Oppbevaring av DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppbevaring av DVD

Hei,

Jeg vet ikke hvor dette spørsmålet hører hjemme men jeg satse på at den kanskje blir lest her. Det er sikkert andre som har hatt det samme "problemet" som meg :-)

Jeg er i ferd med å legge alle DVD'er og CD'er over på harddisk og spille av med en mediaspiller. Har ca 650 DVD'er og 1400 CD'er. I dag står dette i hyllemetere i stuen og tanken er å få det inn på harddisker (NAS) og lagre DVD'er og CD'er i esker på loftet med nummer på siden slik at jeg enkelt kan finne en DVD eller CD om jeg skulle trenge den.
    Alle er nummerert og er registrert i et program for slikt.
    Så langt alt vel .....

Men----å finne egnede kasser/esker til dette er ikke enkelt.
    Mye av det som finnes er enten slik at man må stable de i 2 høyder inne i esken eller eskene er så små at jeg trenger mange av dem eller at de har skråvegger slik at man ikke får utnyttet de fullt ut.
    Jeg hadde tilfeldigvis noen få pappesker som viste seg å være supre til formålet. De kom fra en leveranse av slike kakebokser som foreninger selger på døren ved juletider. De er akkurat passe store (tar en 70-80 DVD'er om de settes med ryggen opp slk at jeg ser nummereringen) og de kan stables oppå hverandre. De har ikke lokk men det trenger jeg ikke. Men slike esker finner jeg ikke noe sted. Hverken på nettet eller i lokale butikker som leverer esker og emballasje.

Er det noen her som har noen gode tips for oppbevaring av CD'er og DVD'er i litt større kvanta ?

Petter

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En eller annen engrosbutikk, eller Binders/Staples. De har pappesker i alle størrelser

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •