131km/t i 80-sone... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 195
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kunne du legge ut disse retningslinjene på en URL Tor? Eventuellt sende meg dem?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: I min siste rettsak fikk jeg det godkjent som "formildende omstendighet", at jeg kjørte en bil som var bygget og tunet for høye hastigheter. Jeg var to km/t over grensen for ubetinget.
    Jeg trodde det var mer eller mindre umulig å få til. Måtte du fremvise masse papirer på bilen da?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: 131km/t i 80-sone...

Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Jaja, da var man vel uten lappen på ubestemt tid..... :cry:

Du får som fortjent, så det er ingenting å henge med hode for. Du får kose deg på innsiden.......

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Du bør da kunnne få dette til at Mazdaen ga på når du kom opp på siden av ham og hindret deg i å komme inn igjen. Da kan Mazdaen (eller helst føreren av denne) bli satt ansvarlig, og politiet har da heller ikke gjort jobben sin, å ivareta trafikksikkerheten.
    Har prøvd dette ved flere anledninger uten at politiet vil høre på :cry:

Senest i vår, ved Støren, da en lastebil ga på så sotrøyken dekte bilen min, "ingen undskyldning det..." var svaret jeg fikk sammen med en bot på 1800 kr.l Be forbannet og tok igjen lastebilen før Oppdal ringte politiet og anmeldte bil og reg. nr for kjøring i påvirket tilstand. De sa de skulle stoppebilen på Oppdal, noe jeg skjekket, må si jeg frydet meg litt når bilen ble stoppet og jeg dro videre :wink:

Bidda

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ganske interesant at en slik diskusjon blir så lang uten det opplagte...

grunnen til at vi har fartsgrenser er bla. at andre skal kunne forholde seg trygt til sine medtrafikanter & vite at det er "trygt" å være på veien.

spør du meg burde det vært mye mer kontroll og reaksjoner på slik kjøring, ikke fordi jeg synes du eller andre bør i fengsel eller få bøter, men fordi jeg virkelig vil at alle skal kunne ferdes trygt i trafikken...

når d r sagt håper jeg du som alle andre for en rettferdig og riktig behandling. uansett om det finnes formildende omstendigheter eller ikke skal det ikke finnes opp forsterkende omstendigheter fordi en eller annen politibetejnt eller dommer synes d passer sånn... lykke til.

:water

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik som jeg ser det: Ja, jeg har bæsja på leggen, ja jeg får smekk for det.
    Men hele cluet her er at de bygger argumentasjonen sin på trafikksikkerhet. Hvis de virkelig vil forhindre ulykker etc, bør de ikke holde målinger midt i skogen på en kilometer lang strekke, men i tettbygde strøk, der det faktisk er viktig at folk ikke kjører fort. Slik som politiet holder på i dag, er det jo kun for å få inn penger i statskassa.
    Jeg risikerer å gå uten lappen i lang tid, få feit bot og kanskje til og med fengsel, på grunn av en svak prioritering fra politiets side.
    Og jeg vet det: hold deg til fartsgrensene, så skjer ikke dette. Og det er jo det jeg gjør og, som sagt aldri fått en bot i hele mitt liv, bortsett fra nå, feil sted, feil tid.
    At jeg tråkker ekstra på gassen for å kjøre forbi en bil er ikke til fare for noen, ikke engang meg selv.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ingen sympati fra meg

Køyrer for fort sjølv og har fått mine bøter, men eg køyrer aldri så fort at lappen ryker ligger heller jamt over grensen isteden for å ta alt inn att på langstrekkene :lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Jolly ja. Hvis problemet var en forbikjøring så burde man heller ikke tatt forbikjøringen.

Er selv blant sikkert 90% av guttene som kjører som sinnsykt de første par årene etter man har fått lappen. Men når man har kjørt 200.000 km begynner man å innse at mye kjøring var galskap og bare under at det ikke har gått liv. Når man er fra en liten plass og via telefon hele tiden vet hvor politiblen er så er det ingen problem å unngå straff. Selv med 3 x lovlig hastighet.

Personlig så ser jeg ikke problemet med at de holder kontroll i ikke tettbygd strøk. mange av utforkjøringene skjer akkurat der grunnet villmannskjøring. OG hvis de får penger inn til statskassen så ser jeg ikke noe problem i det så lenge pengene hadde gått til flere kontroller. Kunne godt tenkt meg en ordning der politifolkene fikk betalt for antall bøter. Tror nok vi ville fått langt flere kontroller og mindre overtredelser når man viste at man hadde en ivrig politibetjent rundt hver sving.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder trafikksikkerhet så er dette ett oppskrytt emne.. Det er ikke farten som dreper.. Det er den forbanna bråstoppen

Jeg er av den oppfatningen at det satses alt for lite på veinettet i Norge, se bla på vårt naboland... Brede veier, plass til 3 og fire biler i bredden ¨på vanlig 2 felts vei. I Norge må man lukke øynene og håpe at det er plass til to biler på veien. Dessuten finnes det ikke en eneste rett strekning i norge. Alt er enten slakt sving eller kun svinger. Satsning på bredere veier og adskilte veier er trafikksikkerhet. Nedsatt hastighet er bare til ergrelse og fører til flere farlige forbikjøringer. Det er min hypotese.

Edit:
    Ps snakker ikke om villmannskjøring. Men hva er def. på villmannskjøring? Man kan ha full kontroll selv om nåla passerer 130...

Ps lykke til med avhør osv...

Mvh

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...hadde litt flaks en dag jeg kjørte hjem fra jobb...jobber på natta som nattevakt på et hotell, og lå bak en Audi. Han kjørte akkurat i fartsgrensa...så kommer en fin forbikjøringsmulighet...Det er god sikt, ingen biler i mot den neste kilometeren. Jeg gir på, og kikker tilfeldigvis til høyre akkurat i det jeg er på sia av bilen. Kikker rett inn i hvitøyet til en sivil politimann....Bremser ned, og legger meg pent inn. Kunne gått galt det der ja. Etter det har jeg lært meg å kjøre penere. Bedre å ta seg god tid enn å stresse. Alltid noe drit med folk som kjører for sakte, men jeg har god erfaring i bruk av fjernlys/tut så flytter de seg til slutt. Er som regel gamle menn med hatt eller eldre damer.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha soundfreak.
    Igjen, dette er ikke snakk om villmansskjøring. Hadde jeg vært alene på veien, og ligget i 160+ bare for moro skyld, det hadde vært noe annet. Hadde jeg fortsatt kjøringen gjennom påfølgende svinger, og satset alt på at et ikke kom noen i mot, DET er villmannskjøring. En kontrollert(dobbel betydning :lol: )forbikjøring på en lang strekke er ikke villmannskjøring. Folk som kjører som noen sinker, for så å gasse på på strekker er det verste som finnes, for da skjer dette. Man ligger bak dem og irriterer seg i en halvtime, og må kjøre unødvendig fort for å komme forbi dem, fordi med en gang det blir svinger synker nåla godt under 60 igjen. Hadde jeg visst at politiet stod der, hadde jeg selvfølgelig ikke kjørt forbi. Problemet er at det er for mange sinker i trafikken, som provoserer fram hardere kjøring fra andre.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det hele er veldig søkt. Man setter ned fartsgrensene når asfalten blir for dårlig. Så følger man opp med kontroller, og når asfalten er slik at det nesten bare går å komme frem med traktor blir det slengt i en og annen lapp her og der. Det hele er selvsagt for at tvangskollekten skal komme seg til kontrollplassen.

Jeg har kjørt bil i litt over 11 år, og har kjørt i snitt 25-30 000 km/år. Jeg har kjørt mye både på dagtid og på morgen, ettermiddag og kveld. 2 ganger har jeg sett fartskontroll utenom timene midt på dagen. Og aldri har jeg sett en UP-bil bry seg med lusekjørere. Alle fartskontroller blir utført på strekninger som er rette og oversiktlige. Da er det surt å vite at jeg betaler lønna de får.

Det er en paragraf som er vedtatt av samferdselsdepartementet og stortinget som sier at fartskontroller skal fordeles statistisk etter fordelingen av antallet ulykker. Her gjøres noen alvårlige feil. For det første taes det ikke hensyn til den statistiske fordelingen på døgnet. For det andre taes det ikke hensyn til det nøyaktige problemstedet, men i stedet plasseres kontrollen et sted i nærheten der det er mer sannsynlig å få inn noen kroner.

Det er også vedtatt at UP og samferdselsdepartementet skal utøve trafikksikkerhetstiltak. De har med dette et ansvar for å rapportere om at strekninger som er ulykkesbelastede, og strekninger som er usikre trenger utbedring. Videre har de ansvar for å regulere og løse opp i traffikkfloker og drive forebyggende arbeid.

Det aller viktigste er at de skal drive holdningsskapende arbeid. Dette gjør de ikke i det heletatt. Holdningene de brer er at man har lov til å kjøre sakte hvis man vil det, og det er en fordel for skulle du tippe en km over så kan det vanke forelegg. Så har du god tid så bruk denne i størst mulig grad på veien. Ikke ta hensyn til dine medtraffikanter, det kan koste deg dyrt.

Når det gjelder å hindre forbikjøring så bør politiet ha et svar på hva man skal gjøre når man kommer i en slik situasjon. Er det noen av dere som er så kjekke i kjeften som har et godt svar kanskje?

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører alltid over fartsgrensa, men kun med 10 kmt. Har aldri kommet i noen kontroll 8) (Enda).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly

Køyrer for fort sjølv og har fått mine bøter, men eg køyrer aldri så fort at lappen ryker ligger heller jamt over grensen isteden for å ta alt inn att på langstrekkene :lol:
    Jeg har et filmklipp på PC'n min av en tulling i en trimmet Volvo som kjører ganske breit på bygdeveiene. Ikke tilfeldigvis en kar DU kjenner Jolly? :wink:
    :lol: :lol:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av jolly

Jeg har et filmklipp på PC'n min av en tulling i en trimmet Volvo som kjører ganske breit på bygdeveiene. Ikke tilfeldigvis en kar DU kjenner Jolly? :wink:
    :lol: :lol:
    :lol: Det er sikkert Jolly i doningen sin det. :lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ikke mange som vet hva som sitter i 240'n til Jolly nei

Men tilbake til det med forbikjøringer. Jeg synes i utgangspunktet at det er feil at politiet gripser sjangsen når en eller annen stakkar kjører litt for fort forbi en sinke, og blir tatt for det. Selv om forbikjøringen var på et oversiktlig langstrekk. Ligger man bak en som kjører 70 i 80 sone, skal man ha rimelig lang slette for å komme forbi, samt at det etter min mening heller ikke er trafikksikkert å luse forbi i venstre fil.
    Men det verste er de som gasser på når man kjører forbi... DE er de virkeligt farlige, og burde fått minst like mye straff som stakkaren som skulle nå miss universe på tv :lol: .

Selvsagt finnes det ikke noen unnskyldning for å kjører for fort, lover er for å holdes. Men av og til burde det nesten være lov å kjøre litt for fort, slik at forbikjøringer blir tryggere.

My 5c

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal jo egentlig bremse ned når folk kjører forbi. Tydeligvis noe som har gått de fleste hus forbi.. Selv bremser jeg alltid ned når folk kjører forbi, uansett om de peier forbi eller lurker seg forbi.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt en frontkollisjon pga av at fyren jeg kjørte forbi gasset opp. (han la seg rett ut foran meg og skjønte vel han hadde gjort en tabbe og gasset noe sinnsykt på for å ikke hindre meg, men han la ikke merke til at jeg la meg på siden for å kjøre forbi) Og når det da kom en bil imot og det var full vinter med 200 meter stopplengde så måtte jeg bare kondemnere en Audi A6 med min Mazda.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes ut som en skikkelig bonuskiller. Regner med at du røk noen hakk ned på stigen til forsikringsselskapet der. 8)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det hørtes ut som en skikkelig bonuskiller. Regner med at du røk noen hakk ned på stigen til forsikringsselskapet der. 8)
    Skjedde ingenting med min bonus nei. Men muttern sin fikk en knekk :-)

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •