Tidsskriftene i full krig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tidsskriftene i full krig?

Denne uken kom nye utgaver av både Lyd&Bilde og av DVD&Hjemmekino. Lyd&Bilde hadde klart å få med Kill Bill vol. 1 til en pris på 89,-. Det er vel den heteste filmen som noengang har vært med på en slik utgivelse. I seg selv er det bra at de prøver å tilby så mye som mulig, men når dette er en tittel som DVD&Hjemmekino allerede bruker som lokkemiddel for nye abonnenter(se banner øverst på denne siden) så begynner dette å bli litt dirty trick.

BTW dumt at jeg akkurat hadde kjøpt filmen til det dobbelte. :cry:

Robert-

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel kanskje på tide med å friste med en ny storfilm da!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken entusiast i Norges land har ikke allerede KillBill vol 1 i sin samling?

Jeg tror begge bladene er inne i en blindgate når det gjelder DVD filmene. For Lyd&Bilde sin del fører jo "stuntet" i tillegg til at de ikke tjener penger på utgivelsen.
    En annen ting er at alle entusiastene jeg kjenner kjøper begge badene, så konkurransen er vel ikke all verdens stor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det koster helt sikkert endel penger å legge ved filmer på bladene, men samtidig er det nok et trekk som kan øke opplaget ganske dramatisk over tid. det er en grunn til at å legge ved freebie produkter er så populært, og har vært det i mange år, i så mange bransjer. det funker faktisk "så godt" som lokke middel at det i mange land, inkl. norge, er forbudt å legge ved ikke-relaterte varer gratis for å lokke til seg naive & lettlurte forbrukere. (det er forøvigi ikke lov til å kalle dem gratis heller siden du må betale for et annet produkt for å få dem... )

i dette tilfellet er nok filmene et forsøk på å nå kjøpere de ellers ikke ville nådd, intektene som følge av opplagsøkning kommer fra "massene" ikke entusiastene.

:water

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er de kjøper begge bladene som denne kampanjen er myntet på. Det er heller den mer tilfeldige kjøper som enda ikke har filmen og det betyr de fleste som kommer innom narvesen og får øye på filmen i bladhylla.

Selv ville jeg følt meg dum om jeg skulle få en til utgave av filmen. Av coveret så det heller ikke ut til at bladet inneholdt noe spennende.

Robert-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av water
    det koster helt sikkert endel penger å legge ved filmer på bladene,
    Jeg er ikke helt overbevist. Husk at de har masse tvungen reklame før filmen begynner. Cover mangler de også...

Robert-

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    De entusiastene som venter på en boks med begge to? :wink:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det er et godt poeng!
    Hvem er det L&B og de andre bladene egentlig henvender seg til? Det er neppe entusiaster eller andre med særlig interesse for lyd og bilde.
    Ikke rart det innholdsmessig er like interessant å lese om de samme emnene i Kapital eller Dagbladet...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uten å tråkke på noen tær, vil jeg si at bladet audiophile er by far bedre enn disse to bladene. jeg er riktignok nybegynner og dvd&hjemmekino samt l&b er lettfattelige blader, men audiophile går mye, mye mer i dybden.

jeg tror journalistene i audiophile er endel eldre også. dette ses på språkføringen, med et mye mer vivid og fargerikt språk.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener ikke tilfedigvis Fidelity?Kjenner ikke noe norsk blad som heter
    audiophile?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Norske Hi-Fi og AV-utgivelser, så er det vel bare Fidelity som skiller seg ut. Og de mener vel at det meste er bra, bare det inneholder rør – men Knut Vadseth mener i alle fall noe, selv om det av og til kan virke som det han skriver er hentet ut fra bunnen av en flaske rødvin eller to.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet Fidelity er vel det eneste hifi-bladet jeg noen gang har angret på at jeg har kjøpt. Nå er jeg i utgangspunktet mer hjemmekinointeressert enn hifi, dessuten faller rør-konstruksjoner og høyttalere i 60.000 kroners klassen langt utenfor mitt interesseområde. Når journalisten åpner en test med å skrive noe slikt som "Noen vil si at alt over 2500 kr for et par budsjett stativhøytalere er økonomisk machosisme, mens de fleste av oss vil føle at den optimale høyttaleren vil koste oss rundt 25.000 kr" synes jeg blekka tar seg vann langt over hodehøyde hva prisnivå og målgruppe gjelder. Bladet tøyer her definisjonen av "de fleste av oss" ekstremt langt og jeg synes de koker testene sine inn i en suppe av eventyrhistorier.

Den den måte synes jeg Lyd og Bilde og DVD&Hjemmekino gjør en god jobb, selv om de ikke tester produktene så veldig i dybden. Plasma-testen i månedens utgave av DVD&Hjemmekino var riktignok et steg i riktig retning.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Den den måte synes jeg Lyd og Bilde og DVD&Hjemmekino gjør en god jobb, selv om de ikke tester produktene så veldig i dybden. Plasma-testen i månedens utgave av DVD&Hjemmekino var riktignok et steg i riktig retning.
    DVD&H prøver jo å ha en målgruppe og fokusere på den. L&B vet jeg egentlig ikke hvor skyter, det pleier å fortone seg som å lese en drøss produktkataloger når jeg åpner en utgave av L&B.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg driver Narvesen kiosk har jeg muligheten til å lese de fleste hi-fi og hjemmekino bladene. Jeg kan fortelle dere at L&B har hatt en eventyrlig opplags økning etter at de begynte med DVD filmer i bladet sitt, husker ikke det nøyaktige tallet, men det var vel rund 40-50%
    Hva innholdet angår synes jeg L&B vingler veldig, de prøver liksom å tilfredsstille alle målgrupper, men lykkes dårlig. Dvd&hjemmekino går alt for lite i dybden samt at de er dårlige på fotografier ( vi vil ha store bilder av baksiden på produktene) De forskjellige skribentene har også reletiv ujevn bruk av rating systemet sitt, bare se på siste testen av plasma skjermer. I tillegg får jeg noen ganger følelsen av at de kjenner noen levrandører litt for godt. Fidelety lever jo i sin egen boble, der prisen på produktene åpenbart har lite å si. Det blir liksom litt vanskelig å utrope høytalere til 100.000 som knallkjøp osv.
    Det bladet jeg gleder meg mest til hver måned er faktisk svenske hemmabio, de har en klar forståelse av målgruppen sin og skriver helt greie tester, bare synd at bladet er så tynt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det bladet jeg gleder meg mest til hver måned er faktisk svenske hemmabio...bare synd at bladet er så tynt.
    Enig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •