Her tenkte jeg vi kunne samle alle de irriterende, morsomme og plagsomme tingene kunder sier og gjør på jobben vår.
Spesielt i serviceyrker opplever vi dette hver dag.

Mine kunder:

Ja, nå har det seg slik at jeg jobbet som postbud. Trivelig jobb egentlig, man kjører bil, hører på radio, går ute, tiden går fort, helt grei betaling osv. Og så har vi de dagene det ikke er så gøy, som når kundene klager, det har snødd eller er glatt på veien, det er mye reklame, IKEA eller Ellos katalogen kommer ut.. listen er lengre her. Og jeg føler vi ofte er misforstått. Folk klager til oss om ALT mulig.

Den gamle damen

Henne møter vi ofte. Hun venter alltid på et brev som på mystisk vis har forsvunnet i posten. Oftest er det fra sykehuset, men det hender også det er kort eller brev fra venninder (gjerne konvolutt med penger i, som postbudet sikkert har stjelt). De er i allefall sporløst forsvunnet. Det virker nesten som om hun tror jeg personlig har tatt det bare for å irritere henne. Om man er så uheldig å møte på henne får man høre hele livshistorien, samt ALT om operasjoner/sykdommer/skader osv. Heldigvis er hun oftest ute når hun venter på taxi til butikken eller noe, så man slipper unna som regel etter 5-10 min.

Pensjonistene

Disse hører ofte hjemme i blokker eller på sykehjem, og de følger med på alt du gjør. Om du legger et brev feil, hvis reklamen er litt bretta osv. De er også noen råskinn på å informere deg om du er for sein, og i hvertfall om du er for tidlig!

Moromannen

Det er han som alltid drar den samme gamle vitsen "om det er noen regninger til oss i dag kan du legge det til naboen, ha ha ha". Alltid morsomt, hører den hver dag…

Nei-takk til reklame - folka

.. som ikke har fått med seg at NOEN ganger har vi informasjon-reklame, som er fulldistribusjon. Det betyr at alle skal ha den, uansett om de er reservert eller ikke. Kommer som regel info om søppeltømming og lignende.. Men de må alltid komme løpende etter bilen min og påpeke at de har reservert seg.

Ja-takk til reklame, men liker den ikke - folka

De som demonstrativt slenger reklamen hardt i søpla med én gang, uten å lese den. Fryktelig unødvendig å gjøre det rett forran trynet mitt når jeg har drasset på 15 kg reklame, gjennom regn og vind, og har vondt i skuldrene. Mye vits..

Den snille

Han bor i en blokk, og han kommer ofte innom postkassestativet når jeg er der for å se at jeg sorterer posten inn i kassene. Han er hyggelig og har bemerket flere ganger at postvesenet er flink, og at jeg aldri legger feil brev

Gamle griser

Dette er han som har full kontroll over når jeg kommer, og som tydeligvis er hjemme hele dagen. Han kommer ut HVER dag… Høydepunktet er å gå ut når jeg er der for å plage meg. Han sjekker kassene til naboene, passer på at jeg ikke bommer med reklamen (noe jeg ikke gjør uansett), som forteller om alle som hater han, bretter ut om livet sitt, klager på naboungene, snakker hull i huet på postbud og naboer, hater musikken på radioen min, snakker varmt om "hun tjukke som gikk her før", og kaldt om "han treige med høy musikk".

Ivrige Iversen

Dette er en fyr som har fått et brev feil, og dette var naboen sitt. Dette brevet har han da hatt hjemme hos seg og ikke giddet å gå over til naboen med det. Han venter til han ser postbudet en dag for å påpeke at det ble gjort én feil!

Småbarna

Hvor er foreldrene? Disse barna løper rundt bilen min, titter inn vinduet, lukker igjen postkasset etter jeg kun har fått lagt reklamen oppi, spør om jeg har "posten min" selv om jeg ikke aner hvem det er, klatrer inn i bilen, og maser om hvilken musikk jeg har på radioen. Døøøø…

SÅ, hvilke kunder har du?

Edit: Ser det er mange som kommenterer det som blir skrevet med en negativ tone. Kommentarer som "Hvis dere er så misfornøyde så skjønner jeg ikke hvorfor dere jobber der", "skift jobb", "slutt og klag" osv vil jeg ikke ha i denne tråden. Disse innleggene vil bli rapportert fra nå av fordi de går imot trådens hensikt. Denne tråden er under tema humor, noe som betyr at vi skal fortelle om komiske hendelser, gjerne irriterende kunder vi opplever på jobb. Det er mange kunder som ikke har peiling på hva de snakker om, og disse historiene deles her! Hold dere til tema!