The Punisher vs The Punisher: Warzone

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Punisher vs The Punisher: Warzone

Jeg er en stor Marvel Comic fan, og har alt av Marvel sine Hollywoodutgivelser.

Alt fra Captain America(yay) til Xmen Origins: Wolverine.

Jeg tenkte i dag at jeg skulle vie Søndagen til å sette den orginale Punishern mot den nye Warzone.

Som vi vet, eller kanskje ikke vet, er The Punisher: Warzone en reboot av The Punisher.
    Marvel følte vel at de ville ha en ny versjon av The Punisher, så de kjørte ett helt nytt cast og production team.
    De tweket litt på storyen også.

Tenkte jeg skulle gjøre en gjennomgang og en "VS:

CAST

The Punisher
    Hovedrolle: Thomas Jane innehar denne gang hoverollen, som Frank Castle.
    Jeg liker Jane, rett og slett fordi han ser ut som en Ordinary Joe, en som kunne vært i krigen, kjempet for landet, tjente landet ved å buste kriminelle.
    Han virker også som en hengiven familiemann. Elskende, kjærlig.
    Etter "hendelsen", virker han besatt på å finne ut hva han vil. Han LIDER, før han finner tu at systemet er korrput, og velger å Punishe.
    Thomas Jane passer denne rollen. Han passer "logoen", jeg blir glad når han Punisher kriminelle.

Supporting Cast: Ben Foster spillerr utrolig godt den tilbaketrukne, usikkre og piercede skrullingen Dave.
    John Pinette passer også meget godt som den Fete, matglade Joviale "Bumpo".
    John Travolta som mob-boss.. Njee, hadde helst sett noen andre. Men en helhjertet Travolta, som plutselig ikke så så gammel ut som han var.

The Punisher:Warzone
    Hovedrollen: Ray Stevenson innehar denne gangen rollen som Frank Castle. Hva kan jeg si. Jeg synest dette er en dårlig cast.
    Ray ser ut som en stor sterk mørk kjempe, en Rambotype, som er pist og vil drepe alt han kommer over uten noen form for mening.
    De prøver å "lysne" han med flashback, men jeg biter ikke på.
    Meninga med Punisher er jo faktisk at han er en Vigilanti.. En som var normal helt til livet snudde seg. Og da blir du automatisk ikke 2m høy og tøff på sekundet, man bruker det man har. Punisher "1" gjorde dette riktig.

Supporting cast:: Dominic West fikk den tvilsomme rollen som Jigsaw.
    Han har 2 "roller". Den første som den pene, sleeke mobsønnen, en som vil absolutt ta over mobben. Jeg biter ikke på. Han overspiller alt for mye på den "Nuew Yårk" bakgrunnen.
    Som Jigsaw skal han plutselig bli en Morbid galning som skal slaye alt over en lav sko for å være Ond. Njeeeeeeeeeeee, han får ikke helt frem den Charactern heller.. Føler han er den sleeke mobfyren enda, bare med stygt fjes.

Kona og Jenta til den drepte FBI agenten er søte og koselig men absolutt ikke noe skuespillere.(Jada, det er begrenset hva en liten Jente kan gjøre)

Lyspunktet er: Doug Hutchison, som spiller Loony Bin Jim(for ett herlig navn ). Dette var en DØNNSolid jobb.. Han virker gal fra det ene til det andre.
    Blikket, måten han snakker og beveger seg på.. A+!!

STORY

The Punisher
    Jeg synest storyen er solid. Oppbyggingen fram til den store masakeren på Franks`s familie er spennende, og du tenker hele tiden at "kan de virkelig ta knekken på HELE familien? Nææææ, Noway".
    Way, de slakter HELE familien og delvis Frank også.
    Når i tillegg Politiet ikke har shait på noen, og henlegger saken får du virkelig forståelsen for hvorfor Frank tar på seg jobben som Punisher.
    Måten Storyen går fra "Happy og fin, lys og på linje med loven!, til å bli en mørk, sørgende og tar jobben i egne hender er inspirerende.

Den søte bistoryen med Bumpo og vennene hans i huset virka koselig.. Ett avbrekk fra det mørke sørgende vesenet som det blir igjen av Frank.

The Punisher utfører jobben med stil, hiver på seg en kul frakk, tskjorte med Punisherlogoen og ett par .45 Colts.
    Han ER så kul. Jeg blir virkelig revet med når han slayer for fote alle de slemme.
    Du får den følelsen.. "Maaan, jeg har lyst å bli han der"..

The Punisher: Warzone
    En helt ny story. Denne gangen blir vi med Frank på slaying from the start.
    Og la meg si.. God damn for en endring. Dette er en Mørk.. EVIG mørk film.
    Som virkelig bygger på at The Punisher er en ruthless motherfucker, som TROR han gjør ting bra igjen!

Det virker FEIL.. Hvorfor er Punisher nå blitt Rambo? Som skal drepe på de mest Morbide måtene. Hvorfor ser han ut som en Soldat hver gang han går ut for å drepe? Er det INGEN av disse slemmingene som overlever eller kanskje får lov til en Trial?

Slemmingens story er Ok. Han vil ta over for mob-bossen, og er glad at Punisher gjør jobben for han.
    Men etter å ha blitt revet ansiktet av(Yepp!), så er det hevn på gang her.

Det profileres også at: "Punisher? Han tar vi LETT, bare slepp løs broren min).
    Greit broren er en Ruthless gal morder, men han er jo ikke noe spess liksom?
    Hvorfor skulle han ta knekken på en person som dreper 1000vis av personer uten å breake en sweat?

Nei, denne storyen er så mørk og dyster at jeg tror det ikke, jeg går ikke på.
    Punisher må være en Leiesoldat eller noe, ikke en Vigilanti som vil ta hevn.
    For god sake, den er jo tilogmed så mørk at når de litt lyse sidene med Kona og Barnet frontes så kommer det løpende en Loony Bin Jim med øks og river ut organene på "Babysitteren"... Jesus

Action

The Punisher
    Det er jo Action vi ser på disse filmene! Det ligger i navnet.

Punisher gjør dette litt kult. Litt mer inspirerende.
    Fra skytescenen på familiegjenforeningen til det endelig oppgjøret.
    Så evig kul Frank er med Skinnfrakk, Tskjorte og Guns. Han whooper ass på en KUL måte.

Og den nevekampen mot "The Russian" får meg til og le og nikke i godkjennelse. Jesus christ for en svær jævel. Og det er helt riktig at han whooper Frank i starten.. Kul scene.

Nå skal det sies at jeg synest filmen har litt mye fokus på oppbygningen til overgangen fra Frank Castle til The Punisher.
    Litt for lite Action er det desverre her, jeg skulle ønsket meg litt mer.

The Punisher: Warzone
    Dette oppskastet av noen actionscener gjør meg litterlig forbanna.

Her viser virkelig Director Lexi Alexander(Kan virkelig en jente være SÅ morbid? :P) at hun gir blanke **** å hvordan The Punisher blir seende ut, bare det blir nok blod og kropslemlestelse.

Hvorfor i himmelens navn skal Frank være så jævla morbid i denne filmen?

Jeg talte 14 avskutte/delvis avskutte hoder som det ble fokusert på.
    Hva er vitsen?
    Frank slår inn trynet på en kar.. Jaja tenker du, litt bank må de tåle.
    Åhh nei.. Han slår hånda INN i hodet på vedkommende så blodet og massen sputer til alle kanter.
    Han bruker en ROCKET LAUNCHER til å drepe en person.
    Han hopper ned på hode til en person mens han dør på en stake.
    Han slicer strupen på alle og alt.

Du kan jo faenmeg bruke alt blodet i denne filmen til å suppelere hele Blodbanken i flere år.

Ett utrolig teit oppgjør mot slutten og. Ikke noen god "Bossfight".. Bare teit.

Gud, jeg hatet dette. Jeg føler meg flau av å se på det.
    Det kan sikkert høres kult ut. Men god damn, det gjøres på en så dårlig måte. Det er så fake, og så dumt.

De eneste som kan like dette må være 13-14år gamle gutter som aldri har sett ett hodeløst offer før.
    Men filmen har 18års grense!
    Herregud.

Oppgjørets time

The Punisher: 8/10, enkle grunnen er at det er gjennomført. Frank er kul, frank er bad. Frank ER the Punisher. Minus for litt lite Punishing rett og slett.

The Punisher: War Zone: 3/10. Dårlig cast, dårlig story og LATTERLIG Action, + for noen kule scener og en perfekt Loony Bin Jim. Hver gang han var med koste jeg meg.

Håper denne omtalen falt i smak!
    Endog litt lang.

T3X4C0

P.S: Ser gjerne noen tilbakemeldinger på Omtalen, eller hva andre synest om filmene

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes og at den første Punisher var best, likte Thomas Jane veldig godt i den rollen. Men jeg synes ikke Warzone var på langt nær så dårlig som du synes.
    9/10 på eneren og 8/10 på 2'eren kanskje. Lyden i Warzone var jo helt fantastisk.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første filmen er den beste.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den med Dolph Lundgren er best

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden sist, men morro med gjennsyn War Zone.

Skal sies historien bak er tro med bladene, i hvordan franks familie ble myrdet.

Ganske gromt lydspor når en drar på litt

Er så konge når han trer M4 igjennom døra og etterlater 40mm presangen i rommet :-D hehe

Altid morro med gladvold :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •