AVforums påskekrim 2010, hvem drepte Devilej??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVforums påskekrim 2010, hvem drepte Devilej??

Mord og mysterier på AV forum.

Det er selveste Langfredag. AVforum administrator Lygren, sjefskalibrator Gorm, bassøker Flageborg, utstyrssøker Devilej og sjefsbygger RuneW er samlet i AVshop sine lokaler for å diskutere en nyplanlagt lyd og bilde festival. Lite vet de at en av dem aldri mer får se dagens lys.

18:00. Lokalene hos AVshop bærer av en merkelig grunn preg av å ha sjel; det knirker i gulv, og interiøret er liksom nedsenket i en atmosfære av fordums tid, da lyd var mono, bilde sort/hvitt og kino tronet høyt over de almenne, som på en forgylt mikrofon av status.
    Lygren: – Velkommen, jeg erklærer herved møtet for åpnet!

18:45. Diskusjonen går, og noe ekstra konfliktfyllt later det til å være mellom bassøker Flageborg og utstyrssøker Devilej:
    – Du må jo la oss være med på lyd og bildefestivalen, hvor skal vi ellers demonstrere ekstrem bass, på Skjærgårdsgospel? spør Flageborg.
    – Da skal AVforum ha 30 prosent av alkoholinntektene, smiler Devilej provoserende. –Men det vet du vi ikke har råd til! tordner bassøker-sjefen. Administrator Lygren bryter inn: – Hva er dette for et munnhuggeri? Vi tar et kvarters pause, og får roet oss ned.

18:50. Ahh, endelig litt stillhet. Jeg må ha disse stemmene og kranglefantene ut av hodet mitt for en stakket stund. Lygren tar frem Ipodèn fra innerlommen og blar litt i menyene. Dire Straits strømmer ut fra Ipodèn og inn i slitne ører, han skjenker litt Larsen i toppen av glasset. Samtidig blar han lett i Morgenbladet som ligger henslengt på bordet.
    [11 minutter passerer...] Nå har da vitterlig et kvarter passert, hvor blir det av de andre? Men det var sannelig ikke verst å sitte slik og formelig bedrive selvopplysning i alle kanaler. Og nå skrives det om denne halvstuderte røveren av en komiker, Akto, også i Morgenbladet.
    - Jeg får finne de andre.

19:02. Flageborg føler seg tydelig mest vel jo nærmere AVshop`s stearindryppende lokaler han kommer, og er ute på terrassen for å nyte en sigarett. Med AVshop`s huleganger snirklende under bakken like under han er følelsen av velvære riktig stor, og tiden flyr. Med siste utgave av magasinet Hjemmekino er dessuten underholdningsbehovet oppfylt. – Nå må du se å komme deg inn igjen, sier Lygren bestemt, og nikker anerkjennende mot magasinet Flageborg holder. Slikt gleder en gammel skribent.

19:04. En alltid radioentusiastisk Gorm har satt seg ut i foajeen til AVshop, hvor det står en radio. Gorm liker ikke bare bilde om noen er forledet til å tro det. Han lener seg tilbake, tørker en svetteperle av pannen med en serviett han har henslengt i brystlommen og lytter til radioapparatets knitrende FM-magi, det er som om tiden står stille (men det gjør den altså ikke). Lygren: – Møtet skulle forlengst ha startet igjen – kom tilbake, nu!
    Gorm: – Jeg er inne om to minutter, jeg skal bare lytte til de siste minuttene av Undikken først (program i studentradioen, journ.anm.). Det er kjempemorsomt!

19:06. At en konstruktør skal kunne spasere uanfektet forbi en plankehaug er som om en alkoholiker skulle si «nei takk» til en øl på huset. Og RuneW hamrer på: spikre paller, nå skal vi spikre paller... – Ikke sitt her og bygg, møtet er begynt igjen. Slik tarvelig treverk er uansett ikke noe å hamre på – hadde det bare vært mdf eller GreenGlue, sukker en oppgitt Lygren. Men har denne RuneW bare brukt pausen i hammerens ånd, eller har han også gitt seg hen til djevelens klo? Restene av blod der i munnviken hans sier nok sitt. Lygren går videre.

19:10. Troppene er atter samlet, men noe er forandret; konstellasjonen rundt bordet er ikke som den var. – Dette er da virkelig et skår i gleden, vi mangler jo Devilej!
    - Har noen av dere sett ham? spør en oppgitt Lygren. Et kollektivt spørsmålstegn melder seg over møtemedlemmenes hoder. Utenfor er det som om himmelen slår sprekker – det tordner, og et vindkast tar tak i det store eiketreet i hagen. Det rasler i eikeløvet. – Vi må finne ham, sier en bestemt Lygren.

19:11. Nei!! hyler Flageborg oppskaket, og en flokk med duer i hagen utenfor AVshop sine lokaler flakser av gårde som en reaksjon på den skarpe lyden. RuneW og Gorm måper, begge stive i blikket. Som om han hadde falt ned fra himmelen ligger liket av Devilej på gresset i hagen. Hodet er vridd, bena i feil vinkel, hendene er bakbundet og det som ser ut som en serviett stikker frem fra den ene håndflaten.
    Men hvordan kan dette ha skjedd?
    – Hmm, hvordan kan dette ha gått til? mumler den granskende Lygren analytisk. – Den skyldige må da finnes blant oss, hvem kan det ha vært?

19:12. Flageborg: - Vi kranglet riktignok, men jeg drepte ham ikke. Jeg gikk rett inn igjen etter å ha røykt ferdig sigaretten min.

Lygren: - Så vidt meg bekjent sender ikke studentradioen på denne tiden.

Gorm: – Er det du eller jeg som liker radio, Lygren? Jeg kjenner da sendingene ut og inn. Etter programmet var jeg en tur på toalettet.

Lygren: - Du har jo blodrester i munnviken RuneW. Eller er det kanskje ditt eget?

RuneW: - Devilej har prøvd siden 1999 å få meg med på denne galskapen han bedriver på yttersiden, uten hell. Senest nå i pausen, men jeg bet meg i leppen i frustrasjon og forbannelse over at han aldri gir opp.
    Jeg stakk før han ble ferdig og så han ikke igjen.

HVA NÅ? Administratordetektiv Lygren trenger din hjelp til å finne morderen. For hvem var det egentlig som drepte uskyldige Devilej? De mest observante leserne vet kanskje svaret allerede, for om det foreligger flere potensielle motiv, finnes det kun ett fellende bevis.

God påske!

NB! Håper de innvolverte ser ironien i dette!

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm: – Jeg er inne om to minutter,
    jeg skal bare lytte til de siste minuttene av Undikken først (program i studentradioen, journ.anm.). Det er kjempemorsomt!

Så da må det jo være Gorm som er morderen......eller?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Gorm: – Jeg er inne om to minutter,
    jeg skal bare lytte til de siste minuttene av Undikken først (program i studentradioen, journ.anm.). Det er kjempemorsomt!

Så da må det jo være Gorm som er morderen......eller?
    Pokker, var den så enkel?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...jeg trodde det kunne være Flageborg - at han har sluttet med giftpinnene og da ikke hadde det alibiet lengre ....

Men han holder kanskje på med den støtten til finansdepartementet fremdeles.....

Utrolig bra tiltak, Millmaker!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ...jeg trodde det kunne være Flageborg - at han har sluttet med giftpinnene og da ikke hadde det alibiet lengre ....

Men han holder kanskje på med den støtten til finansdepartementet fremdeles.....

Utrolig bra tiltak, Millmaker!
    He he, takk takk asvaberg! Må være lov å ha litt moro også!

Og påske ER jo krim!

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Pokker, var den så enkel?

viss det er det riktige svaret, så var den så enkel ja...
    viss ikke, så skjønner ikke jeg en dritt ihvertfall...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Utrolig bra. Denne har jeg faktisk ikke sett før nå, men passer likevel bra nå rett før påske
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Utrolig bra. Denne har jeg faktisk ikke sett før nå, men passer likevel bra nå rett før påske
    Den er gammel ja, men håper du og de andre involverte ser ironien i den.

Kanskje på tide å lage en ny?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback