Anbefaler folk å lese Knut Syrstad sin bok som kom ut nå for en stund siden fra Aschehoug:

Ei modig og ærlig bok.

Knut Syrstad er en av verdens beste fluekastere. I 2000 begynte han å merke at formen ikke var helt på topp, og i 2001 ble han diagnostisert med testikkelkreft med spredning til lunge og mage. I 2009 fikk jeg stilt akkurat samme diagnose, dog uten spredning, men er heldigvis erklært frisk! Likevel var det ganske sterk lesing når man kjenner igjen rom, behandlinger, leger og avdelinger..

Selv med spredning, er dette i dag heldigvis en sykdom det er gode muligheter å bli varig helbredet fra, men det skulle vise seg å bli en tøff kamp for Knut, og han kjemper nå sitt livs store kamp mot et nytt tilbakefall. Behandlingen hans har vært mye mer omfattende enn det jeg fått, med flere cellegiftskurer, operasjoner og tilbakefall, men jeg kjenner meg likevel litt igjen. En av legene som er nevnt i boken går jeg til kontroll hos hver 3. mnd på St. Olav. Jeg er helt enig i karakteristikken: En veldig omsorgsfull lege! Snakket med henne senest i dag, og jeg er fortsatt frisk som en fisk!

Boken anbefales på det varmeste! Deler av inntektene fra boken går til det svensk-norske forskningssamarbeidet vedr. testikkelkreft, SWENOTECA.