Mekking er ikke noe for meg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mekking er ikke noe for meg

Og Gud skapte Audio-Technica ATH-AS7. Og alt var såre vel. Hodetelefonene solgte som smør og knapt hadde noen sett et par gildere klokker.

Men se, Vårherre satte bort arbeidet med å utvikle løsningen med tilslutning av kabelen til djevelen. Resultatet ble at hver av klokkene fikk tilført hver sin kabel. Og brudd i Y-leddet ved forgreningen ble ofte resultatet. Denne sorg vederfartes også zeezar, en disippel av den rene tone. En dag han satt ved sin Toshiba datamaskin og reiste seg for å gå inn på kjøkkenet etter nok en kopp kaffe - se, da trådte han på ledningen mellom hodetelefonene og Mp3-spilleren. Og ledningen røk, presis der djevelen hadde lagt inn sin splitt.

Lenge, lenge samlet zeezar på relikviene av denne utmerkede hodetelefonen. Håpet var at han en dag skulle skaffe det nødvendige vertøy og gjøre bot på sin brøde. Loddebolt, tinn, flussmiddel, ny kabel og arbeidslyst kom i hus. Men - akk, der kom ingen lyd, samme hvor mye han svidde og sved!

Da bannet zeezar noen sterke eder og lovet seg selv at denne djevelens oppfinnelse, med splitt på hodetelefonledningen, skulle han aldri, aldri mer ikle sine ører. Og slik ble det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, enig
    Det som ikke kan fikses med banning og/eller tape må ødelegges!
    Innkjøp av verktøy etc. vil i lengden ALLTID bli dyrere. Dessuten kan man bli skadet under reparasjonsprosessen.

//y

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, dette var årets

Kanskje jeg skal gjøre det med 360en min?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Destruksjon er fra naturens side like naturlig som kreasjon. Veldiig sundt for det mentale å kvitte seg med ting man setter pris på, mener jeg jo. Forutsett at adskillelsen skjer bevisst og man tør gå inn i følelsen av "tap". En nær slektning av meg har det derimot stikk motsatt: Der i gården møter man 40 skopar i entréen mens kjøkkenskapene er fulle av syltetøyglass og beholdere som er "kjekke å ha". Noe kjent med dette? Når man rydder i sine omgivelser, rydder man samtidig i sitt mentale register.

Men jeg klarte ikke å holde ord om å unngå splittet ledning (se post #1). Satt i går ved PCen og sendte avgårde en bestilling på Audio Technica ATH-SJ5. USD60 på eBay (inkl. frakt) fant jeg ut var en OK pris for et visstnok bra par bærbare. Av utseende ligner de fælt på Creative HQ-1700 som jeg hadde 1 gang, rebranding? Vi får se.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •