Snickers-Is utestengt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå kan det se ut som profilen hans er åpnet igjen.
    Det kan nok sikkert diskuteres side opp og side ned hvorvidt det er gunstig at vanlige brukere har tilknytning til bransjen, men de bør ikke gjøres inhabil sålenge de er åpne om sine relasjoner.
    Og som det er allerede nevnt, så er det vel ikke fritt for at personer involvert i driften av forumet står i akkurat samme posisjon.

Jeg skal heller ikke spekulere i grunnen til at Snickers ble utestengt, men jeg mener at det bør være meget høy terskel for at en så kunnskapsrik person skal bli utestengt.

Etter min mening bør det foreligge graverende og gjentatte overtramp fra hans side før utestengelse i d hele tatt bør være et tema, og da snakker jeg ikke om spørsmål/kommentarer ang. habiliteten til andre profilerte brukere, det bør være langt alvorligere ting.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Det kan nok sikkert diskuteres side opp og side ned hvorvidt det er gunstig at vanlige brukere har tilknytning til bransjen, men de bør ikke gjøres inhabil sålenge de er åpne om sine relasjoner.
    Og som det er allerede nevnt, så er det vel ikke fritt for at personer involvert i driften av forumet står i akkurat samme posisjon.

Jeg skal heller ikke spekulere i grunnen til at Snickers ble utestengt, men jeg mener at det bør være meget høy terskel for at en så kunnskapsrik person skal bli utestengt.

Etter min mening bør det foreligge graverende og gjentatte overtramp fra hans side før utestengelse i d hele tatt bør være et tema, og da snakker jeg ikke om spørsmål/kommentarer ang. habiliteten til andre profilerte brukere, det bør være langt alvorligere ting.
    Det var betryggende å høre.

Diskusjonene aktørene imellom her på forumet er jo peanuts i forhold til endel av skittkastingen som til tider har foregått på hifisentralen. I mine øyne er jo det litt humor da:lol:

Ihvertfall godt at Isen-fisen fortsatt er blant oss. Hans kunnskaper kan jo alle og enhver her inne nyte godt av.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage

+ 1

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han ble utestengt fordi han stilte spørsmål ved Lygren sin kobling mellom avforum og avshop.

Lygren vil nok hevde at avforum er 100% adksilt fra avshop, men registrerer at flere som har stilt spørsmål angående dette har blitt moderert. Linker til konkurrende forum har blitt moderet, mest sansynlig fordi disse nettsidene har reklame fra konkurrenter til avshop. Mulig det har blitt lettet på nå, men avforum har i alle fall tidligere drevet sensur som minner om kinesiske myndigheter. Dette er selvfølgelig en ingen av oss brukere tjent med.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det er et faktum at flere av deltakerne på avforum har kommersielle interesser i tillegg til å opptre som privatpersoner. Personlig synes jeg dette er helt greit så lenge folk vet om forholdet, noe mange kanskje ikke gjør. Snickers-is er innehaver av Midgard Audio, Lygren på sin side er deleier i AVShop.
    Spør du meg er de 92,5% Lygren/Momentor har i avshop mer enn bare deleier.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygrens koblinger er jo velkjent for mange av oss. Kanskje ikke like mange vet at DreamScreen er et AVShop-brand? Eller PowerBuy? Welcome To Momentor

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meeeeget spesielt.

Åpenhet varer lengst. Takhøyde gir rom. Jo større rom, jo flere mennesker. Jo flere mennesker, jo flere diskusjoner. Jo flere diskusjoner, jo større sannsynlighet for at det er noe som interesserer meg (ja, jeg er ego). De som roper høyest og de som irriterer mest er faktisk også de som skaper mest diskusjon, så man skal tenke seg to ganger om før man stenger noen ute.

Om resultatet av moderering av en post er at den modererte returnerer et eller annet "usmakelig" som "bite my ass" eller noe enda mere kunstnerisk, så bør også moderator ha nok is i magen til å heve seg over det og faktisk vente med utestengelse...

DrE

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis denne tråden blir moderert eller slettet, så understreker de bare at alt som er skrevet her stemmer, og legger opp til ytterligere spekulasjoner rundt temaet.

Inntil forumledelsen skjønner at de ikke kan ekskludere alle andre aktører som konkurrer med ledelsens interesser, vil diskusjonene rundt temaet øke.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Dette er litt trist, for AVforum er et bra forum tross alt; høy trafikk, stor takhøyde (blant oss vanlig diskuterende hvertfall), stor temabredde og stort sett faglig bra innhold. Så får vi heller overse en del typiske nybegynnertråder. De to andre norske forumene som er aktuelle har enten for lav trafikk til å være interessant eller gir inntrykk av å være lite inkluderende.

Det blir jo spennende å se hvor lang tid det tar før denne tråden blir stengt eller moderert...
    Det kan virke som takhøyden har kommet seg. Mulig det skyldes klaging fra forummedlemmer og frykt for at folk skal forlate forumet. Men skal sies at jeg heller ikke har fulgt så mye med den siste tiden. Så jeg vet ikke sikkert. Hva var det forresten som gjorde at avforum og bladet Hjemmekino skilte lag?

Det som kan diskuteres er om vi brukere er tjent med et forum som driver "skjult reklame" for et annet firma. Hvordan påvirker dette forumet? Bør ikke et forum være helt fritt for den slags og bør det ikke være lov til å linke til hvilke som helst andre forum eller nettbutikker? Denne koblingen er i alle fall noe man kan stille spørsmålstegn ved.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det begynner å bli såpass mange som er obs på denne koblingen nå, så jeg håper vi kan se en justering av politikken fremover. Men jeg synes mer og mer at AVForum fremstår som en ren annonsekanal for AVshop. AVShop hadde ikke vært noenting uten AVF og de utallige diskusjonene. Dukket ikke f.eks. GreenGlue opp på AVShop omtrent i samme tidsrom som tusenvis av lesere fulgte med på drodling rundt dette "limet" i forumets beste og mest leste kinobyggetråder? Det tok heller ikke lang tid fra sjefen her kjøpte JBL "ekte" kinohøyttalere til de dukket opp på AVshop. Og listen kan fortsette. Og vi har ikke engang begynt på alle Powerbuyene som ble initiert av Lygren... Hvem var "selger" mon tro?

Momentor som står bak begge to skryter på sine nettsider at AVforum V2 er på vei. Ledelsen på AVF kan bedyre så lenge de vil at utviklingen skjer på dugnad, men jeg har vondt for å tro at det legges ned såpass med krefter i denne utviklingen uten at det forventes en fremtidig økonomisk gevinst. Greit nok, jeg unner alle å tjene til salt i såret, men det bør ikke skje som en fordekt veldedighetsoperasjon.

Ok, mye spekulasjoner fra min side, men jeg bare måtte... åpnehet er et stikkord her, så vi får se hva sjefen kommenterer når han logger seg på igjen.

Edit: jeg ser at jeg har skrevet klønete og at det kan oppfattes som om RuneW skal ha noe med dette å gjøre. Det er selvsagt ikke tilfellet, poenget var å påpeke at det sammenfaller i tid, og at AVShop nyter godt av diskusjonene som går her på forumet. Setningen er endret.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for informasjonen om koblinger mellom diverse skribenter her og deres tilknyttning til bransjen som aktører. Heldigvis henger jeg hovedsaklig rundt på bruktbørsen her og derfor kommer jeg ikke så ofte opp i diskusjoner her for jeg vet som regel hva jeg har lyst på.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Snickers-is ble en kortere periode utestengt da vi hadde en aldri så liten opphetet diskusjon oss mellom. Dette er nå løst, men generelt sett er det slik at alle våre brukere - også de med høy aktivitet - må forholde seg til de retningslinjer vi har satt opp, selv om en ikke nødvendgvis alltid er enig.

AVforums kommersielle tilknytninger kan en lese om under "om oss". Undertegnede forholder seg til de retningslinjer som foreligger som alle andre, og hvis noen mener jeg burde unngå å nevne visse merker / produkter er det bare å sende meg en PM, hvilket tols1 gjorde her om dagen, og tatt til følge.

Generelt vil jeg anta og tro at de bidrag jeg bruker mye av min tid - og fritid - på å gjengi er til nytte for folk i større grad enn jeg eventuelt skulle iført meg en total munnkurv - som jo er alternativet slik vår modell for øyeblikket fungerer.

AVforum er en liten nettside, men vi bruker allikevel store ressurser på sidene. Vi er snart klare med vår versjon 2 av plattformen, som vi så langt har brukt 5000 arbeidstimer på og mer enn en halv million kroner i ren utvikling. Vi satser alltid mye på AVforum som nettsted.

Til tider vil - av naturlig årsaker - min produktkunnskap gå mer i retning av de produkter AVshop fører, da jeg fra tid til annen er innom kontorene og ser de produktene de viser frem. Jeg er i så måte svært opptatt av å gi en rettferdig uttalelse rundt disse produktene.

Jeg minner for øvrig om våre retningslinjer som tydelig gir kommersielle aktører adgang til forumene, men da på egne, personlige vegne. Når en da til tider, som en kommersiell aktør, har bredere erfaring med de produkter en i jobbsammengeng har befaring med er dette naturlig. Samtidig er det i så måte viktig at en er sin tilknytning var, men at vi skal begynne å sette merkelapper på alle med bransjetilhørighet her inne er ikke aktuelt, det skaper bare alt for strenge føringer for det innhold vedkommende - som jo også er en privatperson og entusiast - ønsker å formidle. Vi gir altså våre brukere - kommersielle som rene private - det privilegium og den respekten vi mener de fortjener, og håper og tror at vedkommende - og øvrige - gir det samme tilbake.

Tåpelige beskyldning om "overvåkning" slettes for øvrig (samt oppfordringer om "mytteri" - ærlig talt...), og føler en av vi her på AVforum ikke gjør nok for en er det selvsagt fritt frem for å finne seg et annet nettsted!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper hvertfall det ikke stemte Lygren, men uansett hadde det ikke vert en mulighet for deg å liste AVshop i signaturen din?
    Og eventuellt ha det som et krav til alle som har eierskap i en bedrift i bransjen skal nevne dette der?
    Syns slikt burde være godt synlig da langt fra alle går inn på den enkeltes profil for å lese.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    I min signatur har jeg satt opp en egen link til "om oss", der AVforums link til AVshop kommenteres. Utover dette opererer jeg under samme restriksjoner som øvrige kommersielle brukere på forumet, og selv om jeg jo ser at det gjerne i noen tilfeller blir litt for direkte link i mine produktuttalelser (hvis AVshop er eneste aktør som selger varen f.eks.), er jeg stort sett relativt flink til å holde tunga rett i munnen i så måte. I all hovedsak kommenterer jeg projektorer, samt prøver å forholde en gitt aktivitet i forumet som sådan, men jeg vil i stadig større grad fremover tre tilbake på denne aktiviteten da jeg tross alt ser at min aktivitet som sådan lett kan brukes mot meg selv om jeg jo - med hånden på hjertet - gjengir mine erfaringer så nøytralt og objektivt som mulig.

Når det gjelder "modellen" som vi opererer under i dag er det viktig å understreke at AVforum ikke hadde kunnet eksistere uten. Eksempelvis i 2009 forsvant samtlige annonsører fra AVforum under finanskrisen (og vi har fremdeles ikke fått veldig mange tilbake), og uten annonseringen fra AVshop ville faktisk forumet ikke hatt penger til å betale for de kostbare serverne og den helt nødvendige utviklingen av sidene som sådan.

Når en samtidig ser at vi tross alt satser som vi gjør på AVforum skal en ikke se bort fra at vi i fremtiden vil få til en annen modell, men når en driver slike minifirmaer som faktisk AVforum er, må en være litt pragmatisk.

Jeg vil samtidig si at jeg er ydmyk og SVÆRT takknemlig for all den innsats våre brukere velger å legge i AVforum. I vår nye "V2"-plattform er ett av våre største fokusområder å nettopp gi våre aktive bidragsytere mer "valuta" for nettopp dette. Dette skjer i form av at en samler seg bidragspoeng ved all form for aktivitet, og kan benytte disse poengene til bl.a. å få bredere eksponering på AVtorget, spesialpriser på produkter på PowerBuy (som for øvrig er åpent for ALLE forhandlere, ikke kun AVshop!), rabatter på "AV-effekter", for kommersielle aktører; betale med poeng for kjøp av annonseplass osv.

Vi legger også opp til at brukerne kan legge inn sin egen Google-annonse under sin blog-side, minHjemmekino og minHiFi-presentasjon, slik at en også personlig kan generere inntekter fra den innsatsen en faktisk legger ned i disse sidene som sådan.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det gjelder "modellen" som vi opererer under i dag er det viktig å understreke at AVforum ikke hadde kunnet eksistere uten. Eksempelvis i 2009 forsvant samtlige annonsører fra AVforum under finanskrisen (og vi har fremdeles ikke fått veldig mange tilbake), og uten annonseringen fra AVshop ville faktisk forumet ikke hatt penger til å betale for de kostbare serverne og den helt nødvendige utviklingen av sidene som sådan.
    Det er ikke andre faktorer som spiller inn da? At AvForum er for knyttet opp i mot AvShop? Ikke sikkert det teller inn positivt for andre uavhengige aktører.

Ikke vet jeg - har bare minmalt (men nødvendige) studiepoeng innenfor markedsføring.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er selvsagt av betydning, Msport, helt klart ingen fordel mht salg av annonser... Å ha eierinteresser i en kommersiell aktør som AVshop er nok til tider litt som å bite seg selv i halen mht salg av annonser på AVforum, og dermed hele modellen som en tradisjonelt mediasite. Dette er noe vi som nevnt kontinuerlig vurderer, men foreløpig har vi opsjoner som samtidig sikrer driften av AVforum på en forsvarlig måte. Når det er sagt er en modell med inntekter kun fra annonsesalg på ingen måte uten problemer, annonsørene vil ofte forsøke å påvirke innholdet, og ikke minst står en da veldig i annonsørens "nåde". Det er på ingen måte heldig i alle situasjoner, f.eks. husker jeg godt da en større annonsør (ikke AVshop) for noen år tilbake nærmest "krevde" at vi skulle editere et innlegg, noe vi ikke gjorde, og dermed ble "straffet" ved at vedkommende annonsør trakk seg (vær vennlig å ikke spekuler i hvilken annonsør dette måtte være, men poenget er uansett vesentlig).

Vi diskuterer internt nå en eventuell endring i "styringen" av AVforum, gjerne i anledning V2 av plattformen. Jeg ønsker jo å bidra, men ser jo at jeg i stadig støre grad vil kunne kritiseres for de innspill jeg måtte komme med, uavhengig av hva jeg i utgangspunktet ønsker å formidle. Dette kommer vi tilbake til...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten så man slippe alle bransjeaktører til eller så må et være et absolutt skille. Synes ikke noe om den løsningen man har i dag som blir noe midt i mellom og som fort kan gi fordeler til avshop. Det blir en nesten umulig balansegang for innehaverne. På amerikanske forum er det ikke uvanlig at bransjeaktører får fritt reklamere for sine produkter og linke til sine nettsider. Vil selv helst ikke ha en slik ordning tror jeg, men det blir problematisk når de som driver avforum i tillegg driver avshop.

Forøvrig helt enig at bransjeaktører bør merke dette i sin signatur. Det er en ryddig ordning.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har funnet problematisk, og som jeg har vært inne på tidligere er egentlig ganske enkelt:

En konflikt, uoverenskost... hva det nå måtte være, oppstår rett som det er på forumet. Til tider oppstår slike også mellom bransjeaktører, enten en av dem er AVshop eller ikke, noe som er uvesentlig for saken (selv om hvert medlem i prinsippet er en privatperson er det nok ingen som 100% legger sine kommersielle interesser til side, noe gjør det så definitivt ikke). Til tider er også en av debattantene en privatperson mens den andre er en bransjeaktør.

Dersom samme person som også selv er bransjeaktør benytter seg av slette/stenge-funksjonene synes jeg det er svært uheldig. I prinsippet er det like uheldig når det skjer med absolutt ikkekommersielle medlemmer, men det som kan oppleves som mest kommersielt influert er nok der bransjeaktører og produkter er involvert.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...inspill registrert... Vi synes jo at det ville være dumt å totalt stenge for kommersielle aktører (for det er nettopp det som er alternativet, vi skal ikke ha masse selgere her inne som aktivt selger i øst og vest, noe tydelige merkelapper alltid fører til, jf. disse utenlanske sitene som jo sliter med dette. Amerikanere er jo vant til reklame i alle bauger og kanter, men nordmenn er langt mer vare i så måte...).

Vi diskuterer som nevnt alternative metoder for styringen av forumet nå, og vil komme tilbake til dette så snart vi kommer opp med noe vettugt...

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke tenkt å blande meg inn i denne diskusjonen men jeg gleder meg over å se at Snickers-is er tilbake siden han sitter inne med masse kunnskap som jeg og mange med meg setter pris på :P

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •