Kill bill vol. 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer klingal sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kill bill vol. 2

Denne filmen var utrolig god
    Dialogen i denne filmen er magisk.

Var å så den i fredrikstad, skulle egentlig på harry potter, men den var utsolgt. Men plutselig så vi at Kill bill gikk, og da var det jo ikke noe å tenke på. Løp å se!!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var temmelig søppel ja. Enda verre enn 1'ern. Snoozefest!

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God film. Nå er jeg Sergio Leone/Ennio Morricone fan fra før av, så det ble en bra filmopplevelse for meg. Helt annerledes enn nr. 1.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kill Bill vol 1 og 2 var to veldig gode filmer!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes pacingen var litt tullete, for å være ærlig. Ville Tarantino lage en blodig film for gladvoldspublikum, og så en skravlefilm for de intelligente?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns pacingen var god nok jeg, to geniale filmer

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare sett den første, så jeg sitter og lurer på og jeg skal spy eller grine eller riste på hodet...

Bra? nei, og atter nei.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    før man egentlig kan bedømme hvor bra, eller hvor dårlig volume 1 var..så må man nesten se toeren, da får man ett helt inntrykk.. og får svar på kanskje noe av det man lurte på i eneren! og se toeren kan forandre en del av synspunktene man hadde til eneren.. eller kanskje ikke forandre noe!

disse filmene er en perfekt blanding av inteligens, oppfinsomhet sammen med vold og blod. Det er dette som gjør disse filmene så geniale. Orginalitet!

Og dette forsto til og med kritikkerene! noe som overasket meg litt egentlig... men når man har sett den ett par ganger, så skjønner man det! det er genialt!

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... jaha.. da burde du kanskje se den igjen.. du har tydeligvis ikke fått med deg alt.. den er jo bare genial, både vol. 1 og vol.2

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter til KB II kommer på DVD, slik at jeg får skikkelig lyd!
    En av kinosalne her på plassen kjører fortsatt med PL

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Jeg venter til KB II kommer på DVD, slik at jeg får skikkelig lyd!
    En av kinosalne her på plassen kjører fortsatt med PL
    Kjipt da!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes kill bill vol.1 og vol.2 er to geniale filmer. det jeg ikke liker er den ekstra "hypen" filmene har fått gjennom media. desverre har kill bill et enormt kommerspreg, noe jeg aldri trodde skulle skje med tarantino.

inspirert av omtrent alle filmsjangere som finnes, gjør tarantino kill bill til et mesterverk. inspirasjonen har kommet fra 1950-tallets asiatiske fastpace actionfilmer, 60 -og 70-tallets filmnoir i beste krimstil, japansk anime, samt hack&slash-filmer.

hvis noen av dere har sett tarantinos tidligste filmer (medregissør i 4 rooms, samt hans første debutfilm som regissør resevoir dogs) har han ikke den samme sjarmen han hadde før.
    jeg synes scriptet på resevoir dogs f.eks er genialt skrevet. det er så enkelt og handler i bunn og grunn om ingenting, en stil han videreførte i pulp fiction fra 1994.

tarantino er en regissør som gjerne bruker retrospektiv teknikk, og vever derfor historien i den rekkefølgen som måtte passe han best (pulp fiction er et godt eksempel). enkelte synes at dette er forvirrende, men jeg synes dette gjør seeren mer våken, noe som gjør så man følger bedre med.

i kill bill viser tarantino baller som etter min mening få regissører kan matche. hvilken respektert filmregissør kan filme en 25 minutters lang hack&slash scene som den vi ser i kill bill vol.1? (riktignok en ripoff fra chang chehs "the boxer from shantung" fra 1972) dette tror jeg er veldig få, kanskje bare tarantino alene tør å gjøre. dette ser man også i bruken av japansk anime (da o'ren ishii dreper sin fars morder.)

i kill bill ser vi litt av den glemte sjarmen, bl.a den svært så omtalte supermananalogien like før sluttscena i vol.2. denne dialogen alene burde han vunnet en oscar for!

en annen grunn til at jeg liker kill bill skyldes den utprega bruken av kameravinkling/kameraføring.
    som de fleste husker fra vol.1 lemper the bride bills høyre hånd ned skråningen. da ser vi the bride stående på en kneis/bakketopp hvor regissøren har tatt i brukt froskeperspektivet. dette gjør the bride enda mer autoritær, og i tillegg nesten litt skummel (pga. hjelmen - man ser ikke øynene hennes).
    det er også mange andre eksempler på herlig kamerabruk, bl.a. da the bride ligger i kista etter å ha blitt begravd i vol.2. filmingen bærer preg av klaustofobiske tendenser. det er trangt i kista, og her har tarantino virkelig fått publikum til å føle seg stengt inne. (kanskje ikke helt på høyde med wolfgang petersons das boot, men likevel klaustrofobisk!)

setting og kontraster er også en ting som gjør kill bill så herlig. slåsscena mellom the bride og o'ren ishii ute i den japanske vinterhagen i vol.1 er et godt eksempel på dette. gul motorsykkeldrakt med tai chi sko (rip-off fra bruce lee i game of death), krystallklar hvit snø og en real rød blodpøl på snøen. sterkt og inntrykksfult.

orginaliteten til tarantino når kanskje sitt høydepunkt med kill bill. de herlige anti-a4 karakterene han fremstiller i kill bill er praktfulle. se f.eks på noen av navnene:

"deadly viper assasination squad"
    "beatrix kiddo"
    "buck - i'm here to fuck"
    "pussy wagon"

det faktum at navnet til the bride blir sensurent hver gang det nevnes i vol.1 er også et slikt virkemiddel som gjør filmen enda litt mer spennende.

i tillegg til dette er skuespillerprestasjonene i absolutt toppklasse. david carradine (bill) gjør sin beste film på mange år.

tarantino er en detaljfreak, og slike små, men så utrolig viktige ting gjør kill bill mye, mye bedre. man sitter igjen med et mye bedre inntrykk etter at man har gått ut av kinosalen. jeg gjør hverfall det :wink:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble svært overrasket over hvor stor forskjell det var på vol 1 & 2 nesten som to vidt forskjellige filmer.

Jeg venter på at filmen skal slippes som en boks, i steden for 2 separate utgivelser.

Er ikke så gira på ekstramateriale, så det er ikke noe "must" med en 3. plate.

Jeg gleder med til Tarrantinos neste prosjekt, men jeg husker ikke hva det er i farta.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bllir spennende og se hvordan Kill Bill Vol. 3 kommer til og bli! Tarantino har sakt han har planer om det! men att dette ikke vil bli før om en periode på mellom 5-15 år! :!:
    Men hvorfor vente så lenge :wink:

Ja, blir spennende og se hans neste film! Husker ikke hva den het... men er en krigsfilm... kommer neste år vis jeg ikke tar fullstendig feil her!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat hvor har du les dette christian?

det kommer nemlig ingen kill bill vol.3.

tarantino sa klart ifra om dette på filmfestiaven i cannes i år.

vol.3 hadde vært helt idiotisk av han uansett. da måtte filmen blitt sprita opp med et nytt plot. hele poenget var jo hevn. nå er alle døde.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tarantino fortsetter Kill Bill-serien
    Kilde: Origo
    Oppdatert: tirsdag 13. april 2004

Regissør Quentin Tarantino planlegger en tredje film i serien "Kill Bill".

Den kritikerroste regissøren Quentin Tarantino er ikke ferdig med historien om den hevngjerrige The Bride og den sterkt drapstruede Bill, selv om film nummer to i serien har premiere i USA førstkommende helg. Faktisk blir det en tredje film i serien, opplyser regissøren bak "Pulp Fiction" og "Reservoir Dogs" til Entertainment Weekly.

I den tredje filmen vil imidlertid ikke Uma Thurman være stjernen. I stedet vil Vernita Greens datter sørge for blodbadet.

- Sofie Fatale vil arve Bills penger. Hun vil oppdra Nikki, som vil utfordre The Bride, opplyser Tarantino til magasinet.

"Kill Bill: Vol 2" har norgespremiere 23. april.
    Der har jeg det fra! Og det høres temmeligt sikkert ut :wink:
    Det er fra filmweb

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dumme tarantino. :cry:

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lohoooseeheeerr! :lol: :lol:

bare fleiper med deg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke den tredje filmen bare være en tegnefilm da.
    Ganske så sikker på det.

Newcomer nepse sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer Kill Bill Vol. 2 på DVD i Norge?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •