Asiatisk film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35

Tråd: Asiatisk film

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Asiatisk film

Tenkte vi kunne trenge en tråd der vi kan diskutere asiatisk film generelt, og komme med anbefalinger. Føler dessverre at markedet er uoversiktelig, og vanskelig. Mye fanboys som digger middelmådige saker.

Sitter og lurer på to koreanske filmer: Natural City og 2009 Lost Memories. Noen som har sett dem? Bra?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sett noen av dem dessverre, men de er sikkert veldig merkelige. Koreansk film er alltid veldig merkelig.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... ja, jeg kan jo ikke annet enn å si meg enig der. Tror de har noen andre koblinger i skallen enn oss.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra emne polkalizer!
    Vel, en av de få asiatike filmene jeg har sett er Uzumaki (etter omtale fra deg), og den er rimelig spesiell med såkallt spialvirksomhet som hovedingredisens. Klart det, en firsør er jo en vandrene spiral, og hva er vel da Gud i himmelen? Huff, -- en film til ettertanke...

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en litt på en koreansk film på filipinene. Jeg skjønte ikke språket, men under en heftig diskusjon som jeg trodde var noe svært viktig så spurte jeg ei hva de diskuterte: Noen hadde glemt å kjøpe ris og de kranglet om hvem som hadde skylden. :shock:

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Ikke sett noen av dem dessverre, men de er sikkert veldig merkelige. Koreansk film er alltid veldig merkelig.
    Må si meg enig med dere der ja, syns koreansk film er merkelig... de felste filmene i hver fall...
    Er for min del ikke så alt for begeistret for asiatiske/koreanske filmer, men noen unntak finnes jo innimellom

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi er inne på koreansk film: For noen måneder siden leide jeg og en kamerat "My Wife Is A Gangster". På coveret ser det ut som en blanding mellom splatter og gangsterfilm, men den viste seg å være en skikkelig bisarr romantisk komedie. :shock: Dama i hovedrollen spiller helt rått da, men det hele blir bare så merkelig. Jeg husker en scene mot slutten av filmen der en fyr blir skutt, og han legger ut om en hel masse ting til dama si, som har kommet løpende og holder ham i armene. Rett før han dør sier han "du er så pen i kveld", og hun svarer med "jeg vet det" i fullt alvor. Skjønner ikkeno.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet! de klarer ikke og få handlingen helt frem, det blir for merkelig.. vanskelig og skjønne sammenhengen i filmen ofte, syns jeg

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste filmen fra Asia er garantert
    Batoru rowaiaru
    For de med litt språkøre: Battle Royale
    Kan se den gang på gang, og den er like bra hver gang. Oppfølgeren er også bra, men da er tross alt konseptet oppbrukt, så den blir ikke like artig.

Av annet så kan jeg nevne Shogun Assassin og Koroshiya 1/ Ichi The Killer. Dette er filmer som man nesten må like litt blod og gørr for å se, men som er mer morsom enn alvorlig. Alle har kanskje ikke like morbid smak?

Er litt hektet på Anime og, men det er ikke så veldig mange store filmer å hente frem i den kategorien. De fleste som har interessen for slikt har vel sett de kjente som Kôkaku kidôtai/Ghost in the shell osv..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en litt merkelig men unektelig stilig film idag (jeg mener igår); Samurai Fiction. Merkelig blanding av hyllest og parodi. Anbefales.

Newcomer Chainsaw Charlie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefales

Suicide Circle (club)
    Ichi The Killer
    A Tale Of Two Sisters
    Azumi
    Ringu trilogien
    Infernal Affairs trilogien
    Battle Royale
    Shaolin Soccer
    King Of Comedy
    Shiri
    JSA
    The Eye
    The Phone
    Double Vision
    Cure
    Brother
    Ong-Bak (beste martial art film som er laget!)
    Prokect A
    Police Story
    Drunken Master 1-2
    Fist Of Legend
    Fist Of Fury
    Ju-On (hvis du syntes ringu var treg, så kommer denne til å skremme vettet av deg i løpet av kort tid.)
    Iron Monkey

Newcomer ninjapingvin sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var også "Chakushin ari" sett, eller ubesvart anrop om du vil.
    Man finner veldig mange direktelinker til Ringu/THe Ring i denne filmen.
    Helt ok underholdning, men man blir ikke SÅ skremt som mange hevder. Kanskje det er litt individuelt, kjenner voksne som har fått søvnproblemer etterpå, men selv hadde jeg lite problemer med å sove etter filmen.

Skulle likt å ha den ringetonen ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor på nett kan jeg finne disse asiatiske filmene dere anbefaler??
    Er interessert i Ju-On: The Grudge og 1 ubesvart anrop på DVD, finner ingen av dem..

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I siste dvd&hjemmekino så har de "10 dvder du bare må ha: Samurai filmer" og Azumi pirret nyskjerrigheten min. Er det noen som har sett den ? Er den verdt å kjøpe, siden den kun er tilgjengelig på den måten ?

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Returner er ett must om man samler litt på asiatisk film.
    Denne filmen er serdeles bra!.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Returner er en slags collage av amerkanske actionfilmer, knyttet sammen til noe meget festlig. Skurken er i en klasse for seg!

Crowly, jeg har ikke sett Azumi, men Versus, av samme regissør, er helt klart den morsomste filmen jeg har sett i år, og kampscenene er knallbra. Lurer på om jeg skal kjøpe Azumi etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant topic!

Når det gjelder Ruyhei Kitamura, så fikk han mer eller mindre en slags kult-status etter å ha regissert VERSUS. VERSUS er en hysterisk morsom og underholdende film, uten tvil..men det skulle vise seg at hans andre filmer på langt nær viste samme kvalitet som VERSUS. Hans tidligere filmer som Down to Hell og Heat after Dark har lite å fare med. Hans forsøk på nå igjennom "bigtime" med AZUMI var heller ikke særlig vellykket. Filmen AZUMI er relativt grei tidtrøyte og egner seg kanskje best som tilfredsstillende underholdning for de minste. Filmen har bra kvalitet hva angår produksjon, kostymer, effekter etc. Skuespillet skal man helst ikke uttale seg om, men man har noen fargerike skurker og Aya Ueto (Azumi) er ikke akkurat vond å se på. Sky High er annen film av Kitamura som jeg ikke har sett, men har DVD'en liggende her. Jeg har ikke de største forventningene til denne da de fleste anmeldelser har svært lite til overs for den. I hovedrollen finner vi bl.a Yumiko Shaku som kan sees i "Princess Blade" (Shurayuki Hime), som forøvrig er en ganske så ok action film med fantastisk musikk av Kenji Kawai (Ghost in the shell osv). Det skal bli morsomt å se hva Kitamura får til med den aller siste Godzilla filmen og oppfølgeren til Versus.

Angående Returner så har jeg ikke myst på denne heller (skamme meg). Men den ser ut til å være en ekte popcorn film i beste cheesy b-stil, og det skal man ikke forakte. Takeshi Kaneshiro er en karismatisk skuespiller og det er grunn nok til å se denne filmen skulle jeg tro. Jeg anbefaler forøvrig "Odd one dies" (en HK produksjon) hvor han spiller aldeles utmerket. En downbeat film som er veldig morsom og rørende.

Ellers så vil jeg anbefale de fleste filmene som Chainsaw Charlie ramser opp. Gode filmer der...

Her en liste (sortert etter kategorier) over filmene jeg mener folk burde ha fått med seg:

::::Action::::
    Battle Royale (Japansk)
    Shiri (Koreansk)
    Versus (Japansk)
    Silmido (Koreansk)
    Fulltime Killer (Hong Kong)
    The Big Boss (Hong Kong, Bruce Lee)
    Iron Monkey (Hong Kong)
    Dragon Gate Inn (Hong Kong)
    Eastern Condors (Hong Kong)
    Project A (Hong Kong)
    Naked Killer (Hong Kong)

::rama:::
    Love Letter (Japansk)
    April Story (Japansk)
    Bounce Ko-gals (Japansk)
    Love & Pop (Japansk, dokumentar-preget)
    Dolls (Japansk)
    Picnic (Japansk)
    Swallowtail Butterfly (Japansk)

:::Thriller:::
    Infernal Affairs (Hong Kong)
    Memories of Murder (Koreansk)
    Old Boy (Koreansk)
    Sympathy for mr.Vengeance (Koreansk)
    Monday (Japansk)
    Nowhere to Hide (Koreansk)
    Suicide Club (Japansk)
    Save the Green Planet (Koreansk)

:::Komedie:::
    My Sassy Girl (Koreansk)
    Please teach me english (Koreansk)
    Waterboys (Japansk)
    Shaolin Soccer (Hong Kong)
    The Quiet Family (Koreansk)
    My Little Bride (Koreansk)
    Too beautfiul to lie (Koreansk)

:::Horror:::
    Ring (Japansk)
    Ring 2 (Japansk)
    Dark Water (Japansk)
    A Tale of Two Sisters (Koreansk)
    The Phone (Koreansk)
    Ju-on (Japansk)
    Ju-on 2 (Japansk)

:::Jidai-geki::: (Japansk krigs/samurai-era)
    Zatoichi
    Ran
    The Hidden Fortress
    Kagemusha
    Throne of Blood
    Gohatto
    Seven Samurai
    When the last sword is drawn

:::Anime:::
    Grave of the fireflies (film)
    Jin-Roh (film)
    Perfect Blue (film)
    Tokyo Godfathers (film)
    Metropolis (film)
    Akira (film)
    Ghost in the shell (film)
    Trigun (serie)
    Cowboy Bebop (serie)
    Escaflowne (serie)
    Mononoke Hime (film)
    Spirited Away (film)

Jeg har nok glemt en hel del her, desverre. Men var alt jeg kom på i farten. De fleste av disse filmene er ute på DVD med engelsk tekst, og i noen tilfeller norsk tekst. Asian Vision har endel HK, Koreanske og Japanske titler tilgjengelige i Norge. Siste utgivelsen deres var vel Sword in the Moon (Koreansk) som faktisk ikke har blitt sluppet på hverken VHS eller DVD i korean enda! En ganske grei film med god action. Halshugging og blod er det også, så det må jo slå bra an på en trivelig lørdagskveld med familien.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha anime er det etter min mening en serie som ligger over alle andre: Haibane Renmei. Spennende historie, karakterer man kan føle med, fantastisk musikk, og et plot og en verden som faktisk setter litt krav til seeren. Her tolker man ikke for å føle seg lur og åndssnobbete, men for å forstå grunnleggende aspekter ved handlingen.

Ellers, alle serier:
    Azumanga Daoih (bisarr komedie)
    RahXephon (action/mystery/eventyr)
    Last Exile (action/eventyr)
    Serial Experiments Lain (mindfuck, unnskyld uttrykket)
    Boogiepop Phantom (se Lain)
    NieA Under 7 (koselig og laid back men ganske sær komedie)

Mange andre som bør nevnes også. Personlig synes jeg ikke Trigun gjorde noe stort inntrykk.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du har sett old boy, Jasse. Er den så bra som jeg tror? Har ikke funnet den på dvd noe sted, men kommer vel til å finne den tilslutt.

Ellers så jeg nettop a tale of two sisters igjen, den var faktisk mye bedre andre gangen, da den store forvirringsfaktoren gjorde det litt vanskelig å følge med første gang jeg så den, ble mer sittende og prøve å legge bitene på plass enn å følge med. Svært bra gjennomført. I mine øyne en klar klassiker i sjangeren. Bør sees.

Hadde kanskje vært fint om folk kunne legge inn mini-reviews her når de har sett en ny film det er verdt å få med seg?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare sett 1 asiatisk film, og den så jeg for et par dager siden hos en kamerat. "Crouching tiger, hidden dragon" het den, og burde vel være kjent for de fleste. Jeg var rimelig imponert over den.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •