Prising i kjedebutikkene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prising i kjedebutikkene

[Moderatorkommentar: Denne tråden er skilt ut fra en tråd i de tekniske forumene og inneholder både prisjaktinfo og generell prisingspolitikk. Siden avsporingen ble såpass sprikende havnet den her]

dette er kanskje prisjakt, men du får pioneer 668 til 5200 kr på lefdal hvis du spør etter kent holma, eller joakim senstad.
    de gir deg også 886 til 9800 kr. finner ikke noe billigere i norge, såfremt du ikke får en kameratpris :lol:

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    dette er kanskje prisjakt, men du får pioneer 668 til 5200 kr på lefdal hvis du spør etter kent holma, eller joakim senstad.
    de gir deg også 886 til 9800 kr. finner ikke noe billigere i norge, såfremt du ikke får en kameratpris :lol:
    Heey!

Takk for tipset, men hvilken Lefdal butikk da? ...og skal jeg referere til deg Mr. Soze?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe joa, du kan referere til mr. keyser soze. har han sett the usual suspects kommer han til å le :lol:

jeg har sjekka de prisene på de to spillerene i den siste tida. har satt meg opp lister med pro's og con's. valgets kvaler... pokker :roll:

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: Kommer vel til å gjøre på seg begge to...he,he!
    Men hvilke Ledal finner jeg karene på, for å få denne prisen? :idea:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lefdal på alnasenteret i oslo.

868:

"jeg har undersøkt saken for deg og funnet ut at vi kan gi deg en pris på 9800"

"er desverre ikke noe mer og hente"

den mailen hvor jeg spurte om 668 har jeg sletta. mener prisen var 5200 eller 5300.

dette er veldig billig med tanke på at enkelte forhandlere ligger 1000-2000 kr over disse prisene.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er trist at enkelte kjeder gidder å selge så billig. Det gjør at steget opp til nivået rett over den kvaliteten de kjører på Lefdal/Elkjøp blir unaturlig stort. Det er også vanskelig å la seg veilede av prisene på produkter disse kjedene ikke fører. Det idiotiske er at de store merkene tillater den grad av priskrig, men det er selvsagt viktig å hevde seg på massemarkedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er det trist når noen selger produkter billig :shock: . Det er jo bare bra for forbrukerne og inflasjonen (lav inflasjon som igjen fører til lavere renter).

Ja til mer konkurranse og billigere varer vil nå jeg si

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billige produkter betyr mer tull med garanti, dårligere veiledning, fler utenlandske storaktører på markedet, dårligere service, høyere priser på de produktene som vi entusiaster heller vil ha... Er det positive ting?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Billige produkter betyr mer tull med garanti, dårligere veiledning, fler utenlandske storaktører på markedet, dårligere service, høyere priser på de produktene som vi entusiaster heller vil ha... Er det positive ting?
    Dersom enkelte kjeder, som i eksempelet over, selger ut produkter "vi entusiaster vil ha" til en billig penge er dette selvsagt positive ting. Dersom de store kjedene hadde begynt å selge mer entusiastprodukter fra hifi-markedet og dermed utkonkurert mer spesialiserte hifi-sjapper er det ingen som ville savnet dem. Hvor har du fra at servicenivået på disse sjappene er noe bedre enn i de større kjedene?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm skjønner ikke helt dine argumenter (snickers-is).

Hvorfor skal man få dårligere garanti? den er lovpålagt.

Dårligere veiledning, kanskje det, men de som er seriøse vil jo fremdeles levere bra veiledninger.

Hva er galt med flere utenlandske storaktører på markedet? Dette betyr jo bare mer konkurranse og lavere priser på samme produkter som ellers ville vært dyrere. Er det så galt med elkjøp og lefdal i markedetet da (eid av Dixons UK) eller Siba (svensk). Jeg fikk nå kjøpt en Yamaha 2400 av Elkjøp for 9000,-. Tror ikke så mange andre kunne gitt meg den prisen med 30 dagers returrett.

Og hvorfor skulle det blir høyere priser på produkter som entusiastene vil ha?

I sum, mer konkurranse gir lavere priser

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såfremt ikke butikken er stappfull med folk får jeg alltid god tid til å teste ut det jeg vil av utstyr på både HFC og HFK. Ikke sjanse for noe sånt hos Elkjøp, iallefall ikke med noen selger jeg har snakket med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor får du ikke sjanse å teste ut utstyr på elkjøp. De har 30 dagers returrett mer enn HFC og HFK kan gi deg. Jeg har brukt denne 30 dagers retten ved flere anledninger.

Vil jo påstå at å teste ut noe i 29 dager hjemme er bedre enn høre på noe i 1 time i en butikk som har en annen akustikk enn hjemme hos deg selv.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du rett i, men nå har de andre i det minste 10 dagers returrett, og når det gjelder receiverre et utvalg bestående av mer enn ti modeller, og i det hele tatt noe til over 5000 kr. Og for meg som ikke har tilgang til bil er muligheten til å teste i butikk gull verdt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er vel at begge typer butikker har livets rett. Noen ganger går jeg til HFC og HFK andre ganger til kjedene. Mangfold gjør det kjekkere å shoppe .

Var ikke klar over at men hadde 10 dagers returrett hos HFC og HFK :roll:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på entusiastprodukter ville selvsagt vært noe lavere dersom spesialforretningene hadde brorparten av salget i de lavere prisklassene også. Da ville simpelthen de billigste produktene vært litt dyrere. Det vil si at når dere kjøper en reciever til 20 K så betaler dere en tusing eller 2 for at en som ikke er entusiast i det heletatt skal få kjøpt et kompakt anlegg til 3K i stedet for 3,5K.

Når det gjelder garanti er det en vits i dagens samfunn. Det er sjelden den dekker mer enn kjøpsloven. Kjøpsloven lærer de imidlertid å feiltolke når de er på kurs. Jeg har minimum hatt feil på mine 3 siste mobiler, det samme gjelder dama mi. Imidlertid har alt som har blitt kjøpt på Elkjøp blitt tatt inn til 3-4 ukers rep. De nekter å gi en ferdigstillelsesdato. De inrømmer heller ikke plikten til å omlevere dersom kunden ønsker dette.

Jeg hadde ikke fått hørt på my interressant dersom jeg måtte deponert på alt jeg ville høre på.

En på Elkjøp sa en gang til meg: "Bare hør på den og få en pris, så tar du kontakt så skal vi gå under den prisen." Det er fullt lovlig, men helt skruppelløst. Jeg synes de som holder på sånn ikke skal selge så mye heller.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det har du rett i, men nå har de andre i det minste 10 dagers returrett, og når det gjelder receiverre et utvalg bestående av mer enn ti modeller, og i det hele tatt noe til over 5000 kr. Og for meg som ikke har tilgang til bil er muligheten til å teste i butikk gull verdt.
    har andre butikker 10dagers returett med pengene tilbake? Nei! returetten gjelder bare ved kjøp gjennom post, ikke over disk.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les mer enn et innlegg av gangen, einis. Vi snakket om HFK og HFC, ikke andre butikker generelt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •