden kommer fra de naturlige plaseringen i det tredimensjonale bildet

Alle filmer som er laget, ligger tilgjenglig for alle å laste ned fra satelitt, på 1 sekund

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett "Timecop" fra 1994?
    Den filmen handler om en politimann (eller noe i den dur.) i 2004, gid utviklingen utviklet seg så raskt. :wink:

Stemme identifisering på alt....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svære blå lysdioder på alt!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pfff.... Dere kan sitte der med alle høyttalerne, 3d projektorene og de blåe lysdiodene, jeg skal ha RGB og Spdif-kontakter i panna! :lol:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Pfff.... Dere kan sitte der med alle høyttalerne, 3d projektorene og de blåe lysdiodene, jeg skal ha RGB og Spdif-kontakter i panna! :lol:
    :lol: :lol: :lol:
    og kanskje LFE i ræva :lol:

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    :lol: :lol: :lol:
    og kanskje LFE i ræva :lol:
    Det har jeg allerede :lol:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kommer til å fylle huset med aktive høyttalere og bildegjengivere i form at store TVskjermer. Alt kommer til å prate sammen på trådløst datanettverk, og film/data/internet osv kommer til å bli tjenestebasert. Å laste ned en film i realtime i full kvalitet vil skjer via en server vi leier plass på, på samme måte som man i dag jobber mot Citrix-baserte systemer osv, bare med en helt annen funksjonalitet. Vi kommer også til å få en kombinasjon av lokal software og tjenestebasert software. Abbonnementet kommer til å være personlig og kan benyttes over alt der det finnes terminaler til alt fra å se film, snakke med folk (telefon), sende/motta e-post, lese aviser osv osv. Mobiltelefonen kommer til å være en viktig spillebrikke som gir oss de aller fleste tjenestene i en noe komprimert variant. Skillet mellom mobiltelefon og trådløstelefon kommer til å jevnes ut ved at de trådløse nettverkene kommer til å både være offentlige og private. Samtaler kommer til å gå gjennom IP-baserte nettverk, og disse nettverkene kommer til å bli distribuert via optiske fibre til de større abbonnentene og basestasjonene. Derfra kommer det til å gå via digitale trådløse nettverk med svært høy frekvens og med en kombinasjon av flerlinjeløsninger og pakkesystem slik at kapasiteten vil være svart dynamisk og avhengig av traffikken.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Svære blå lysdioder på alt!
    Har jeg allerede :wink:

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hologram, og 3d skjermer 8)

Som dette?
    http://www.actuality-systems.com/ind.../photo_gallery

Mvh Ivan

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektorer som bruker laser. Han får mindre varmeutvikling slik at man ikke trenger aktiv kjøling, høyere oppløsning og høyere kontrast.

Med signalprosessering vil man få korrigert bildet for farge og ujevnheter i flaten man projiserer på.

Med nanoteknologi vil man få skjermer som festes som tapet på veggen. De vil bli større, bedre og ikke minst billigere.

Robert-

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil ha en boks som tar i mot pistolsignal fra en tv-spill kontroller og som overstyrer tv bildet slik at jeg kan skyte, hive egg, dytte folk osv. på tv-en som om det var i et tv-spill.

:torgeir

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av water
    jeg vil ha en boks som tar i mot pistolsignal fra en tv-spill kontroller og som overstyrer tv bildet slik at jeg kan skyte, hive egg, dytte folk osv. på tv-en som om det var i et tv-spill.
    Finnes, man kan kaste ting, men man ikke dytte folk. Tror jeg fremdeles har den liggende. Var morsomt bare en liten stund..

Robert-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk ikke det vil komme noe revolusjonerende i nær framtid. Bilde og lyd har jo blitt såpass bra et det ikke er så mye mer å hente.

Bare se på CD vs SACD/DVD-audio. Svært få bruker SACD fordi det koster mer en det smaken. SACD er for folk flest nesten det samme som CD. Jeg tror CD plata vil holde seg i 10 år til!

Dessuten er jo kvaliteten på DVD også meget bra. Vil bilde egentlig bli så mye bedre med f.eks 5000 x 4000 pixler. Det er jo også begrensing på hvor mye informasjon øynene våre klarer å ta imot.

Det jeg tror vi vil se er mer kopibeskyttelese etc. Det er jo mye pga kopibeskyttelese Sony vil ha oss til å bruke SACD.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sterkt uenig i at 720x576 tilsvarer meget bra bildekvalitet. Kjør den oppløsningen på PC-skjermen din, og det tar ikke lang tid før man skjønner at øynene klarer MYE mer enn det.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må se litt lenger enn til i morgen.............. eller dere skjønte ikke helt hva som foregikk i Matrix 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg er sterkt uenig i at 720x576 tilsvarer meget bra bildekvalitet. Kjør den oppløsningen på PC-skjermen din, og det tar ikke lang tid før man skjønner at øynene klarer MYE mer enn det.
    Det er sant. Men jeg tror ikke vi vil se den store forskjellen i fra VHS til DVD på mange år...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •