Spiderman 2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31

Tråd: Spiderman 2

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns Spider-Man 2 var en bra film! likte den godt, syns den var bedre enn den første! blir spennende og se hvordan 3'eren blir... topp effekter!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns den var elendig. For mye romantisk tripe og for mye ulogiske momenter.

Eksempel#1
    Dama kysser forloveden sin. Han spør henne et spørsmål. Hun svarer ikke. Mannen sier ingenting? Bare fordi kameraet zoomet inn på henne, så det betyr det ikke at mannen forsvant inn i eteren!!

Eksempel#2
    Dama som stod og hjalp hovedpersonen med bryllupskjolen. Det er helt åpenbart at bruden er lei seg. Det er jo rett før hun begynner å grine, og dama som gir henne blomsterbuketten sier ingenting? Hun reagerer ikke engang? What the fuck?

Det var 100 ting som irriterte meg med denne filmen.

Hvis de hadde fjernet de 100 tingene samt alt det romantiske bullshit'et, så kunne dette blitt en knallfilm. Med alt det romantiske borte, så hadde de også fått mer en god nok tid til å inkludere sønnens ascension til ny baddie.

Jeg likte godt når fyren slengte seg mellom bygninger. Stilig kameravinkling.

Actionen var kjekk, effektene var stilige, og psykologen fra Law & Order som avisredaktør-fyren var jo det kuleste med hele filmen!

At denne filmen kan ligge på imdbs top 250 er et mysterium for meg.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg postet nettopp dette innlegget på et annet forum
    Now, reasons as to why Spiderman 2 blew chunks: (disclaimer; I have not seen Spiderman1)

Two main reasons

1. Romantic tripe.

2. Illogical scenes.

I hate movies. Honestly, I can't think of more than 10 great movies that have been made in the last 20 years. I've already mentioned Falling down. Pulp Fiction and Jackie Brown also qualify. "The Lord of the rings" saga was epic and "Fail safe" is the most exciting 90 minutes I've ever seen on television. (Also kudos to the staff and cast for their live performance! Truly amazing.) Why do I hate movies? For a variety of reasons, but one being that there are no longer movies which don't include some sort of romantic aspect with these "Friends"-like "I love you/I love you too"-mushy sugar-sweet "I think I might throw up now" horrible, horrible scenes. My eyes hurt, I've been rolling them so much tonight. There were times when I wanted to yell out "Shut the hell up, you tart!", but seeing as I'm such a shy young gentleman brimming with empathy, I chose not to ruin everyone else's experience in the cinema, just because my screwed up taste in films conflict with what I'm currently being tormented with.

Yes, Mr. Script Writer; I understand that he loves her and that he knows he can't be with her. I kind of figured it out for myself, but after having heard it 4-5 times now in these drawn-out, mushy puppydog-eyes-scenes, I am now painfully aware of it. Could you please move the hell on? I swear, if they'd cut the romantic tripe out of this crapfest, we'd

i. Be left with one fine movie*
    ii. Have more than enough time to explore Evil Green Lantern and his revenge-thing.

* Stipulating that the "illogical scenes" also would be fixed

"What do you mean, [wcip]Angel, when you say "illogical scenes"?

Well, seeing as I left my pen and pad at home, I didn't get to note down all the horrible stuff they expected us to swallow, but here are some examples

1. In the scene where the female protagonist kisses her fiancé in similar style to what happened on an episode of The Simpsons (and also in Spiderman1), the charming young gentleman asks her a question after the kiss. What does Mr. Director do? Well, in order to tell the audience "She's thinking about sexy Spidey!!!" we do a nice little zoom into her, leaving the would-be husband off-screen. But he doesn't just leave the screen. He leaves the room. He is no longer on the sofa next to her. He does not recognise her non-response to the question nor her sad expression. Why wasn't there a "Hey, didn't you hear my question" or "What's the matter", or even "Hey, what are you thinking?"

2. In the scene where the female protagonist is standing in front of a mirror in her bridal dress looking like she's about to cry, the woman giving her the flowers doesn't see that the bride standing right next to her (!!) is almost in tears! We know what's going on, because we see her face and we know what she's thinking. The lady next to her probably doesn't know what she's thinking, but she's certainly seeing that the bride she's preparing is not prepared at all. It is evident for us that she doesn't want to get married, therefore it should have been evident for the woman standing next to her! But alas, logics do not fly in the same dimension as big spidery things do.

3. "Carry the desk, but don't strain yourself." said the aunt to Spiderman in plain clothes. She expects this little boy to carry an entire desk himself? Without straining himself?! Speaking of desks, how the hell did Aunt Deskie get the bloody thing out in the yard anyway? Did 9-year old Henry do it? Perhaps Aunt Deskie bulldozed over him as well with a 10-minute soliloquy about heroes and all sorts of gobby, self-righteous garbage which inspired him to pick up the 300-pound desk and carry it down the stairs and into the yard?

If I weren't suffering from Altzheimers, I'd give more examples, as I'm sadly too certain that there are many many more I've forgotten.

Remove these; remove the sickening displays of "love", and you're stuck with a solid movie. The way Spiderman 2 is now, it's pretty damn worthless. How this thing managed to get into IMDBs top 250 is one of the world's greatest mysteries, along the lines with the popularity of Britney Spears and the magnitude and range of human stupidity.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PeGG
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg synes den var god underholdning. Bedre enn den første. Enig med det som står lenger oppe om karakterene. Filmen får liksom litt mer dybde.

Så den forøvrig i Sandnes Kino, som for tiden er norges beste kino (nyeste også). Lyden var bare helt fantastisk, spesielt når laserne ble skrudd på i "fusjonsapparatet"... Det var som kontante sjokkbølger som gikk gjennom salen. Stort!
    Hah! Så den der jeg også. De nye salene er konge. Spesielt sal 1 med sitt 16x9m store lerret. Det er forøvrig også stilig at alle salene er "blackboxes", da blir man ikke forstyrret av å konstant se hodene til resten av publikummet sittende forran deg. :P

Gleder meg forøvrig enormt til filmen er å finne på DVD. Satser på at denne vil ha et DTS spor (som originalen sårt savnet).
    kall meg dum men, blackboxes?
    Du er dum... :P Blackboxes er når hele salen er en "black" "box". Altså hele salen er helt svart. Mye bedre å se film da.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, med de tallene Spiderman 2 har til nå så er det bare å gjøre seg klar for en 3'er i 2006.

Den har allerede spillt inn over 300' i USA og 500' totalt.

Tror ikke Tobey og gjengen trenger å bekymre seg for strømregninga :lol:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Vel, med de tallene Spiderman 2 har til nå så er det bare å gjøre seg klar for en 3'er i 2006.

Den har allerede spillt inn over 300' i USA og 500' totalt.

Tror ikke Tobey og gjengen trenger å bekymre seg for strømregninga :lol:
    Hehe.. nei, trur ikke de har noen grunn til og bekymre seg for den nå lenger gitt :P :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig sett denne i går på Lillehammer kino, og som forventet var denne filmen meget bra.
    Men kinoen på Lillehammer bør så absolutt ta en lyd test, er den verste lyden jeg har hørt finnes ikke anntydning til bass bare diskant.
    Ikke surround bare front basert, håpløs kino.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Fikk endelig sett denne i går på Lillehammer kino, og som forventet var denne filmen meget bra.
    Men kinoen på Lillehammer bør så absolutt ta en lyd test, er den verste lyden jeg har hørt finnes ikke anntydning til bass bare diskant.
    Du får ta en tur til Årnes kino 8) (Hadde faktisk aldri trodd jeg skulle si det for noen år siden)

Men synes de har blitt litt "feige" på lydnivået... Men det kan være jeg som er døvhørt ops: Der er det mulighet for trøkk i allefall. Husker godt LOTR- FOTR åpningsscenen som om det skulle vært i går :twisted:

Mvh

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som synes effektene i spiderman-filmene stinker? Klarer ikke å engasjere meg når det helt åpenbart er animerte menn med gummifysikk som spretter rundt.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Du får ta en tur til Årnes kino 8) (Hadde faktisk aldri trodd jeg skulle si det for noen år siden)

Men synes de har blitt litt "feige" på lydnivået... Men det kan være jeg som er døvhørt ops: Der er det mulighet for trøkk i allefall. Husker godt LOTR- FOTR åpningsscenen som om det skulle vært i går :twisted:

Mvh
    Weheheeeey! Noen som har skjønt det! Årnes Kino er konge! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes filmen var kjempebra