Fiktiv priskrig!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fiktiv priskrig!

I likhet med så mange andre har jeg også blitt ufrivillig mottaker av HiFiklubbens nyhetsmail. Uansett, dette har ført til at jeg mottok nyheten om Thule til HFK. De skriver følgende:

Det er ennå ikke offentliggjort, men vi tenkte vi likevel skulle lekke nyheten til dere i Cybertainment: Fra og med august 2004 er Hi-Fi Klubben eneforhandler av produktene fra danske Thule Audio. Som vanlig når vi tar over et agentur går prisene drastisk ned! Enkelte Thule-produkter blir nå så mye som 38% rimeligere!
    Da jeg leste det vokste tvilen i meg, og jeg kastet meg på telefonen og ringte til noen tidligere forhandlere. Hos BMH hadde de lista tilgjengelig, og de kunne opplyse en de priser. Det virkelige hovedproduktet har vært IA100, og den ble levert for 5990,- i følge BMH.

Tar man 5990,- og putter inn i HiFiklubbens kalkulator, trykker så på -38%, så får man ut prisen 6990,-. Dette er prisen jeg fikk i Grensen. De er visstnok ikke offesielle ennå, men siden de opplyser det, og har produktene inne for salg er det grunn til å tro at det vil bli prisen.

Personlig føler jeg derfor at HFK sin visjon om at alt blir så billig bare de får klørne i det faller helt sammen. Jeg tør nesten ikke tenke på hva for eksempel Denon, som de har hatt i en årrekke, ville kostet på det åpne markedet. Det er jo en kjent sak at de ligger i overkant prismessig på Arcam-produktene også.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men på Marcus Thranes gate selger de ut alt av Arcam nå, og det kommer visst ikke mer.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg her nevnt det flere ganger. HFK overpriser sine produkter.

Kanskje jeg skulle lage en liten sak om det. Får vente til at prisene blir tilgjengelige på nettsiden før man lager oppstyr. Får sjekke med bmh om jeg kan få en full prisliste hos dem.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk noe:

IA 60 5490
    IA60B 7990
    IA100 5990
    IA150B 9990
    CD100 4990
    CD150 7490

Jeg snakket med Jan Ove på BMH (hyggelig og pratsom kar) han hadde de fleste prisene i hodet, og kunne ellers sjekke det meste inne på PC-en.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja BMH er en meget god forretning. Har handlet litt der og har opplevd meget god og personlig service der. Har flere ganger blitt oppringt fra ansatte der for spørsmål om hvordan det går med utstyret mitt.

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, ingen har vel sagt at Hifi Klubben noen gang har vært billige. Selvsagt prøver de å være de eneste med et bestemt merke, da kan de jo bare legge på 30% på prisen. For da igjen gi tilbud -20%.

Peakman hvor ligger BMH?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BMH-Bergen Musikk Handel

Jan Ove er en dyktig og flink selger som det kan anbefales å handle av.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Uten å skulle gå på person her så gjorde Jan Ove en stor brøler ovenfor meg.
    Har vært selger selv også og et godt kort i ermet er å huske kunden.
    Innen bilbransjen f.eks er det mye å tjene på å huske kunden, og særlig hvis man husker kunden over år/bilskifter.
    Kommer en kunde inn igjen og skal bytte bil etter 2 år og du husker han igjen er halve salget unnagjort.
    Javisst kan det være vanskelig, men noen klarer det.
    Nå jobbet ikke jeg med bilsalg, men forbrukerelektronikk.

Uansett. Jeg var inne hos BMH en fredag kveld. Stille og rolig, ingen kunder.
    J.O. fortalte om og demonstrerte RX-V1400 og DvdS540 for meg i over en halv time. Retorikken og engasjementet var på plass. Han hadde meg i sin hule hånd.
    Jeg ville bruke helgen på å tenke meg om hva jeg ville ha.
    Husk, dette var fredag kveld, han brukte over 30 minutter kun på meg, RX-V1400 og en DvdS540.
    Da det var i desember og butikkene hadde adventsåpent på søndager hadde jeg allerede bestemt meg søndag morgen. Var en av de første som kom i butikk da den åpnet 12:00 søndag. Husker jeg var nøye på ovenfor damen at jeg ville J.O. skulle få salget i tilfelle de hadde en bonus- eller provisjonsordning hos BMH. Siden han hadde brukt over 30 minutter på meg følte jeg det var "hans" salg og ikke noen av de andre ekspeditørene.
    I løpet av 41 timer, og kun en åpen lørdag hadde J.O. glemt meg helt. Han kjente meg ikke igjen på ansikt, husket ikke hvilken forsterker vi hadde snakket om, husket ikke hvilken Dvdspiller det dreide seg om. Da det så til slutt etter påminning om hva jeg ville ha, og det viste seg å måtte bestille spilleren, følte jeg meg så glemt.
    Resultatet ble å gå over gaten til Musikk Magasinet hvor jeg kjøpte RX-V1400 og DvdS540.
    Jeg hadde ikke hatt noe i mot å bestille/vente på spilleren i utgangspunktet, men jeg følte meg liksom så dum der jeg stod foran J.O. og nesten trodde vi var blitt litt kjent.

Selgere; husk kunden i alle fall 48 timer, så er mye gjort.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, riktig det Tor. Husker man kunden, kommer kunden tilbake, og husker han deg, er salget nesten i boks. De fleste liker også å komme tilbake til en selger som faktisk husker en, og som ikke bare yter service fordi han er opplært til det. Det er mye lettere å selge til samme kunde enn å selge til stadig nye. MANGE bedrifter har mye å lære her. Gjensalg er det viktigste. Bare å lese salgsbøker. Selvsagt kan man ikke huske alle. Hvis man er stresset, og mange er innom, får jo ikke selger nok tid til alle og kan bli fort stresset. Da er det viktig for selgeren å si at beklager at jeg ikke har så mye tid til deg i dag, men stikker du innom en dag det er stille her (eks på tidspunkt) så kan vi ta en skikkelig demo da. DET er det mange som glemmer å si. Har vært innom en del steder, og når det er mye folk, skjønner jeg jo at selgeren ikke akkurat kan prioritere meg framfor alle de andre. Da er det viktig at selger gjør oppmerksom på at han har bedre tid en annen dag som sagt over, i stedet for å stresse gjennom en 5 min demo.

Skal jeg trekke frem noen med utmerket service og som tar godt vare på kundene sine, så er det Euronics på strømsø i Drammen. De gutta der kan virkelig kundeservice. I disse dager er det vanskelig å finne butikker med gammeldags god service. Jeg har ikke handlet så mye der, men jeg kjøpte en PC der en gang (1999). Jeg kjøpte pc´en der kontra elkjøp den gangen kun pga kundeservice. Faktisk så klikka skjermen min 4 ganger, og alle gangene fikk jeg enten reparert eller ny skjerm uten diskusjon.

Husker også som selger at det var SVÆRT morro og få en skikkelig VRANG og trass kunde som i utgangspunktet var SVÆRT forbannet til å smile og så gå fornøyd ut av butikken! DA er det morro å være selger! Det koster så lite!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt forskjell på en bilselger og en elektronikk selger da... En elektronikk selger har drøssevis med salg igjennom hele dagen, mens en bilselger gjerne har kun noen få. Og enda færre nybil salg...

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topic?????

Noen som har gamle priser på noen av HFK sine andre agenturer?

Noen som har sammenliknet USA-Norge-priser på HFK og andre produkter?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har iallfall lagt merke til at hvor Yamaha og Denon har samme pris i U.K så er prisforskjellen stor i Norge. (denon mye dyrere her)

Tenk hvis du fikk kjøpt Denon AVR 3805 på komplett?. Garrantert under 9000 da.

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Celestion AVP 305 Høytallere fra HFK, betalte 7500,- NOK. I USA kan du kjøpe de samme for under 3000,- NOK. FAEN. ops:

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Skal jeg trekke frem noen med utmerket service og som tar godt vare på kundene sine, så er det Euronics på strømsø i Drammen. De gutta der kan virkelig kundeservice. I disse dager er det vanskelig å finne butikker med gammeldags god service.
    Den støtter jeg! Har handlet hos Euronics i Drammen, eller Kvikk Husmorservice som de egentlig heter, siden jeg gikk i 7. klasse (i 1986-87) og kjøpte min første cd-spiller, en Technichs til 6000 kr. Selv om jeg bor i Oslo, ikke har bil og Elkjøp ligger rett over gata, tar jeg meg mer enn gjerne bryet å låne bil og kjøre til Drammen dersom Kvikk kan få tak i produktet jeg vil ha. Topp kundeservice og aldri noe problem hvis det skulle være feil på en vare.

Når det gjelder Hifi-Klubben så satte de faktisk ned prisene på enkelte merker for mange år siden. F.eks. da de tok over Cerwin Vega, gikk prisen på AT-100 ned fra veiledende 10000 pr. par til 6000 pr. par og tilsvarende på de fleste andre høyttalerne de hadde den gangen. Trist at Hifi-Klubben har gått fra å være en seriøs, litt spesiell forhandler med lave priser til å bare være en standard 13-på-dusinet elektronikkpusher.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg fikk noe:

IA 60 5490
    IA60B 7990
    IA100 5990
    IA150B 9990
    CD100 4990
    CD150 7490

Jeg snakket med Jan Ove på BMH (hyggelig og pratsom kar) han hadde de fleste prisene i hodet, og kunne ellers sjekke det meste inne på PC-en.
    Hifiklubb priser på nettsiden deres
    IA60 4998
    IA60B 7998
    IA100 6398
    IA150B 12498
    CD100 ?
    CD150 ?

Med andre ord så gikk prisene i snitt opp. Og for alt jeg vet så er disse produktene lavere priset grunnet snickers sitt inlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Da var ikke hifiklubben den store hifisyndebukken likevel da.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Se der ja. Da var ikke hifiklubben den store hifisyndebukken likevel da.
    Kan du forklarer det litt nærmere, ser ut som de har satt mer opp enn ned:

IA60 5490 -> 4998 = ned ca 500 kr
    IA60B 7990 -> 7998 = opp 8 kr
    IA100 5990 -> 6398 = opp ca 400 kr
    IA150B 9990 -> 12498 = opp ca 3500 kr

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså burde det fra hifi-klubbens side egentlig stå:

Det er ennå ikke offentliggjort, men vi tenkte vi likevel skulle lekke nyheten til dere i Cybertainment: Fra og med august 2004 er Hi-Fi Klubben eneforhandler av produktene fra danske Thule Audio. Som vanlig når vi tar over et agentur går prisene drastisk ned, og opp! Ett Thule-produkt blir nå så mye som 9% rimeligere! De andre går opp i pris, enkelte med hele 25%!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Altså burde det fra hifi-klubbens side egentlig stå:

Det er ennå ikke offentliggjort, men vi tenkte vi likevel skulle lekke nyheten til dere i Cybertainment: Fra og med august 2004 er Hi-Fi Klubben eneforhandler av produktene fra danske Thule Audio. Som vanlig når vi tar over et agentur går prisene drastisk ned, og opp! Ett Thule-produkt blir nå så mye som 9% rimeligere! De andre går opp i pris, enkelte med hele 25%!
    :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Kan du forklarer det litt nærmere, ser ut som de har satt mer opp enn ned
    Vel, prisoppgangen ble jo langt fra det skrekkscenarioet det ble skildret i begynnelsen av denne tråden da. Men er selvsagt enig i at forhandlere med monopolsituasjon på markedet ikke er særlig heldig..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •