Gamer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Gamer

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gamer

Torsdagens høydepunkt er filmanmeldelser i avisene i pausen på jobben.
    Idag var det en skikkelig klassiker i Dagbladet.

http://www.dagbladet.no/2009/09/03/k...utler/7932341/

Vurderte sterkt å bryte kino planene mine å se en til film på kino, men den går i feil sal så det blir ikke noe problem. (puh)

Denne syntes jeg så kul ut i traileren, men nå gleder jeg meg vilt! 1'er i Dagbladet er jo likestilt med en Oscar..

(Og hvilken glup redaktør/avd. leder sender et kvinnfolk for å anmelde en slik film ??)

[youtube]ECoPbiGfjNw&[/youtube]
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ser rå ut! gleder meg :smile:
    Blir spennende ettersom den har fått terningkast 1..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja 1er i dagbladet. I stavanger aftenblad hvis jeg husker riktig, der fikk den terningkast 6 :twisted:

for å si det slik, så hadde nok bestefar også trillet en 1er

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexhighdef
    hehe ja 1er i dagbladet. I stavanger aftenblad hvis jeg husker riktig, der fikk den terningkast 6 :twisted:
    Overrasket over Arild Abrahamsen der ja..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den på førpremiere på mandag, fikk blandede følelser. Gamer er akkurat slik anmelderen i DB beskriver den, blodig, voldelig og samfunnskritisk samtidlig som den blir en ironi av seg selv.

Hadde filmen kommet for 10 år siden hadde jeg kanskje blitt sjokkert, men for meg, som ser alt for mye film og er en liten datanerd, fikk jeg ikke den sjokkopplevelsen som skaperne muligens hadde håpet på. Første halvtimen satt jeg med hevet øyebryn og tenkte: "Funky.." Så gikk jeg over til "Litt stilig", men endte på "meh, grei nok".

Litt vittig på kinoen var at jeg satt ved siden av et par jenter, hver gang det skjedde noe voldelig dekket de til øynene og tror det kom et par dempede hyl/æsjkommentarer, mens jeg humret og lo av de samme sekvensene

Newcomer Ghostman1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulch
    Så den på førpremiere på mandag, fikk blandede følelser. Gamer er akkurat slik anmelderen i DB beskriver den, blodig, voldelig og samfunnskritisk samtidlig som den blir en ironi av seg selv.

Hadde filmen kommet for 10 år siden hadde jeg kanskje blitt sjokkert, men for meg, som ser alt for mye film og er en liten datanerd, fikk jeg ikke den sjokkopplevelsen som skaperne muligens hadde håpet på. Første halvtimen satt jeg med hevet øyebryn og tenkte: "Funky.." Så gikk jeg over til "Litt stilig", men endte på "meh, grei nok".

Litt vittig på kinoen var at jeg satt ved siden av et par jenter, hver gang det skjedde noe voldelig dekket de til øynene og tror det kom et par dempede hyl/æsjkommentarer, mens jeg humret og lo av de samme sekvensene
    Godt sagt... Den slukner liksom litt mot slutten. Mye ålreite actionscener, men kunne vært ganske mye bedre. Blir bare midt på treet for min del.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styr unna!

For min del kan jeg bare si at dette var skuffende dårlig. Det eneste positive jeg klarer å si om filmen er at den heldigvis ikke trakk lidelsen ut i langdrag. en og en halv time med dette mølet holdt i massevis.

Sentrale kritikkpunkter:
    * Filmingen er så springende og fragmentarisk at den bare blir flimrete. Actionscenene gir ingen mening, det er bare sammenrasket kaos, og kameravinklene virker utrolig dårlig sammensatt. Man får verken følelse av at det er et spill eller noen godt filmet virkelighet.
    * Personenes bakgrunn blir i liten grad berørt. Det betyr at man blir likegyldig til dem. Om hovedpersonen hadde fått blåst av seg skallen, så kunne jeg ikke brydd meg mindre om det. De valgene enkelte av hovedpersonene har tatt i livet virker irrasjonelle og direkte selvdestruktive.
    * Storyen er syltynn og forutsigbar. Det beste som kan sies om den er at den er en tanke interessant idet den berører temaet om at mennesker i stadig større grad lever sine liv på nett. Men filmen er alt for overfladisk til at man får noen følelse av samfunnskritikk.

Jeg klarer ikke å si noe positivt om filmen.

Teknisk er den midt på treet. Noen kule lydeffekter som trimmer subbene er det jo. I den grad filmen evner å ikke være flimrete i enkelte scener kan man ane at det er en grei HD-kvalitet, men heller ikke noe mer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •