God "High end lyd uten delefilter" - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 261
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fare for gnistdannelse er lik 0 med moderne elektrostater, de kan heller ikke overdrives med en forsterker, lyden blir bare ikke høyere når maksimum er nådd.
    Noen er også immune overfor støv, se Sanders Audio, http://www.sanderssoundsystems.com/

Men ja, all denne prat er meningsløs om ikke trådstarter en dag går ut og faktisk lytter til høyttalere, og enheter større enn 4".

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du lage en high end høyttaler uten delefilter billig? Stikk innom et mobilverksted. Deltaservice eller Zodiac f.eks og spør om du kan få noen kasserte mobiler til et prosjekt.

Pell ut piezo elementene fra dem, teip de sammen i en ring og seriekoble de i et horn. Så mater du de direkte fra lydutgangen til pc'en.

Kommer til å spille fletta av alt i mils omkrets

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det vel samme trådstarter som prata om 3" eller 4" satelitter som spillte hifi for en stund siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvor mange høyttalere har du egentlig vært å se/høre på i butikker?
    Du prøve Audiocompaniet hvor du kan høre på Martin Logan, bl.a. topp modellen CLX, Stereofil som har Kef, Tannoy og Klipsch bl.a., Soundgarden, Oslo HiFi Senter, Norsk Audio Teknik med Dynaudio og Gallo, Lyric HiFi i Torggata med ProAc, her kan du også lytte til elektrostatiske hodetelefoner der spiller bedre enn høyttalere til 1 million, osv osv, der er andre butikker enn HiFi Klubben jo....
    Var nå hos,i Soundgarden oslo, og hørte på:

System Audio Explorer Master
    verdi 45.000 kr.

Nå vet jeg ikke om de regnes som gode eller dårlige.

Men f.eks "Erland bratland" lyder ikke disse høytallerene noe bedre en ljudia.

Er det noe som klarer å vise meg at artister f.eks:
    • Trang fødsel
    • DDE
    • Erland bratland
    • Crasy town
    • Eminem
    • Westlife

Låter bedre på dyre høytallere, en på dårlige ljudia høytaller?
    Eller er dere enig at gode høytallere, ikke klarer å spille det meste av musikken jeg liker het rent?

Er det noen som kjenner til hva disse musikkene heter:
    YouTube - B&W 685 Demo

YouTube - BW Signature Diamond

YouTube - Hi Fi & Surround setup B & W 685 Woofer Test

Klipsch Subwoofer

Nå skal ikke jeg ødlegge gode høytallere, men grei å vite noen musikker, som man merker hva som er dårlig høytaller, og hva som er bra.
    Men tror de fleste Entualister vil mislike slik musikk.

Tror flere liker bedre Erland bratland musikk, som ikke kan kalles for musikk bråk.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DU lister ikke akkurat opp artister som er kjent for at de legger vekt på god lydkvalitet heller da. Om opptaket er dårlig i utgangspunktet, vil ikke lyden bli "hig end" som du maser om, uansett.

Om du ikke hører forskjell på et ljudia-kit og en annerkjent høyttaler til nesten 50k, så skal du kanskje være fornøyd med det. Det som er bra for andre, trenger ikke å være det beste for deg.

Det virker som det eneste du lytter etter når du prøver forskjellige høyttalere, er hvor høyt høyttalerne spiller. I såfall er det Klipsch, Cerwin Vega e.l du skal høre på. Ikke hig-end, men høyttalere som kan spille grisehøyt.

Med et godt stereoanlegg og en god innspilling, høres det ut som artistene står foran deg og spiller, at du er tilstede på konserten, istedet for at du hører at det er et opptak du hører på.
    Frekvensresponsen, trykket osv. kan godt være likt i begge settingene, men på dårlig utstyr/innspillinger får du ikke samme romfølelsen og følelsen av tilstedeværelse. En ting du må huske på er at for å få riktig oppfattelse av rom, er det VELDIG viktig at høyttalerne er plassert riktig, og at du sitter riktig i forhold til dem. Står høyttalerne klint inntil en bakvegg 3-4m fra hverandre mens du sitter 2m fra høyttalerne, vil du aldri høre hva som bor i de.

EDIT: Om du sitter og lytter på høyttalere med youtube-opptak(!), er det ikke rart du ikke hører forskjell. Lydkvaliteten på youtube er helt horribel, alt er komprimert ihjel. Skal du sammenligne høyttalere er regel nr.1 at du må ha god kvalitet på signalet, dvs. lossless format. Mp3, youtube osv må du holde deg langt unna!

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lmao

Sitat Opprinnelig postet av LMH1
    Var nå hos,i Soundgarden oslo, og hørte på:

System Audio Explorer Master
    verdi 45.000 kr.

Nå vet jeg ikke om de regnes som gode eller dårlige.

Men f.eks "Erland bratland" lyder ikke disse høytallerene noe bedre en ljudia.

Er det noe som klarer å vise meg at artister f.eks:
    • Trang fødsel
    • DDE
    • Erland bratland
    • Crasy town
    • Eminem
    • Westlife

Låter bedre på dyre høytallere, en på dårlige ljudia høytaller?
    Eller er dere enig at gode høytallere, ikke klarer å spille det meste av musikken jeg liker het rent?

Er det noen som kjenner til hva disse musikkene heter:
    YouTube - B&W 685 Demo

YouTube - BW Signature Diamond

YouTube - Hi Fi & Surround setup B & W 685 Woofer Test

Klipsch Subwoofer

Nå skal ikke jeg ødlegge gode høytallere, men grei å vite noen musikker, som man merker hva som er dårlig høytaller, og hva som er bra.
    Men tror de fleste Entualister vil mislike slik musikk.

Tror flere liker bedre Erland bratland musikk, som ikke kan kalles for musikk bråk.

fatter ikke at det går ann. moro denne tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, nok et idiotisk spørsmål.

Delefilter som ser slik ut:

er vel dårlig, kina produsert?
    Dette filteret er bortsett fra kjærnespolen overlegent det andre du viser til. Et hardwiret filter er helt klart å foretrekke framfor et som bruker printbaner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Det virker som det eneste du lytter etter når du prøver forskjellige høyttalere, er hvor høyt høyttalerne spiller. I såfall er det Klipsch, Cerwin Vega e.l du skal høre på. Ikke hig-end, men høyttalere som kan spille grisehøyt.
    Prøver også å legge merker i detaljer:
    Som skurring, kritring og andre lyder som helt ikke bør merkes.
    Som du f.eks har hørt:

Erland bratland Heart-Shaped Box

Etter 50 sekunder, så hører man enten horn, susing i bakgrunnen, som også gode "high end" høytaller, sånn sett er det samme lyden på gode eller dårlige høytaller.

Nå er nok youtube lydkvaliten langt dårlige en et billig anlegg til 300 kr, men sånn man ser, så er det ikke bare å betale 100 000 kr et anlegg som i kanskje noen sammenhenging gir samme lyden som et billig anlegg.

Men jeg har fremdels vanskelig å høre tydlige forskjeller på et god hjemmekino anlegg til 10 000 kr, mot en high end høytaller til ca 200 000 kr.

Men må nok finne den riktig musikken for det.

Tviler på "Michal jackson - bad" er så mye bedre, siden jeg klarer heller ikke å merke meg noe som kan få "Gode High end" høytaller, som viser at dyrt er best?

Er det helt idiotisk av selgerene foreslå Michal jackson som musikk på å vise slike som meg, at "High end" er bedre en billig sett mot ljudia?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av el_mariachi
    Dette filteret er bortsett fra kjærnespolen overlegent det andre du viser til. Et hardwiret filter er helt klart å foretrekke framfor et som bruker printbaner.
    Tenker du mest på at "printbaner" ofte er tre som er hullete, og gir vibrasjoner?

F.eks en blanding av metall, tre, er langt bedre?
    Plast går vel som printbaner?

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-d :-d :-d :-d :-d

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suverent

Oy dobbel post...........

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du mest på at "printbaner" ofte er tre som er hullete, og gir vibrasjoner?

Printbane = kobberbane på kretskort

Kretskort - Wikipedia

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver også å legge merker i detaljer:
    Som skurring, kritring og andre lyder som helt ikke bør merkes.
    Som du f.eks har hørt:

Erland bratland Heart-Shaped Box

Etter 50 sekunder, så hører man enten horn, susing i bakgrunnen, som også gode "high end" høytaller, sånn sett er det samme lyden på gode eller dårlige høytaller.
    Den lyden er jo med på innspillinga/fila du spiller av ,så selvsagt hører du den selv om du prøver med bedre høyttalere! En god høyttaler skal IKKE skjule lyder i musikken, tvert imot.

Nå er nok youtube lydkvaliten langt dårlige en et billig anlegg til 300 kr, men sånn man ser, så er det ikke bare å betale 100 000 kr et anlegg som i kanskje noen sammenhenging gir samme lyden som et billig anlegg.
    Nei, skal du ha et anlegg for å kun spille av fra youtube, er det bortkastet å kjøpe godt utstyr, da resultatet aldri vil bli bedre enn signalet du putter inn. Skitt inn=skitt ut.

Men jeg har fremdels vanskelig å høre tydlige forskjeller på et god hjemmekino anlegg til 10 000 kr, mot en high end høytaller til ca 200 000 kr.
    Om du hadde putta på elektronikk på den high end høyttaleren, hadde det nok blitt lyd i den også. Hvilken høyttaler til 200000 har du hørt på, forresten?

Om du spiller egen musikk hjemme, og får selger til å sette på noe annet når du er på demo blir det selvsagt vanskelig å høre forskjell. Ta med din egen musikk til demo.

Prøv om du klarer å svare på et spørsmål for en gangs skyld:
    Når du hører på musikk for å høre forskjell på de forskjellige anleggene, hvilket medium bruker du da? Original CD, MP3, youtube fra pc'en?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:roll:

Du er fantastisk god til å google når du skal finne noe snodig å spørre om, og fantastisk dårlig til å google når det er noe du ikke vet hva er.

Når du ikke har PEILING på hva noe er, google det istedet for å komme med slike utrolige utsagn som det jeg quoter her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll:

Du er fantastisk god til å google når du skal finne noe snodig å spørre om, og fantastisk dårlig til å google når det er noe du ikke vet hva er.

Når du ikke har PEILING på hva noe er, google det istedet for å komme med slike utrolige utsagn som det jeg quoter her.
    Prøv selv å google?

Om du ikke har den miste anelsen på hva du ser etter, finner man ingen ting.
    Om man vet hva man leter etter så går det.

Så noen ganger, klarer man å bruke bakdøren, men når den er låst, sliter man.

Jeg kan gi deg et eksempel:

Prøv å google etter:

High end høytaller, som er automatisk "Åpen" og lukket kasse, slik at en motor løftet opp underplaten på høytalleren, slik at på noe toner, blir bassen dypere, andre mindre.

Tenker på noe som: YouTube - Tannoy Custom Speaker Lift bare at det er ikke taket som beveger på seg, men høytallerkassen, slik f.eks trekkspill.

Hvis dere kan si high end høytallermerker , som funger både som trekkspill og høytaller?

Eller som ser ut som trekkspill, men som er en høytaller, som er god på klassisk musikk. Der trekkspillet blir større, og mindre, og lager lyd på den måten? Vet ikke om det finnes, men dere kan prøve å finne ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du hører på musikk for å høre forskjell på de forskjellige anleggene, hvilket medium bruker du da? Original CD, MP3, youtube fra pc'en?
    Hjemme bruker jeg alt mulig, youtube er mest for presentasjon.

Men CD, bruker nok soundgarden, hifiklubben.
    Men på den musikken, jeg hører på, er det lite forskjell på CD og MP3 som er bedre en 192 kb/s. Vertfall det jeg legger merke til på mine høytallere.

Om vi går tilbake til musikk:

Mozart-The Marriage of Figaro

Wolfgang Amadeus Mozart - Piano Concerto No. 21 - Andante

Wolfgang Amadeus Mozart - Symphony 40 in G min KV 550

Eneste feil jeg kan gjøre med lyden, er å bruke "Loudness" knappen, og ha noen for skarpe diskanter, som høres litt overdreven ut.
    Men ellers bør jeg få ganske så god lyd, av en mellom god høytaller på ljudia.

Så tviler jeg også på, jeg merker bedring av lyden på gode høytallere?
    Siden lyden er lite variert, men god lyd blir det.

Tror det er mange "Entualister" som liker musikk som mozart, bare det er ganske så gammeldags.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Riktig, en bruker med 5 årsmedlemskap og over 2500 poster på ITPro sitt forum vet ikke hva "printbane" er..

EDIT: Eller rettere sagt, lurer på om en blanding av metal og tre er bedre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Riktig, en bruker med 5 årsmedlemskap og over 2500 poster på ITPro sitt forum vet ikke hva "printbane" er..
    Som du sikkert forstår, kan man være veldig flinke på noen området, og andre lite.

Hvor god er du på data f.eks?
    Nok til å kunne reinstallere windows?

Nå er det nok mange som kaller seg "perfekte" men alikevell gjør feil.

Hvis man prøver et google søk, med bilder, får man opp, printbane - Google Search sånn sett er det mange idioter, som legger bildet av dama si.

Riktig nok under googling av "High end speaker" så får jeg dette bildet opp: http://www.cameraphonesplaza.com/wp-...speaker-02.jpg ?

Sånn sett, så er det bedre å spørre noen som kan noe, en å søke på google, som kan difinere:

Som "High end" sånn sett, så er det mange idiotiske forslag google kan komme med. Tror ikke gitter, er så vanlig brukt i dyre høytaller, der gitteret er kun festet rundt elementet, mest på grunn av utsendet og at gitteret kan lage ulyder. Men elementet er bedre beskyttet mot slag og ting som skulle falle mot høytalleren.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du sikkert forstår, kan man være veldig flinke på noen området, og andre lite.

Hvor god er du på data f.eks?
    Nok til å kunne reinstallere windows?

Nå er det nok mange som kaller seg "perfekte" men alikevell gjør feil.

Hvis man prøver et google søk, med bilder, får man opp, printbane - Google Search sånn sett er det mange idioter, som legger bildet av dama si.

Riktig nok under googling av "High end speaker" så får jeg dette bildet opp: http://www.cameraphonesplaza.com/wp-...speaker-02.jpg ?

Sånn sett, så er det bedre å spørre noen som kan noe, en å søke på google, som kan difinere:

Som "High end" sånn sett, så er det mange idiotiske forslag google kan komme med. Tror ikke gitter, er så vanlig brukt i dyre høytaller, der gitteret er kun festet rundt elementet, mest på grunn av utsendet og at gitteret kan lage ulyder. Men elementet er bedre beskyttet mot slag og ting som skulle falle mot høytalleren.
    Hva tror du et hovedkort i en pc er? Det er et digert print brett med masse printbaner.
    Lurer fælt på kunnskapene dine om pc...

Når du søker i google på bilder må du se hvilke bilder som er mest tilsvarende.

Om du søker på "woofer" og får opp en side med 49 forskjellige høyttalerelementer og et grantre så betyr det ikke at woofer er et grantre.

Jeg søkte på det samme som du og fikk opp hundrevis av velkjente ekte High End høyttalere men laaaangt nedpå sida der var det en ipod docking. Da bør det ringe en bjelle at den ikke har noe der å gjøre. Som du selv sa så er det enkelte som laster opp dama si under et annet navn. Klarer man ikke å skille en ipod docking og B&W Nautilus så vil man ikke forstå.

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •