Freddy Vs. Jason - sone 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Freddy Vs. Jason - sone 2

Da har jeg også endelig fått sett denne, etter at den har ligget på hylla i et par måneder (rent tilfeldig, det har bare ikke passet seg sånn, for dette er en film kona absolutt ikke vil se). Jeg må innrømme at jeg er kjempefan av begge seriene, jeg har sett alt som kan krype og gå av Freddy og Jason. Min favoritt er utvilsomt Friday the 13th VI: Jason Lives, selv om Kane Hodder er den beste Jason (idiotisk ikke å bruke ham i denne filmen, om enn bare for nostalgiens skyld). Og denne filmen levde helt klart opp til det beste ved begge seriene. Jason som den ustoppelige dødsmaskinen og Freddy som den spydige sløyeren. Handlingen har egentlig ingenting med saken å gjøre, men det var ikke plagsomme huller i den (om enn enkelte småfjollete løsninger her og der, men det ville ikke vært i riktig ånd ellers!). Som vanlig er det jo tre sikre måter å bli drept på:

1. Ha sex (for gutter) eller vise puppene (for jenter).
    2. Drikke.
    3. Bruke stoff.

I andre grøssere er det å si "I'll be right back" like ille, men det har aldri vært utnyttet i noen av disse seriene av en eller annen grunn. Effektene var de klart beste jeg har sett i en actiongrøsser (for ren grøsser er dette så avgjort ikke), men det skulle jo bare mangle ettersom denne er nyere enn de fleste i sjangeren, og den hadde mye høyere budsjett enn Jason X (som også var meget bra).

Og for å tirre enkelte personer igjen: Det er synd på de som må se denne filmen på en digital prosjektør til mindre enn 100 000. (Og mangelen på en smiley er igjen tilsiktet - jeg mener det.) For hele filmen er full av fantastisk detaljrike mørke scener som virkelig kommer til sin rett på en CRT-prosjektør. Flott bilde, jeg syns det var nesten på høyde med Underworld, men den siste er nok en liten tanke skarpere. Lyden var også meget god, med morsom bruk av effektkanaler og rå bass der den bør være rå (som i tordenskrallet over galehuset). En klar femmer på terningen!

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte denne filmen men syns ikke den leverte alt for bra til og få femmer, men ikke dårlig nok til firer heller! men det er min mening

Men generelt ganske bra film.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei film, helt klart.
    Men du behøver ikke mobbe oss med DLP for det :wink:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samma F.... for meg Om eg hadde hatt CRT/LCD/DLP/+ ein til.... So stinkar filmen noko jevligt. Rett og slett bullshit! Ein tragedie.

Om eg tek meg "nerma" på innlegget? Hehe. PRØV MEG :!:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evolved, det er ikke mobbing, bare konstatering av fakta... :wink:

Electra, du er ingen fan av grøssere, skjønner jeg. Eller liker du bare de psykologiske, som "The Shining"? Helt grei film, men gruselig langtekkelig, syns jeg.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man egentlig kalle Freddy vs Jason en grøsser?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, innenfor sin egen undersjanger som på godt norsk heter "slasher". Det er nok scener beregnet på at man skal skvette, og ikke noe annet, til at den må regnes som grøsser.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff

Electra, du er ingen fan av grøssere, skjønner jeg. Eller liker du bare de psykologiske, som "The Shining"? Helt grei film, men gruselig langtekkelig, syns jeg.
    Hehe. Det stemmer nok det Mastiff. Likar den typen film og, men er meir "6 sense" fan. Du skjønna?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør man se de gamle Freddy og Jason filmene før man ser denne ?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electra, den var jo da også skikkelig skummel! Jeg og kona satt og så oss stadig over skulderen i kinoen...

Eiiv, ja, det bør man. Men det er ikke nødvendig. En annen ting er at det gir mer utbytte av filmen, og det er mange henvisninger til tidligere hendelser (mord).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eiiv
    Bør man se de gamle Freddy og Jason filmene før man ser denne ?
    Se den første, det er nesten enstemmig vedtatt at den er best. :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, når det gjelder Jason er det meget debattert. "Vanlige folk" mener nok at eneren er best, men grøsserfanatikere setter ofte en knapp på en av de senere, særlig toeren. Jason Lives! er min favoritt (særlig pga. Alice Coopers kule musikk), andre har stor sans for Jason X. Nightmare har en litt annen progresjon - eneren er suveren, toeren er den dårligste i hele serien. Så tar den seg opp. The Dream Child (nr 5) er meget bra, og Wes Craven's New Nightmare.

Newcomer oddadvd sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, når det gjelder Jason er det meget debattert. "Vanlige folk" mener nok at eneren er best, men grøsserfanatikere setter ofte en knapp på en av de senere, særlig toeren. Jason Lives! er min favoritt (særlig pga. Alice Coopers kule musikk), andre har stor sans for Jason X. Nightmare har en litt annen progresjon - eneren er suveren, toeren er den dårligste i hele serien. Så tar den seg opp. The Dream Child (nr 5) er meget bra, og Wes Craven's New Nightmare.
    Nightmare seriens andre film er elendig ja, men heller heller mot den fjerde filmen som den dårligste. Dårligere skuespill skal du se lenge etter!!

Den første er klart den beste med "dream warriors"(nr.3) på en god andreplass. 8)

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ikke ta disse filmene for seriøst, de gjør det ikke en gang selv.
    Jeg har kun sett Freddy vs Jason og Jason X, begge er morsomme. Noe av det stiligere på dvd'ene er "Jump to death" og "Jump to Nightmare" hvor du enkelt og greit spiller av scenen hvor en person dør.

Og hvis du vil ha noen grunner til at personer MÅ dø i en Jason film så må du se dokumentaren "Many lives of Jason V...." eller hva den nå het. Da sitter en fyr og remser opp en haug med grunner og legger til å at det er sikker mange flere. Sex, Nudety, To much makeup, says jasons dead, dorkey kid, drugs er bare noen av de jeg husker.

Man ser vel en Jason/Freddy film for å se på mange orginale måter det går ann å dø på

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke, hvis man vil ha ekte kreativitet er det ingenting som slår italiensk splatter fra tidlig på 80-tallet! New York Ripper (tapetkniv), The Beyond (dusj med sterkt alkalisk væske), The Grim Reaper alias Antropophagus (abort med saks eller sigd, fulgt av fosterfest, hvis jeg husker riktig) og City of the Living Dead (benkeboremaskin!) er bare fire klassikere innenfor området.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Freddy Vs. Jason - sone 2

Da har jeg også endelig fått sett denne, etter at den har ligget på hylla i et par måneder (rent tilfeldig, det har bare ikke passet seg sånn, for dette er en film kona absolutt ikke vil se). Jeg må innrømme at jeg er kjempefan av begge seriene, jeg har sett alt som kan krype og gå av Freddy og Jason. Min favoritt er utvilsomt Friday the 13th VI: Jason Lives, selv om Kane Hodder er den beste Jason (idiotisk ikke å bruke ham i denne filmen, om enn bare for nostalgiens skyld). Og denne filmen levde helt klart opp til det beste ved begge seriene. Jason som den ustoppelige dødsmaskinen og Freddy som den spydige sløyeren. Handlingen har egentlig ingenting med saken å gjøre, men det var ikke plagsomme huller i den (om enn enkelte småfjollete løsninger her og der, men det ville ikke vært i riktig ånd ellers!). Som vanlig er det jo tre sikre måter å bli drept på:

1. Ha sex (for gutter) eller vise puppene (for jenter).
    2. Drikke.
    3. Bruke stoff.

I andre grøssere er det å si "I'll be right back" like ille, men det har aldri vært utnyttet i noen av disse seriene av en eller annen grunn. Effektene var de klart beste jeg har sett i en actiongrøsser (for ren grøsser er dette så avgjort ikke), men det skulle jo bare mangle ettersom denne er nyere enn de fleste i sjangeren, og den hadde mye høyere budsjett enn Jason X (som også var meget bra).

Og for å tirre enkelte personer igjen: Det er synd på de som må se denne filmen på en digital prosjektør til mindre enn 100 000. (Og mangelen på en smiley er igjen tilsiktet - jeg mener det.) For hele filmen er full av fantastisk detaljrike mørke scener som virkelig kommer til sin rett på en CRT-prosjektør. Flott bilde, jeg syns det var nesten på høyde med Underworld, men den siste er nok en liten tanke skarpere. Lyden var også meget god, med morsom bruk av effektkanaler og rå bass der den bør være rå (som i tordenskrallet over galehuset). En klar femmer på terningen!
    Har det i det hele tatt noe å si om hvem som spiller Jason, han er bare en sto ond jævel med maske og kniv, ser jo ikke forskjell slik det er spilt inn han sier jo ingenting heller :?:
    Dessuten, jeg har ikke PJ ennå, men den vanlige mann i gata trenger ikke krype for dine føtter selv om du har PJ til 100K og vel så det :!:

Bare litt kritikk, skal ikke lage isfront mellom partene ikke det som var meningen med dette

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst har det mye å si! Det kan bare en som ikke er inne i serien si, vet du...

Og jeg har da aldri sagt at jeg har en prosjektør til så mye. Jeg kjøpte min for fire år siden for 35 000, og den er vel verd 15 000 nå, tipper jeg. Men siden det er en CRT, har den bedre sortnivå enn stort sett alle digitale prosjektører under 100 000. Det var liksom det jeg ville ha fram. Min hjemmekino kommer inn under mottoet "mest mulig for pengene", ikke "jeg skal ha det dyreste fordi det er kult".

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg har da aldri sagt at jeg har en prosjektør til så mye. Jeg kjøpte min for fire år siden for 35 000, og den er vel verd 15 000 nå, tipper jeg. Men siden det er en CRT, har den bedre sortnivå enn stort sett alle digitale prosjektører under 100 000. Det var liksom det jeg ville ha fram. Min hjemmekino kommer inn under mottoet "mest mulig for pengene", ikke "jeg skal ha det dyreste fordi det er kult".
    Klart, klart. Men oppnår du noe positivt ved å si at du synes synd på folk som ikke har like god projektor som deg? Dette er kanskje folk som har brukt hardt tjente kroner på noe de selv anser som kjempegod projektor (meg inkludert), og så kommer du og trykker dem ned i søla? Har du en trang til å bevise for andre hvor godt utstyret ditt er?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Touchy, touchy! :twisted: Jeg tar meg ikke nær av alle digitalgutta som påstår at CRT er en død teknologi (døende for massemarkedet, ja vel, men slett ikke død!) eller at digtitale prosjektører jevnt over har skarpere, klarere bilde (men det gjelder saker ganske med høy kvalitet og pris), og digitalfolk får da tåle å høre de store svakhetene med sitt utstyr. Man tar et valg og lever med det.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så om noen ikke har råd til noe bedre enn en "ussel" lcd-projektor skal du allikevel kritisere dem for det? Hvorfor ikke være litt konstruktiv?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •