Kill bill vol. 2 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er enig der, jeg like den første gangen jeg så den også! Men andre gangen satt Vol. 2 bedre!!

Newcomer onkeljan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1'ern er en knall god film.
    2'ern er død og fordervelse. Utrolig skuffende.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes KB2 var en gedigen skuffelse. Mase jalla prating, noe det samme som matrix reloaded. Den var en grell oppfølger til en bra film.
    Som en egen film hadde den vært bra, men i slutten så satt jeg og kjedet meg og holdt på å sovne.

Det med graven var kult da, synd slutten ødela alt.

Kjelli

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så begge filmene på nytt etterhverandre onsdag denne uken.
    KillBill 1 : terningkast 5
    KillBill 2 : terningkast 6

Som flere har nevnt. KillBill 2 er bedre andre gangen man ser den. Kommer nok av at man har feile forventninger til den første gang man ser den. Mange hadde nok håpet og trodd på mer av det samme som i eneren. Er imidlertid glad for at det er historien og ikke volden som er det viktigste i KillBill 2.

Av kampscener så er jo fightingen i campingvognen verdt prisen på hele filmen. Kanonbra med litt lydtrykk.
    Ingen stemnings-skapende bakgrunns musikk. Kun lyder fra selve kampen. Strålende.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kill Bill 1 var nok langt bedre stemingsmessig enne toern. Toern skuffer litt, blir litt trang handling på en måte. Musikken var også langt bedre på enern. Men begge filmene er obligatorisk for alle DVD samlere.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    Så begge filmene på nytt etterhverandre onsdag denne uken.
    KillBill 1 : terningkast 5
    KillBill 2 : terningkast 6

Som flere har nevnt. KillBill 2 er bedre andre gangen man ser den. Kommer nok av at man har feile forventninger til den første gang man ser den. Mange hadde nok håpet og trodd på mer av det samme som i eneren. Er imidlertid glad for at det er historien og ikke volden som er det viktigste i KillBill 2.
    Har nå sett begge filmene på nytt de siste dagene. Det som slår meg er nettopp at Kill Bill 2 er mye bedre andre gangen du ser den. Jeg tror forklaringen er enkel:
    Den første gangen man ser den er man utålmodig på å følge storyen videre man ønsker å se det som uunngåelig er filmens avslutning: konfrontasjonen med Bill. Da blir man lett utålmodig under de lange flashbacksekvensene.
    Den andre gangen kjenner man historien, og det blir viktigere å få med seg detaljene. Dialogen får også mer fokus, og man lever seg mer inn i filmen der og da istedenfor å vente på det som kommer. Til nå har Pulp Fiction vært min klare Tarantino-favoritt, men nå er jeg faktisk litt i tvil. Kill Bill som helhet hevet seg voldsomt ved andre gangs gjennomsyn, og jeg liker at den har mer fokus enn det Pulp Fiction har med sine mange hovedpersoner.

Støtter Precs terningkast, men mener også at Kill Bill 2 er en så sterk filmprestasjon at den hever Kill Bill 1+2 opp til en total 6er.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •