Skjult

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Skjult

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjult

Så nettopp den norske skrekkfilmen Skjult på blu-ray nå. Selve filmen er i det noe utradisjonelle formatet 1080i50 (har bare sett norske filmer med dette formatet) men har veldig bra bilde og et kanonbra og stemningsskapende lydspor i DTS HD Master.

Filmen overrasket meg svært positivt etter en god del mer eller mindre halvhjertede norske skrekkfilmer som aldri helt evner å bygge opp en tilstrekkelig guffen stemning.

Denne klarer virkelig å gjøre kvelden uhyggelig, samtidig som det ikke er et eneste lyspunkt i hele filmen. Den har også noen ordentlige skvettesekvenser, som blir forsterket godt gjennom det gode lydsporet. Dette har jeg savnet fullstendig i de forrige norske skrekkfilmene. Den er selvfølgelig ikke perfekt, spesielt er den til tider ganske forvirrende, og jeg skjønte ikke helt hva den svenska dama hadde slags rolle i det hele, men totalen er langt over middels i skrekkfilmsjangeren!

Kort sagt, en meget god skrekkfilm som evner å lage uhygge både fysisk og på det mentale plan. Meget godt skuespill av Joner også. Det har vært litt skrekkfilmtørke i det siste, så det var godt å sette seg ned i et mørkt hus, alene, midt på natta og se på en guffen film igjen!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig!

Så denne selv for noen uker siden.
    Filmen overrasket veldig syns jeg.
    Lydsporet er som du også nevner meget bra.
    Anbefales!!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blev faktiskt positivt överraskad över den här, bra gjord norsk grösser! Som vanligt mycket tystnad och knapphändig dialog - typiskt norskt - men här funkar det helt OK!

Men varför gick den kvinnliga huvudrollsinnehavaren med armen i gips? Satt och väntade på att det skulle få en förklaring...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •