AC/DC-Billett selges

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AC/DC-Billett selges

Har ikke mulighet til å overvære AC/DC-Konserten på Valle Hovin 30/5, så jeg vil derfor selge billetten min.

Selger den selvsagt for kostpris (Tror det var 685+avgift). Frakt og slikt finner vi vel en ordning på...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger min for samme pris. Sorry for å hi-jacke tråden, men så ikke poenget i å åpne ny tråd. Så hvis noen vil ha billett så kan de få det nå. Pm me.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukker denne tråden og henviser til AVTorget.

Husk bare å legge ut annonsen slik at den ikke kommer i konflikt med lovverket rundt svartebørssalg. Da må vi slette annonsen.

I praksis betyr det:
    • Ikke auskjon
    • Salgspris skal opplyses og IKKE av typen "høystbydende"!
    • Salgspris skal være maks billetens pålydende beløp eller mindre.
    • Billettens pålydende pris SKAL være opplyst i annonsen.
    ref:

Her er regelverket som vi bruker på billettsalg på AVTorget:

Sitat Opprinnelig postet av Lovdata.no
    Lov om forbud mot prispåslag ved videresalg av billetter til kultur- og idrettsarrangementer

§ 1. Det er forbudt å selge billetter til kultur- og idrettsarrangementer til en høyere pris enn den som er påført billetten fra arrangørens side, eller som billetten første gang ble solgt for. Dersom billetten er solgt gjennom en annen aktør enn arrangøren på grunnlag av avtale mellom arrangøren og aktøren, og det er betalt en særskilt billettavgift som fremgår av billetten, kan billettavgiften også være inkludert i salgsprisen ved videresalg.

§ 2. Kjøperen kan kreve tilbake fra selgeren den del av en betalt billettpris som overstiger de beløp som følger av § 1.

§ 3. Loven gjelder fra den tid Kongen fastsetter.
    Ifølge norsk lov er det ikke lov å videreselge billetter til høyere pris enn utropspris som er trykket på billetten. (Link). Loven er såpass generell at den omfatter både privatpersoner og firma. For at AVForum skal forholde seg til regelverket så har vi adoptert samme praksis som Finn.no:

Sitat Opprinnelig postet av Finn.no
    1. Salg av billetter

Alle annonser som er i strid med "Lov om forbud mot prispåslag ved videresalg av billetter til kultur- og idrettsarrangementer" vil bli slettet. Alle annonser som er i strid med denne loven vil bli slettet. Link til loven, klikk her: Lovdata Dette innebærer blant annet at billetter til kulturarrangementer må annonseres med pris. Det er ikke tillatt å selge til høystbydende over arrangørens utsalgspris. Ved salg av billettpakker skal pakkens innhold prisspesifiseres.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •