Public Enemies

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Public Enemies

Ja da har Michael Manns nye film om americas most wanted på 30 tallet hatt premiere på norske kinoer. Så hva synes folket?

Min mening:
    Her kan mange gå på en skuffelse. Dette er ikke en action film. Dette er et drama/thriller, gjort på Michael Mann sin spesielle måte. Dvs. mye bruk av "handholdt kamera" (dvs handholdt til 3 mill) og sine veldig kunstneriske måte å lage film på. Her er det MYE bevegelse, og man blir nesten litt dårlig til tider på så stort lerret. Men dette er bare en bagatell.

Jeg synes dette var en utrolig bra film. Den har et godt drev i historien hele veien, og Johnny Depp gjør en utrolig bra jobb som John Dillinger. Christian Bale gjør også en bra jobb, men har ikke så veldig krevende rolle. Filmens skytescener er helt råe. De er veldig realistiske med en utrolig spenning i seg (her er det referanse til Heat med en gang) og alle skudd høres ut som om du skulle vært på skytebanen, med et ekstremt trøkk. Dette blir demo scener på BR!

Men de som går inn for å se en action film blir nok skuffet...det er det IKKE og kan nok virke treg for noen. Men for fans av Mann så er dette meget, meget bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter til den kommer på BD.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som ble litt skuffet over lyden på denne ? eller er det bare meg ? :P
    Syntes lyden var veldig kunstig, virket som at alt var spillt inn i ett alt for dempet studio.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja lyden var litt merkelig kan man si, noen ganger hørte man såvidt hva folk sa, for i neste øyeblikk skvette til når noen andre snakket

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var bra, men det var endel rare ting.
    Det var tydeligvis en ny kopisperre-algoritme på den, så den virket ikke i Total media center (en gammel trial riktignok, som jeg burde gjort noe med).
    Så jeg måtte laste ned en trial av Power-DVD, og det gjorde muligens en del krøll med innstillingene, men de sekvensene der lyden plutselig er ti ganger så høy når scenen skifter for så å bli helt borte igjen var mildt sagt irriterende.

Jeg kunne forstå "skuddet" i innledningssekvensen som ble fremhevet veldig, og det var helt greit, men dialog skal ikke plutselig forandre volum uten at de som snakker hever stemmen.

Jeg skal stille inn anlegget på nytt og sjekke igjen, men her var det noe rart.
    Akkurat som om senterkanalen "tok av" ukontrollert til tider.

(Edit: Dette var BluRay versjonen)

Det ble kommentert av de som var med også.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitter og ser filmen nå på B.R

Emm... hvorfor er det små lydpeeker i filmen ???
    Merker også at lyden dempes helt i korte øyeblikk ???

Burde en ta kontakt med filmselskapet og høre om hvorfor lyden er så umulig...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •