skatte feriepengene.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skatte feriepengene.

Hvis jeg har forstått det riktig . Skatter man feriepenger . Ved og betale litt mer skatt resten av året.

Etter sommeren skal jeg begynne som student. Og lurer derfor på om jeg egentlig bare bør betale skatten av feriepenger jeg får nå. Med en gang. Da jeg ikke får råd og betale dem gradvis i løpet av året. Samt slipper og få en baksmell.

Er det slik dette fungerer eller har jeg misforstått noe?

Takk for alle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    Hvis jeg har forstått det riktig . Skatter man feriepenger . Ved og betale litt mer skatt resten av året.

Etter sommeren skal jeg begynne som student. Og lurer derfor på om jeg egentlig bare bør betale skatten av feriepenger jeg får nå. Med en gang. Da jeg ikke får råd og betale dem gradvis i løpet av året. Samt slipper og få en baksmell.

Er det slik dette fungerer eller har jeg misforstått noe?

Takk for alle svar.
    Det er ganske riktig. Man betaler litt mere skatt på den vanlige lønna for at feriepengene skal bli trekkfrie når man får de utbetalt året etter.

Nå er det kanskje litt sent svar, men du kan (om du har råd) spørre arbeidsgiver om de kan utbetales etter nyår. Da vil du slippe trekk på de. Om du tar de ut i år må du skatte.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frekk
    Nå er det kanskje litt sent svar, men du kan (om du har råd) spørre arbeidsgiver om de kan utbetales etter nyår.
    Dessverre tror jeg ikke at arbeidsgiver har anledning til dette - jfr. ferielovens § 11:

(3) (Utbetaling ved opphør av arbeidsforhold)

Opphører arbeidsforholdet, skal alle opptjente feriepenger utbetales siste vanlige lønningsdag før fratreden. Den del av feriepengene som ikke lar seg beregne innen dette tidspunkt, kan utbetales i forbindelse med det avsluttende lønnsoppgjør.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •