Hvilken vogn!!!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken vogn!!!?

Mulig dette er totalt feil forum, men spør likevel. Det er jo tross alt mange fedre her inne!8)
    Kan også hende at dette er noe "fruene" skal finne ut av, men fruen min har sagt at jeg bør spørre på avforum. Fordi folk her inne er virkelig kravstor nå det gjelder det meste.

Så til saken; Skal bli pappa for første gang i Oktober, og har begynt å kikke etter barnevogn....det er jammen ikke enkelt. Sku tro jeg sku kjøpe ny bil

Noen tips til hva man bør kjøpe? Det koster jo masse penger, og har lyst på noe "brukenes" som holder, og vi slipper å bytte ut etter 1 år.

Hva bør jeg se etter, eventuelt ha i tankene ved kjøp?!

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel starte med å si gratulerer!
    Er jo et tonn med disse som er pittelitt brukt rundt om, og som folk gjerne selger unna.. Er ikke noen kamerater elns. som har en vogn stående på et lager eller noe da?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer.

Hvis merke Emmaljunga fortsatt selges i Norge, så er dette svært bra vogner!

Emmaljunga Barnvagnsfabrik AB – Enda barnvagn tillverkad i Sverige

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne

[url=http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=32484.0]

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Mulig dette er totalt feil forum, men spør likevel. Det er jo tross alt mange fedre her inne!8)
    Kan også hende at dette er noe "fruene" skal finne ut av, men fruen min har sagt at jeg bør spørre på avforum. Fordi folk her inne er virkelig kravstor nå det gjelder det meste.

Så til saken; Skal bli pappa for første gang i Oktober, og har begynt å kikke etter barnevogn....det er jammen ikke enkelt. Sku tro jeg sku kjøpe ny bil

Noen tips til hva man bør kjøpe? Det koster jo masse penger, og har lyst på noe "brukenes" som holder, og vi slipper å bytte ut etter 1 år.

Hva bør jeg se etter, eventuelt ha i tankene ved kjøp?!
    SIMO burde vel være et trygt (og dyrt) kjøp. Forholdsvis enkel og solid konstruksjon som varer lenge. Vi har en SIMO sportsvogn som vi kjøpte i 2003 som vi nå bruker til tredjemann, og den er like god. Ser at dagens SIMO er blitt litt mer fancy-schmancy, men antar at kvaliteten er den samme gode.

Ting jeg synes er viktig på ei god vogn, er at den har store hjul (gjerne lufthjul), for kjøring både på asfalt og stier, samt for kjøring på snø, dessuten at den er enkel å legge sammen/sette opp, og at den passer i bagasjerommet på bilen uten å måtte demonteres fullstendig, hvis mulig. Må selvsagt ha en solid kurv under, gjerne av typen metallgitter, for plassering av matvarer og diverse. Håndtaket må være justerbart i høyde, så det er lett for både mor og far å trille, hvis de er av veldig forskjellig høyde (som her i familien: 156 cm vs. 180), men ikke minst: at barn nummer 1 kan delta i trilling av barn nummer 2 noen år fram i tid :-)

Stabilitet er også viktig. Hvis man kjøper noe med mindre enn 4 hjul, så vær ihvertfall sikker på at vogna ikke lett kan velte. Personlig synes jeg ei vogn bør ha 4 hjul, men det er klart at ei med 3 hjul tar mindre plass bak i bilen og generelt er lettere.

Så er det valget mellom kombi/duo/bagvogn. Kombivogn er vel den som er lettest å like, siden man bare kan ta av bag'en og vips: så har man en fiks ferdig sportsvogn: to vogner i en! Ulempen her er at bagen gjerne er av minste sort, for at den skal få plass inne i rammen, hvilket vil si at en unge på 9 måneder får det trangt når han/hun skal ligge der med Voksipose etc. (har flere eksempler på dette fra vennekretsen) På duovogn får man med to enheter som man kan montere på rammen: en bag- og en sitte-del. For å bruke den som sportsvogn tar man av bag-delen og monterer sittedelen istedet. Litt mer tungvindt enn kombi, men ungen har mer plass å boltre seg på i bagen, og man kan beholde vogna lenger.

Selv hadde vi bagvogn til våre to første, og der var det meget god plass til både barn i voksipose og annet, men det ser ikke ut som bagvogner finnes på markedet lenger i særlig grad, og man må jo kjøpe en ekstra vogn når den dagen kommer at man trenger en sportsvogn.

Lykke til med valget, håper dette var til hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRATULERER :razz: Synes du må skaffe deg en helt sjef barnevogn med full surround med en liten lcd skjerm som sitter i front slik att ungen får Av interessen i tidlig alder : )

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg ha gjort alt om igjen så skulle jeg valgt en sånn en fra begynnelsen: Welcome to phil&teds

Vi har en sånn nå, og det gjør livet litt enklere når en får to tette. ;-) For du skal ha flere ikke sant?

Ikke tar den mye plass i bilen heller.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gratulasjoner karer!

Har kikket litt på nettet, og du verden det er jammen mye og velge i. Har hørt en del bra om de vognene som er blitt anbefalt, så nå får jeg undersøke priser....for dyrt er det jammen!8)

Var ikke klar over at dette var så "avanserte" saker før nå. Sports/kombi/duo/bag og gudene må vite hva annet som finnes....

Vi får se om det blir flere, eller om dette blir prevensjon for resten av livet.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale deg å sjekke litt i bruktmarkedet også. En vil gjerne ha noe nytt til babyen, men mye kan en spare penger på i bruktmarkedet. En kan feks handle en ny bærebag som babyen kan sove i, og plassere denne i en brukt sportsvogn feks.

Vi begynnte med en brukt quinny hvor vi kjøpte ny bag. Det var en sportsvogn hvor en kunne klipse på babybag eller barnesete.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!!

En Simo er tung, men utrolig solid. En bra utedørs vogn, men er slitsom å ha med å gjøre i byen eller innendørs på store handlesenterer (dette gjelder nok de fleste 4 hjulinger) osv.. Tar også litt mye plass i bagasjerommet.

Vi har nå en Moutain buggy søskenvogn og en babyjogger sportsvogn. Om en stund når det blir aktuelt for dere med sportsvogn/trille vil jeg absolutt annbefale babyjogger. God kvalitet, billig, relativt solid, lett å trille, stabil (til tross for 3 hjul) og über lett å legge sammen å slenge inn bak i bilen (tar meg ca 5 sekunder, og jeg har bare en arm!)

Lufthjul er et must uansett vogn.. Det er også greit å ha en vogn med plass til masse stash (i gamledager var det kroker til bæreposer på "alle" barnevogner.. er det noen som vet hvorfor man sluttet med det???)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Alt dette skal sjekkes ut nærmere, når jeg får tid....eller lyst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •