God "High end lyd uten delefilter" - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 261
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå går jeg å lager meg noen nudler!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Høres ut som en kjempe ide:-D Denne tråden minner faktisk litt om nudelsuppe

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, sykt bra tråd!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal gå og lage taco straks her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei definisjonen av enkelt kommer ikke ann på personen. En person med normal teknisk innsikt som de fleste her inne besitter vil iløpet av en 1 times tid ha klart å sette sammen en normal stasjonær pc uten hjelp bare ved å se på delene. De passer kun et sted. Passer de et annet sted også setter man dem i nr 1 og så nr 2 og så nr 3 osv osv osv. Logikk!
    Nå komme det med statisk eleksitet og ikke minst hvordan man setter prosessoren på plass.

AM3 har pins på prosessoren, så det er kjedelig å få de bøyd, ellers er det bare å kjøpe ny.

Men skal litt mere å ødlegge høytallere, man har de fleste tilfeller åpen kjøp ved å kjøpe høytallerelementer og delefilter på f.eks internettbutikk.
    I en del tilfeller også i butikk.

Så sant man ikke limer høytallerkassen eller ikke ha for stort delefilter bør det gå å skru det fast i kassen, slik at det kan ettermonteres, men man bør helst gjøre det før, så slipper man ekstra bry.

Fleste kan sikkert, bygge høytallere, også riktig nok helt vanlig høytaller. Med passe lydkvalitet.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LMH1
    Nå komme det med statisk eleksitet og ikke minst hvordan man setter prosessoren på plass.

AM3 har pins på prosessoren, så det er kjedelig å få de bøyd, ellers er det bare å kjøpe ny.

Men skal litt mere å ødlegge høytallere, man har de fleste tilfeller åpen kjøp ved å kjøpe høytallerelementer og delefilter på f.eks internettbutikk.

Så sant man ikke limer høytallerkassen eller ikke ha for stort delefilter bør det gå å skru det fast i kassen, slik at det kan ettermonteres, men man bør helst gjøre det før, så slipper man ekstra bry.

Fleste kan sikkert, bygge høytallere, også riktig nok helt vanlig høytaller. Med passe lydkvalitet.
    da får man passe på så ikke pinsa blir bøyd da null stress.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trengs det nevnes å si hva dere gjør?
    Greit nok at dere nevner mye annet, men dette er jo ikke noe huskeliste opplegg.

Dette er ikke en nudler tråd?

De som ikke klarer å begunne hvorfor de selv velger å betale 300 000 kr for en høytaller, bør vurdere om de trenger det.
    Må være noe mer en å høre på westlife i så fall.

Hva med A-ha - Take On Me? Sikkert en bra låt, men om man merker forskjellene, tror jeg neppe.

Enkelt å velge begrunnelsen for Logitech høytaller, mest fordi, man vil høre på musikk, og syns spinkle stereo høytaller låter for flatt.
    Begrunnelsen for å velge ljudia høytaller, fornuftig pris sammenlignet med musikken jeg hører på, merker lite bedre lyd enn på "High end" bygg hva man vil, trengs det å nevne mere? Tåler å spille høyt nok til mitt bruk.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at dere nevner mye annet, men dette er jo ikke noe huskeliste opplegg.

De som ikke klarer å begunne hvorfor de selv velger å betale 300 000 kr for en høytaller, bør vurdere om de trenger det.

Hva med A-ha - Take On Me? Sikkert en bra låt, men om man merker forskjellene, tror jeg neppe.

Enkelt å velge begrunnelsen for Logitech høytaller, mest fordi, man vil høre på musikk, og syns spinkle stereo høytaller låter for flatt.
    man kjøper vel ikke logitech hvis man synes spinkle strereo høytalere låter spinkelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    man kjøper vel ikke logitech hvis man synes spinkle strereo høytalere låter spinkelt?
    Tenker heller på manglen på bass givelse.
    Der er 2" diskanter som f.eks

Hvis noen gidder å høre på musikk på slike høytallere lengere en 2 timer, blir jeg vertfall lei av musikken, og høres kjedelig ut i lengden.

Muligens det heller blir mellomtone, diskant, men ja lyden er neppe imponerede i lengden.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Statisk elektrisitet eliminerer man ved å ta på noe som er jordet. Kjøkkenkrana. Strømforskyneren i pc'en (så lenge den står tilkoblet) etc. Etter alle mine år har jeg aldri drept noe med statisk elektrisistet.

De med litt tolmodighet å ro i arbeidet sitt vil også fort oppdage at AM3 prosessorens pinneoppsett har skråkanter hvor det ikke er pinner i 2 av hjørnene. Det samme vil man se i sokkelen hvor den skal sitte. Ergo den passer kun en vei. De fleste er nok smarte nok til å ikke utøve makt når man bygger en pc. Dessuten, er man så klønete at man bøyer en pinne så retter man den ut igjen.

Å bygge en fungerende høyttaler kasse krever ganske mye kunnskap skal jeg si deg. Og det krever mer kunnskap enn hva jeg besitter. Jeg må ty til kalkulatorer på nett som regner ut volumet for meg etter jeg gir den elementets parametere. Og her snakker jeg kun om portet sub med 1 element. Skal man lage en fulltone høyttaler er det mye mye mer som spiller inn. Man må ha ganske greie matte kunnskaper. Man må være ganske god til å jobbe med MDF/spon. Man må ha en del verktøy og power-tools. Man må ihvertfall ha en del svakstrøm kunnskaper for å mekke et fungerende delefilter.

Det er ikke bare å banke sammen noen mdf plater å satse på at det blir bra. Det blir ikke noe bedre neste gang eller neste gang igjen heller. Med annet du har griseflaks. Og det har du ikke gangen etter der igjen.

Gjør du ikke korrekte målinger, regner deg frem til kasse volum, kontruksjonen, port lengde etc så går det til helvette.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg nekter å tro at trådstarter mener alt det han skriver her, dette MÅ være kødd, mange av innleggene her tyder på at det mangler et par kromosomer. et par ting jeg lurer på selv:

1. hvor gammel er tråd starter?

2. hva har han i stuen sin selv av anlegg?

3. åssen i svarte går det ann å si at et logitec anlegg spiller ned til 20hz?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis noen gidder å høre på musikk på slike høytallere lengere en 2 timer, blir jeg vertfall lei av musikken, og høres kjedelig ut i lengden.

Muligens det heller blir mellomtone, diskant, men ja lyden er neppe imponerede i lengden.
    så det du egentlig prater om her nå er data høytalere ??? de du viser bilde av er DATA høytalere!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En ting er ihvertfall sikkert. INGEN her inne hører på musikk fra 2 labtec pc-sprakere. Dette er et Audio/Visuellt forum. PC høyttalere går ikke inn under denne kategorien engang.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk du er en Cerwin Vega type...da kan du slutte å interessere deg for high end jo.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LMH1:
    Er du samme LMH1 som har vært behjelpelig med oversettelse av ReactOS til norsk? (Google "LMH1")

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor ikke? Hva er egentlig ON Topic her?

Sukk..... Det er 2 grunner til noen velger å kjøpe høyTTalere til 300.000,-

1. Man har altfor mye penger og ønsker å vise seg frem.
    2. Man ånder å lever for lyd og gjør alt for å oppnå det perfekte lydbildet.

Begrunnelsen for å velge ljudia høytaller, fornuftig pris sammenlignet med musikken jeg hører på, merker lite bedre lyd enn på "High end" bygg hva man vil, trengs det å nevne mere? Tåler å spille høyt nok til mitt bruk.
    Flott!!!! Alldeles flott! Du syntes et par MGR høyttalere fra Ljudia spiller vel så bra som et par High End høyttalere. Det er kjempe bra. Da er du jo i mål! Hva mer trenger du? Ditt liv er komplett!

Noen er fornøyd med mora. Noen vil ha dattera. Du var fornøyd med nabobikkja! Det er jo bare kjempebra for deg at kravet ditt til lyd ble oppnådd for en slikk og ingenting. Du kan heller da syntes synd på de med feinschmekker ører som ikke blir fornøyd før de har kastet bort 300.000,- på anlegget sitt.

For det er her det ligger. Ørene som hører og hjernen som oppfatter. Klarer man ikke å oppfatte forskjellen er det jo ingenting som er bedre enn det. Men det er litt trist at man aldri vil nå nirvana heller....

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Revox]

Noen er fornøyd med mora. Noen vil ha dattera. Du var fornøyd med nabobikkja! Det er jo bare kjempebra for deg at kravet ditt til lyd ble oppnådd for en slikk og ingenting.

hehehehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Tror faktisk du er en Cerwin Vega type...da kan du slutte å interessere deg for high end jo.
    Muligens, har ikke hørt de høytallerne, men muligens det er de jeg er mest interisert i.

Muligens de mest foruftige svar her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke? Hva er egentlig ON Topic her?

Sukk..... Det er 2 grunner til noen velger å kjøpe høyTTalere til 300.000,-

1. Man har altfor mye penger og ønsker å vise seg frem.
    2. Man ånder å lever for lyd og gjør alt for å oppnå det perfekte lydbildet.

For det er her det ligger. Ørene som hører og hjernen som oppfatter. Klarer man ikke å oppfatte forskjellen er det jo ingenting som er bedre enn det. Men det er litt trist at man aldri vil nå nirvana heller....
    Det fins jo folk som har 300 000 kr på konto, som ønsker å bruke de på høytallere, må være av den kresene typen i så fall.

For å si det slik eneste jeg oppnår å bruke 300 000 kr på høytallere, er å bli mindre rik, og tape en del, siden høytallerne vil falle litt i pris, uansett.

Klarer man å sprenge høytallerne, så er vel alt tapt. Hvertfall elementene og delefilteret, kanskje også man må kjøpe alt nytt.

Si meg forskjellen på A-ha - Take On Me, så får se hva du kommer med?

Jeg er vel kanskje total idiot som ikke klarer å høre at A-ha - Take On Me spiller opp til 4 ganger renere, og fyldigere lyd på "High end"?

Nå er jeg neppe bland de eneste som mener at lyden kan være så mye bedre sammenlignet med gode høytaller.

Noen mener sånne høytallerelementer gir perfekt lyd.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det nok noe som burde passe bra. Høyttalerbyggesett - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning. Du kan tilogmed sette de sammen selv

Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •