Tips om gode drikker i sommervarmen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Te med melk og sukker. Det eneste som kan slukke tørsten.

(Nettopp besøkt onkel i England :P)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ninjapingvin
    Fersken Iste..
    Den fra Nestea er kjempegod.. Er tom på to sekunder...

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tørstedrikke jeg har sansen for: Capri-Sonne Safari Fruits

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Carlsberg, vørterøl og pepsi max

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    I løpet av sommeren har jeg lagt om drikkevanene sterk. Jeg har gått over til Pepsi Max Cool Lemon. I utgangspunket syns jeg den ikke var god, men jeg fant ut det var sunt isteden for 2 liter cola jeg drakk i snitt ellers.

Nå syns jeg faktisk at Pepsi Max er godt.
    HVA? Har du gått over til fienden Peakman? Er du Colaholiker, så er du colaholiker...jeg hadde ALDRI gått over til Pepsi....GUD FORBY!

Hehe...du får gjøre som du vil, men ikke glem at Cola har en light versjon med lemon og da! Jeg drikker selv 3 liter Cola om dagen i snitt. Nå som jeg har ferie går det gjerne 3 flasker med 1.5l cola. :shock:

Jeg VET at Cola ikke er en tørsteslukker, men så er jeg avhengig. Jeg røyka før, men slutta, og etter det gikk Coladrikkinga rett opp! Måtte ha en erstatning tror jeg! Jeg har ikke tort å regne på hvor mange kr med Cola jeg drikker opp i løpet av en uke, men det er ikke mer enn det koster å røyke i hvertfall! Passer jo på og kjøpe på tilbud. Forleden fikk du 6X 1.5l cola på Rimi for 49 kr + pant.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva jeg drikker er veldig stemningsbestemt.

en kald fatøl er noe av det beste jeg får om sommeren.

vann drikkes i bøtter og spann på dagtid.

pepsi max drikker jeg nå og da. grunnen til at jeg drikker pepsi max skyldes at min far er tannlege, og selv om pepsi max er like surt (lav ph-verdi som coca cola) inneholder det null sukker og i så henseende er bedre for tenna.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze

pepsi max drikker jeg nå og da. grunnen til at jeg drikker pepsi max skyldes at min far er tannlege, og selv om pepsi max er like surt (lav ph-verdi som coca cola) inneholder det null sukker og i så henseende er bedre for tenna.
    Har ikke vært hos tannlegen på 4 år jeg...hva sier faren din om det da? Ikke det at jeg er redd tannlegen, men jeg synes det er så uhorvelig dyrt...og mye annet som frister. Har ikke fått tannpine ennå, men bør vel tar en tur snart tror jeg.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cola går under kategorien "Avfettningsmiddel" ikke "leskedrikk"

Drikk vann, karer!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hum? Alltid trodd Cola var et effektivt påfettingsmiddel, jeg. :roll:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Cola går under kategorien "Avfettningsmiddel" ikke "leskedrikk"

Drikk vann, karer!
    Det er da vitterlig vann i Cola!

Må bare drikke nok Cola, så får man i seg nok vann skal du se.
    Bivirkningene er sukker...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType

Ganske mye vann faktisk.. Men i likhet med kaffe og te, er cola vanndrivende... Ergo man blir egentlig mer tørst av å drikke cola. Dessuten er det mye syre i cola likeså i juice.

Mvh

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jamen da er det jo bare å drikke mer! :lol: :lol: :lol:

Jeg er jo fullt klar over skadene Cola har på kroppen. Jeg blir jo ikke feit av det heller da jeg veier 74 kg og er ca. 180 cm høy. Heller for tynn. Tennene mine har kanskje sett bedre dager, men kutter jeg Colaen frykter jeg røykingen tar over..Colaen holder røyken unna. Den ble en erstatter. Jeg blir SKIKKELIG gretten om jeg ikke har Cola i kjøleskapet til enhver tid, eller jeg ikke får Cola en dag...Uansett så er røyk farligere enn Cola, og noen laster må man ha!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda.. Er cola avhengig selv jeg.. Men måtte kutte ned pga det høye syrenivået.. Så nå blir det kun en cola hvis jeg MÅÅÅ ha...

8)

Mvh

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vann i Cola, ja!

Cola kjøper billig vann i fattige land for å lage Cola, som de selger dyrt tilbake til lokalbefolkningen... Noen som lurer på hvorfor det er mangel på rent drikkevann i resten av verden... :!:

Drikk springvann til hverdags, og kanskje en med kullsyre om du vil på lørdagskvelden...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze

Har ikke vært hos tannlegen på 4 år jeg...hva sier faren din om det da? Ikke det at jeg er redd tannlegen, men jeg synes det er så uhorvelig dyrt...og mye annet som frister. Har ikke fått tannpine ennå, men bør vel tar en tur snart tror jeg.
    jeg vet ikke hva han sier, men hvis du har lagt grunnlaget for hull i tenna, vil det før eller senere gi utslag i form av tannondre. det "går ikke over", så en eller annen gang må du bite i det sure eplet og gå til en tannlege.
    mulig det er dyrt å gå til tannlegen. jeg gikk ikke til folketannrøkta da jeg var mindre pga. min far sjekka tenna, så jeg vet ikke hvor mye det koster :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikk
    Vann i Cola, ja!

Cola kjøper billig vann i fattige land for å lage Cola, som de selger dyrt tilbake til lokalbefolkningen... Noen som lurer på hvorfor det er mangel på rent drikkevann i resten av verden... :!:

Drikk springvann til hverdags, og kanskje en med kullsyre om du vil på lørdagskvelden...
    Hmmm??? Tror ikke Cola på lørenskog kjøper vann derifra :lol:

En slik fabrikk krever enorme vannressurser.. Kjører ikke akkurat vann inn på tankbil heller. Dermed må i såfall fabrikken stå i fattige land og benytte lokal arbeidskraft...... Da skatter i såfall cola til det fattige landet osv... ergo det er bra at cola er i det fattige landet.

Mvh

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k

Hmmm??? Tror ikke Cola på lørenskog kjøper vann derifra :lol:

En slik fabrikk krever enorme vannressurser.. Kjører ikke akkurat vann inn på tankbil heller. Dermed må i såfall fabrikken stå i fattige land og benytte lokal arbeidskraft...... Da skatter i såfall cola til det fattige landet osv... ergo det er bra at cola er i det fattige landet.

Mvh
    Er nok enig med deg i at deg et av de fattige områdene som nok har nok rent vann er Lørenskog

Likevel, det kan jo være et poeng at befolkningen i fattige land har rent vann å drikke, og ikke slik at en drikker spillvann fra industrien...
    I U-land bruker industrien opp vannet og noen steder forurenser de vannkildene. Så befolkningen må da bruke forurenset vann, hvis de da er heldig å få noe i det hele tatt. Mindre enn 50 % har som sagt ikke tilgang til rent vann.
    Coca-Cola i landsbyen Placimada i Keral i India bruker grunnvannet til innbyggerne til produksjon. Dette førte til at de lokale brønnene var tomme. Dette førte igjen til at avlingene har sviktet, folk har mistet livsgrunnlaget sitt og naturen er forgiftet av tungmetaller.
    Kilde: http://www.miljolare.no/innsendt/mul...1d1065e7ee.htm

Men, nå er jo dette bare en side av saken, så dere kan jo drikke opp den Colaen som er i kjøleskapet...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm nå er miljøaktivister ganske ekstreme og uten perspektiv mener jeg. Nå slippes det ikke ut tungmetaller fra en brusfabrikk... :shock: Men kanskje lut ol. (fra vask av flasker). De klarer av alle de mange hundre fabrikkene rundt om i hele verden å plukke på EN fabrikk. Når det gjelder avlinger så er vel disse mer avhengig av regn enn grunnvann, siden grunnvann av navnets art er vann under jordoverflaten. Drikkevannet kan være det som jeg er enig i av kritikken dems. Men for min del synes jeg dette blir for tynt. Myndighetene i landet kunne brukt noen av skatteintektene for å lete etter mer vann evnt pålagt cola å tilrettelegge dette. Jeg mener myndighetene har mer skyld enn cola (eller andre bedrifter for den saks skyld) i de fleste tilfeller.

Mvh

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg at argumentasjonen ofte kan være ensidig og dårlig underbygget fra lengst ut på fløyene i miljødebatten. Likevel mener jeg at bedriftene har et ansvar for at lokalbefolkning på stedene der de etablerer seg skal kunne få sin rett til rent vann, luft og jord. Selvsagt har myndighetene et ansvar for at evt. skatteinntekter og slikt går tilbake til lokalmiljøet i form av tilskudd eller tilbud, men av og til svikter staten (uten at jeg har detalijkunnskap om skattesystemet i India med tanke på fordelingsnøkkel mellom "kommune" og stat) i fordelingspolitikken sin på disse områdene.

Kort sagt, det er ikke staten som har ansvaret for at bedrifter som etablerer seg ikke skal redusere tilgangen på rent vann, luft og jord, men staten som skal overvåke at dette faktisk er tilstede!

Nå er det jo også en sak at "staten" ikke fungere helt optimalt i alle fattige land, noe som kanskje ikke er så rart siden den ikke alltid fungerer optimalt i verdens rikeste land heller.. :shock:

Boikott Cola, Nike, Levi's eller ikke, men ta i alle fall stilling til om hva som er viktigst for deg når det gjelder kjøp av varer: etisk produksjon (Max Havelaar burde være et must for alle kaffedrikkere... ) eller billigst mulig produkter... Selv havner jeg nok i første kategori, men det er jo en luksus jeg har råd til å ta meg siden jeg har råd til legge noen kroner i lytteopplevelsen i stua... men det har vi kanskje alle siden vi er her inne på dette forumet og diskuterer "luksusvarer"!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er meget enig i at stat og styre i mange fattige land ikke fungerer i hele tatt. Det er vel så stort problem som uetiske bedrifter. Etisk produksjon (aka window dressing) er det mange som bedriver (bedrev) bla Enron. :wink:

Mvh

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •