MAWELL useriøs når en reklamerer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation MAWELL useriøs når en reklamerer?

Hei.

Eg har en cd spiller som har vert kjøpt i drammen, men vert hos reperasjon hos Maxwell da dei er impotør. Så er alt greit.
    Men nå begynte samme feilen (cd skuffen) og nå nekter dei på å dekke noe, da dei mener Norsk Hifi Senter som solgte meg den er impotør. Noe dei ikke er da det er Maxwell. Så skulle Maxwell ha kjøpskvitering som forge gang, men forge gang fikk eg den ikke retunert (sendt orginalen ja).
    Men via Norsk Hifi Senter fikk eg oversendt noen mailer angående forge gang som viser at Maxwell har fikset denne før.
    Dei sendte eg til Maxwell og siden har eg ikke hørt noe.. Selv etter flere purringer..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe erfaringer med dei?
    Enda ikke svart..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel uansett butikken som solgte produktet som er ansvarlig for reklamasjoner?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Det er vel uansett butikken som solgte produktet som er ansvarlig for reklamasjoner?
    Dei er konkurs pga av innehaver betalte egen sykbehandling etter arb ulykke i forsvaret, da han som kaptein falt i lag med vognen som tippet. Totalt 2 mill har eg hørt og det ble langvarig krangling med staten om noe skattegreier angående utlegga til sykdommen. Så var staten som slo konkurs firmaet.
    Men dei som reparerte den var maxwell (og impotør) og samme feil, då har eg fått en teneste som ikke ble utført godt nok. Kan vel klagest inn ?
    Høyttalere:

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang garanti har du på produktet?

I utgangspunkter har du uansett fem års reklamasjonsrett på slike produkter. Selger har to sjanser til å rette feilen, før du kan kreve prisavslag eller heve kjøpet. Dette gjelder kun hvis varen har samme feil eller at feilen har medført unødvendige kostnader og tid fra deg.

Hvis butikken du kjøper varen i går konkurs, er det neste ledd som må stå for reklamasjonen. I dette tilfellet må Maxwell ta regninga, i henhold til forbrukerkjøpsloven. Så lenge dem har offisielt importert ditt produkt, vell å merke.

Anbefaler deg å kontakte Forbrukerrådet snarest. Det er irriterende at man må ty til slike virkemidler for å få det man har krav på..men av og til så må man.

Ps.
    Om en eventuell løsning er unødvendig kostbar for selger/importør, kan importør velge å tilbakebetale deg det opprinnelige beløpet + noe "plaster på såret".

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Hvor lang garanti har du på produktet?

I utgangspunkter har du uansett fem års reklamasjonsrett på slike produkter. Selger har to sjanser til å rette feilen, før du kan kreve prisavslag eller heve kjøpet. Dette gjelder kun hvis varen har samme feil eller at feilen har medført unødvendige kostnader og tid fra deg.

Hvis butikken du kjøper varen i går konkurs, er det neste ledd som må stå for reklamasjonen. I dette tilfellet må Maxwell ta regninga, i henhold til forbrukerkjøpsloven. Så lenge dem har offisielt importert ditt produkt, vell å merke.

Anbefaler deg å kontakte Forbrukerrådet snarest. Det er irriterende at man må ty til slike virkemidler for å få det man har krav på..men av og til så må man.

Ps.
    Om en eventuell løsning er unødvendig kostbar for selger/importør, kan importør velge å tilbakebetale deg det opprinnelige beløpet + noe "plaster på såret".
    Er vel altfor snill eg.. Men får se.. Tar kontakt med dei vis det ikkje fører frem.
    Nå i går svarte dei på mail. Dei sku no ha kjøpskviteringen fra selger. Min kjøpskvitering har dei selv.:evil:
    ===============
    Igjen maser dei om kjøpskvitering og skylder på at dei har ikke på meg og må vere dei i drammen som var impotør på den. Men dei har fikset samme feilen, har eg rett på noe da pga det? Kjøpskviteringen beholdt dei da, sikkert glipp men eg har den ikke da.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendt mail til Roy Hall og han svarte raskt at han sendte videre til europa. Så får vi se hvem som lyger.
    Norsk hifi senter sier han solgte for dei, mens mawell tok seg av papirene.
    Og det virket slik sist, men no nekter maxwell å reparere gratis da dei skylder på at den er impotert av norsk hifi senter. Sånn plutselig no liksom..Ifølge drammen impoterte han i høsten 2009, alså etter eg hadde kjøpt om sommeren.
    Vi får se hvem som lyger...skriver svaret her etter hvert..
    Men servicen fra Maxwell er spydig og lite servic vennlig i mailene.
    I mailene fra Norsk Hifi Senter, er det en fin tone hele tiden.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kopi av mail fra Music Hall til maxwell

kopi av mail fra Music Hall til maxwell:

Dear Sveinung,

could you please take care of the service demand of this gentlemen?

Please let me know if your need our assist in spare parts or else.

Thank you.

Best regards

Kai
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    kopi av mail fra Music Hall til maxwell:

Dear Sveinung,

could you please take care of the service demand of this gentlemen?

Please let me know if your need our assist in spare parts or else.

Thank you.

Best regards

Kai
    ====================================0

Så hva betyr dette? Jo at du aldrig må gje deg. Eg skrev til Music Hall og forklarte, med serie nr på spilleren.
    Så det betyr at Maxwell løy meg opp i trynet og prøvde å snike seg unna.
    Spent på svar fra dei nå.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ====================================0

Så hva betyr dette? Jo at du aldrig må gje deg. Eg skrev til Music Hall og forklarte, med serie nr på spilleren.
    Så det betyr at Maxwell løy meg opp i trynet og prøvde å snike seg unna.
    Spent på svar fra dei nå.

Fy flate!! Dei lyger Music Hall opp i trynet..om Norsk Hifi Senter + Meg (fikk kopi av mail)
    Blant annet hadde dei sendt den til rep fra dei til Maxwell... tull. Eg sendte den til Maxwell da dei var impotør og fikk den tilbake fra dei forge gang. osv..

No klikker det snart her..

Skrev mail til Music Hall at eg ville ha ny spiller.. trur ikkje eg får av disse Maxwell svindlerne..ivertfall ikke mye seriøse når dei driver å lyger Produsenten/europa opp i trynet. Grrrr:evil:
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy flate!! Dei lyger Music Hall opp i trynet..om Norsk Hifi Senter + Meg (fikk kopi av mail)
    Blant annet hadde dei sendt den til rep fra dei til Maxwell... tull. Eg sendte den til Maxwell da dei var impotør og fikk den tilbake fra dei forge gang. osv..

No klikker det snart her..

Skrev mail til Music Hall at eg ville ha ny spiller.. trur ikkje eg får av disse Maxwell svindlerne..ivertfall ikke mye seriøse når dei driver å lyger Produsenten/europa opp i trynet. Grrrr:evil:

Nå har eg snakket med MAxwell og dei tar denne rep på spilleren min uten kostnader for meg.. Ikke lett å vere kunde når et firma går konkurs.
    Maxwell ga meg en forklaring på det andre firmaet.. så nå er det andre firmaet som er den store svarte ulven..
    Men velger å ikke tru på noen men sender spilleren til rep så får vi se.

:-D
    Høyttalere:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe det ordner seg med spilleren din nå som produsenten er på banen. Det later i hvertfall til at du får oppfølging fra den kanten selv om Maxwell ikke er så imøtekommende.

Maxwell ga meg en forklaring på det andre firmaet.. så nå er det andre firmaet som er den store svarte ulven..
    Men velger å ikke tru på noen men sender spilleren til rep så får vi se.

:-D
    Det er alltid to sider av en sak, husk det. Enhver vil jo fremstå i best mulig lys selv, så da er det lett å skylde på andre. Historien om å dekke en gammel militærskade høres rett og slett for god ut til å være sann...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Vi får håpe det ordner seg med spilleren din nå som produsenten er på banen. Det later i hvertfall til at du får oppfølging fra den kanten selv om Maxwell ikke er så imøtekommende.

Det er alltid to sider av en sak, husk det. Enhver vil jo fremstå i best mulig lys selv, så da er det lett å skylde på andre. Historien om å dekke en gammel militærskade høres rett og slett for god ut til å være sann...
    Jaaa...
    Men hjalp å koble inn produsenten og gje dei serie nr på den :-D
    Høyttalere:

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var gode nyheter.

Fortsatt synd man må ty til slike virkemidler for å få hjelp da.... Var i grunn nok til jeg velger å holde avstand til den nevnte butikken.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Det var gode nyheter.

Fortsatt synd man må ty til slike virkemidler for å få hjelp da.... Var i grunn nok til jeg velger å holde avstand til den nevnte butikken.
    Ja synd.. og ikke vet en hvem en skal tru på.. Norsk Hifi Senter har eg bare godord å komme med. Men dei andre har eg ikke kjøpt noe av så vet lite om dei.
    Dei hadde sin historie om hverandre, så vet ikke..
    Maxwell sin historie hørtes vel mer virkeligstro..
    Så velger å tru på dei.
    Men men..det ordnet seg..Maxwell sku ta reperasjonen på seg.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lite Skjer

Lite skjer..

fant en link, dvs første som dukket opp på google..
    Maxwell Hi-Fi - Stavanger (Storhaug/Sentrum Øst) - Vibb.no

huff.. huff huff..
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Helt uvesentlig hva konkursen dreier seg om i denne sak. Er firmaet konkurs så er det konkurs, dette kan skje i alle bransjer.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    Helt uvesentlig hva konkursen dreier seg om i denne sak. Er firmaet konkurs så er det konkurs, dette kan skje i alle bransjer.
    Forløbig ikke fått noe igjen.. svaret på purring var merkelig..som følger kopiert:

Hei - igjen

... den er hos teknikker, MEN det er i øyeblikket ( - for litt siden) blitt temperaturer under 10 grader om natten - og da STRØMMER det på med servicer - så han arbeider alt han kan klare!!! Du hører fra meg med sendingsnummer dagen etter at den er ferdig!

Mvh Sveinung
    ========
    Merkelig.. og så skylde på ting som kommer inn ETTER min..?
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forløbig ikke fått noe igjen.. svaret på purring var merkelig..som følger kopiert:

Hei - igjen

... den er hos teknikker, MEN det er i øyeblikket ( - for litt siden) blitt temperaturer under 10 grader om natten - og da STRØMMER det på med servicer - så han arbeider alt han kan klare!!! Du hører fra meg med sendingsnummer dagen etter at den er ferdig!

Mvh Sveinung
    ========
    Merkelig.. og så skylde på ting som kommer inn ETTER min..?

tar det unødvendig lang tid, kan det kanskje være på sin plass å kontakte produsenten igjen..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    tar det unødvendig lang tid, kan det kanskje være på sin plass å kontakte produsenten igjen..
    Har purret..på butikken igjen..Men ja..får vel gjøre det.
    Høyttalere:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •