Hifi-butikker - hva er vitsen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som kunde er det vel ikke umoralsk å forsøke å få laveste pris. Men samtidig kan det være flere parametere enn pris som er viktig. For noen er leveringstid viktig, for andre er det service eller kunnskap hos selgeren.

En utfordring er at pris veier ganske tungt. Min erfaring fra Av-bransjen var at kunden valgte som regel den med lavest pris. Skulle man konkurrere med service og kunnskap så måtte man likevel matche pris.

Synes forsåvidt komplett er et bra eksempel. I tillegg til lave priser så oppfatter jeg den som raske og ryddige. Handler mye derfra på jobben.
    I en nettbutikk så synes jeg vareutvalg, tydelighet, kommunikasjon og rask levering ofte veier opp for direkte kontakt med butikken.

Newcomer Zomb sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del tror det er plass til både nettbutikker og vanlige hifi butikker.... Eller kombinasjoner av disse.
    Det håper virkelig jeg også.
    Problemet blir vel hvor en skal plassere kostnadene det innebærer å ha butikklokaler og noenlunde kvalifiserte kundebehandlere.
    Dette er jo utgifter som nettbutikkene ikke trenger tenke på...

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Zomb ang. HiFiklubben i Bergen. Der får man skikkelig bra behandling av de ansatte. Skiftet høyttaler til høyttaler, forsterker til forsterker, cd til cd. Brukte fort mer enn en time, men han var like glad til, vi diskuterte litt smak og behag og han forklarte ting. Absolutt et kjekt butikkbesøk.

Det jeg er litt urolig for nå er når jeg skal til Lillehammer og kjøpe anlegg til uken. Hvis ikke de har det inne, og har ventetid på flere uker kommer jeg til å bli gal.

For å svare mer på saken: nettbutikker er kjekk i mange tilfeller, men enkelte produkter føler jeg meg mer tilfreds ved å kjøpe fysisk. Samtidig: hvis man f.eks. ikke får gratis porto, og man kjøper høyttalere til 25kg pr stk over nett... Jeg vet ikke hva porto for 50kg er jeg, men sikkert en fin andel av kjøpssummen :shock:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •