Merkelige filer på root.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelige filer på root.

Dama prøvde igår å sjekke siten til gærningene med sex-stunten på quartfestivalen. Om hun klarte å komme til rett site aner jeg ikke, men hun kom i alle fall over masse popups og skrot som hun fortvilet prøvde å stoppe, men ikke helt klarte. Jeg mistenker at hun også klarte å trykke "OK" et par steder hun ikke skulle.

Jeg trodde jeg klarte å rydde opp etter henne igår og kjørte virusscan, adaware og spybot uten å finne noe mere. Idag la jeg likevel merke til filene sextxsp.chm og og asa45.chm på root. Filene ble opprettet i det tidsrommet dama satt med maskinen.

Er det noen som har analse om hva dette er for noe?

Nei, det var faktisk ikke meg som klarte å få dette til.

BTW om jeg får meg ny PC bør jeg også få installert Linux med windows-look slik at dama kan surfe....

Robert-

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg skjønner det er .chd vanligvis en orm som sniker seg inn. Merkelig nok har ikke engang Symantec informasjon om sextxsp.chm, så jeg finner ikke ut av om det er noe veldig skadelig eller ikke.

Du kan prøve å kjøre Ad-aware og Spy-bot som sjekker etter snusk i bakdørene til windows.

Som du sier: hadde du kjørt linux hadde ikke dette vært noe problem. Dette er trolig visualbasic-koding, noe som ikke ville blitt executed i linux. Min påstand er : når det er ferdig installert med en korrekt windowmanager er det ikke noe vanskeligere enn å bruke enn windows, rent brukergrafisk sett.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    BTW om jeg får meg ny PC bør jeg også få installert Linux med windows-look slik at dama kan surfe....
    etter det du skrev så ville jeg gjort hva som helst for å hindre henne i å surfe :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ninjapingvin
    Du kan prøve å kjøre Ad-aware og Spy-bot som sjekker etter snusk i bakdørene til windows.
    Kjørte som sagt begge, og Norton som ikke fant noe merkelig med disse filene.

Robert-

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine første minutt etter oppstanden leste jeg litt skeivt over det der ja ops:

O16 - DPF: {10003000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:C:\sextxsp.chm::/on-line.exe

Dette er det eneste jeg klarer å sniffe opp ang. akkurat den filen du har fått deg der. Jeg ville vurdert å kontakte Symantec og forklare kort, høre om de kunne sett litt på det. Er ikke sikkert det er noe farlig, men likevel. Se om du finner on-line.exe, det er muligens noe sånt oppringer-program som kontakter en av disse tvilsomme porr-sidene du har vært innom (dama du liksom! :P)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les svarposten i denne tråden: http://computercops.biz/postt64539.html

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant også den siden, men laster ikke ned eksekverbare filer jeg ikke kjenner postet av personer jeg ikke kjenner på webforum jeg ikke kjenner...

Er klar over at jeg ikke ville trodd det om noen andre sa det var dama som hadde lastet ned noe slikt, men nå var det nå engang det som skjedde. :?

Robert-

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    ...men laster ikke ned eksekverbare filer jeg ikke kjenner postet av personer jeg ikke kjenner på webforum jeg ikke kjenner...
    La dama laste det ned da... :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •