Søker Elektriker fra Bartebyen :D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Søker Elektriker fra Bartebyen :D

Noen elektrikere fra bartebyen her som kunne montert en kurs for meg?
    Har borret hull og ordnet med rør gjennom gulvet,opp veggen og inn i skapet.
    Så det som står igjen er å montere ledning,splitter,kontaktbokser og automatsikring.
    Forøvrig...
    Noen som vet om jeg har lov til å montere ledning.splitter og kontaktbokser selv for så å få en ellektriker til å ta seg av tilkobling til skap og montering av automatsikring?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Hvis det er elektrikkere her som har lest noe nyere en FEB.91 så kan dere redigere meg.

Fast instalasjon har du ikke lov til å montere selv. Det vil si at du i prinsippet ikke har lov til å gjøre mer en å stappe støpselet i kontakten, og bytte pærer.

Klart, kjenner du en trikker, som har en godkjent innstalatørbedrift i ryggen, kan du gjøre det du vil selv, for så å få trikkeren til å godkjenne det :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hei.
    Hvis det er elektrikkere her som har lest noe nyere en FEB.91 så kan dere redigere meg.

Fast instalasjon har du ikke lov til å montere selv. Det vil si at du i prinsippet ikke har lov til å gjøre mer en å stappe støpselet i kontakten, og bytte pærer.

Klart, kjenner du en trikker, som har en godkjent innstalatørbedrift i ryggen, kan du gjøre det du vil selv, for så å få trikkeren til å godkjenne det :wink:
    Er sånn enda, men du har aldri hatt lov til å gjøre det du vil bare fordi du kjenner en elektriker :wink:

Regner med at du mente at du kan avtale med en elektriker hva du ev. kan gjøre selv, for så å få han til å gå over installasjonen etterpå.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet har du ikke lov til å gjøre noe selv, men som Tor sier, så kan godkjenning avtales. Men det er ikke veldig vanlig, da elektriker allikevel må gå over hele anlegget uansett...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du mente at du kan avtale med en elektriker hva du ev. kan gjøre selv, for så å få han til å gå over installasjonen etterpå.
    Akkurat det jeg mente. Det vil si, jeg mente at hvis han hadde en elektrikkerkompis, så kunne han ordnet det selv, og så kunne kompisen si at det var han som hadde gjort jobben. Men, hadde geiri hatt noen elektrikkerkompiser, hadde han vel kanskje ikke spurt her ops: Tror jeg går å legger meg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •