Flere som har fått pengekrav fra norsk nettbutikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flere som har fått pengekrav fra norsk nettbutikk?

Fikk en mail i dag om at en betaling for en vare jeg kjøpte og fikk i mai i fjor ikke hadde gått igjennom, og at de nå ønsker at jeg betaler inn.

Jeg vil ikke oppgi navnet på nettbutikken her for å henge dem ut. Men vare sjekke om det er flere som også har fått mail, og om dette er tulle eller ikke.

Har kun handlet fra butikken 2-3 ganger, men anser dem som seriøse, og ikke hørt noe spesielt negativt om dem heller før.

Jeg har sikkert noen rettigheter også, men er ærlig nok til å ville betale for varen, selv 1 år etter. Men ønsker ikke å bli lurt heller. Har sjekket nettbanken min, og hørt med banken, og fant ikke den beløpssummen eller butikkens navn i tidsperioden handelen gikk igjennom.

Får vel dette nå, siden det ble skrevet at de oppdaget dette etter revisorsjekk. Bedrifte gjør jo opp i Mai måned for året før eller noe slikt. Vet at bedriften jeg jobber i også driver med noe slikt på denne tiden av året også.

Newcomer Putte sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har opplevd det samme med en kjent mottager(om enn ikke godkjent) butikk. Fikk melding om at den ikke var gått igjennom og ved revisor sjekk så fabt de at jeg ikke hadde betalt for varen. Sendte mail om at jeg ikke godtok krav 1 år etter kjøpet(Er ikke så lett å finne ut av det så lenge etterpå), og har ikke hørt noe siden. Dette er vel butikkens problem?? Eller..............:?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Putte
    Jeg har opplevd det samme med en kjent mottager(om enn ikke godkjent) butikk. Fikk melding om at den ikke var gått igjennom og ved revisor sjekk så fabt de at jeg ikke hadde betalt for varen. Sendte mail om at jeg ikke godtok krav 1 år etter kjøpet(Er ikke så lett å finne ut av det så lenge etterpå), og har ikke hørt noe siden. Dette er vel butikkens problem?? Eller..............:?
    Den alminnelige foreldelsesfrist er 3 år, jf Foreldelsesloven § 2.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •