REFERAT: Transformers - Revenge of The Fallen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

REFERAT: Transformers - Revenge of The Fallen

SPOLIER ALERT - ikke marker teksten under om du ikke ønsker å lese...:-)

Transformers - Revenge of The Fallen er i bunn grunn en barnefilm med unntak av den siste halvtimen. Produsenten (Michael Bay) har gjort samme feil som George Lucas med Star Wars I og tatt med et knippe tullete roboter og klisjeer sammen med ekstremt dårlig humor og laget en actionfilm som er greit underholdene.

For å si det først som sist; Transformers - The Revenge of The Fallen er ikke i nærheten av den første filmen.

Uten å røpe for mye vil jeg si at det eneste som redder denne filmen fra epic fail er en kanon slutt og et sinnsvakt - jeg mener sinnsvakt - lydspor!

Jeg holdt på å gå midtveis, men slutten og påfølgende lydspor gjorde det definitivt verdt å sitte hele forestillingen.

Selv så jeg filmen i sal 1 på Colosseum, og jeg synes bildet var uskarpt og ute av fokus. Lyden var det derimot ingenting å si på!

Kos dere - Transformers 3 kommer til en kino nær deg om ikke så alt for lenge8)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste storfilm for min del blir Jason Bourne oppfølger nr. 4 som kommer til neste år...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nivået bra på lyden? Vuderer colosseum vs ringen, men ikke vært på ringen før.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Var nivået bra på lyden? Vuderer colosseum vs ringen, men ikke vært på ringen før.
    Har vært på ringen to ganger (ikke transformers) og lyden var for høy begge gangene.
    --
    Thorbjørn

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns den første var meget bra, den beste actionfilmen i 2007. Revenge Of The Fallen syns jeg var en smørje og ikke i nærheten av den første. Skikkelig skuffet!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer Ganda sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat sett Transformers "2". Jeg skjønner ikke hva det er at dere klager på. Det var mye som skjedde på en gang og slikt, men jeg synes at den var bra jeg. Litt mye å fordøye var det, men actionfylt så det holder. Litt små dårlig humor og slikt gav filmen sjarm spør du meg. Alt i alt, en meget "fargerik" opplevelse
    Så filmen på Konsert-Paleet (Bergen), bildet var meget bra synes jeg, lyden helt ok..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fortjener Ringen folkens. Rått bilde og helt ekstrem lyd. En opplevelse!

Filmen er ikke spesielt bra, men hvem bryr seg når man får underholdning servert på gullfat i 2,5 timer. Og effektene er helt sinnsyke. Dette får alt annet til å se ut som tegnefilm. Det er kun Transformers 3 med samme team som ville greie å "pushe boundaries" enda mer med effektene enn dette. Rått!

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde sweetspot på ringen :P Lyd og bilde var upåklagelig, referanse så det holder. Filmen derimot var latterlig dårlig, overhodet ikke noe dramaturgisk oppbygging, bare kaos fra ende til annen, blir litt lei robot slossing etter den første timen, de resterende 90 minuttene er det bare slitsomt og masete, jeg leste en anmeldse ett sted at det var en propaganda film for det amerikanske forsvaret, og det må vel sies og være ganske spot on.
    Jeg var relativt klar over hva jeg gikk for å se, jeg viste jeg kom til å få ett lass med teite onelinere og altfor mye cheese, men jeg var virkelig ikke klar for SÅ SINNSYKT MYE cheese! >< jeg kommer til å kjøpe denne på bluray for å ha som demo materiale for det er det virkelig, men ikke noe særlig mere enn det.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir aldri lei robot slossing med høy lyd! :-D

Lydproduksjonen i denne filmen er helt sinnsyk, og ganske nytenkende. Minimalt med musikk i sloss scenene, utrolig dynamikk i alt, bæng!....pause......bæng......pause.....bæng bæng osv, kombinert i en effektorgie!

føler meg som en guttunge igjen.

men jeg skal si meg litt enig, det ble kanskje litt for mye til tider... Og at dette er en propaganda film for det amerikanske forsvaret er det ikke noe tvil om. Men det var den forrige også. Michael Bay er jo den eneste regissøren i hollywood som har fullt samarbeid med forsvaret, og har mulighet til å bruke nye maskiner og modeller som "nesten" aldri er vist før. (er en hel dokumentar om dette på ekstra materialet på BR'n)

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den ikveld på Nova1 i Trondheim.

ok bilde,men for en lyd da dere. Dette lyd sporet er jo helt konge.
    Gleder meg virkelig til og få denne på Blueray,dette er demo scener.

Men som stor fan av Transformers blir det mye dårlig i filmen.
    Til tider pinlig.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser mange skriver at filmen fortjener ringen, colosseum etc. Fins det en liste som rangerer norske kinoer etter lydsystemer? Jeg har nettopp vært på fredrikstad kino og sett filmen nå i kveld, og lyden var ubeskrivelig! Så mye og så dyp bass det var der, og jeg kan ikke tenke meg at fredrikstad kan skilte med norges beste kinolyd?

Forøvrig var filmen akkurat som ønsket. Tøffe biler, fine damer, tøffe bil...roboter, og et hinsides lydspor. Bland det hele med alle nye dupeditter så har du en actionfilm hvor man ikke trenger å tenke selv. Perfekt midt i uka!

-Øivind-

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    Jeg ser mange skriver at filmen fortjener ringen, colosseum etc. Fins det en liste som rangerer norske kinoer etter lydsystemer?-Øivind-
    Det finnes en tråd her som omhandler de forskjellige THX-godkjente kinoene rundt om i norge; finner ikke igjen tråden nå, men søk litt - finner jeg den poster jeg her...

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øivind-J
    jeg kan ikke tenke meg at fredrikstad kan skilte med norges beste kinolyd?
    Fredrikstad er faktisk veldig bra. Jeg var der for 3-4år siden, og syns lyden var veldig bra sammenlignet med kinoen i Molde. (som også skal være helt ok)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takke seg til og se den på hjemmekino...

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den på torsdag Prinsen 5 i Trondheim, men ble skuffet over lyden i salen. Ikke noe trykk som det burde være. Har jo mere dynamikk hjemme i stua mi gitt.. Lyden var altfor lav, trodde sal 5 var den "beste" på Prinsen. Uansett filmen var bra den, dog kanskje 30 minutter fro lang, hadde klart seg med 2 timer. Blir nok kjøpt på BD når den kommer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en effektorgie av dimensjoner.knallbra action.sett den to ganger på kino nå.premieren på colloseum og sal 6 på lillestrøm.colloseum er oppskrytt.mye bedre lyd på lillestrøm.en positiv overraskelse.trenger ikke dra til oslo lenger.kommer på bd 11.11.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos orgie... ser for meg en gjeng prepubertale gutter som sitter i kinosalen og wanker hverandre av når Optimus Prime først kom på lerretet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Apropos orgie... ser for meg en gjeng prepubertale gutter som sitter i kinosalen og wanker hverandre av når Optimus Prime først kom på lerretet.
    Selv om jeg ikke lengre kan defineres som pubertal var det ikke langt unna da da jeg så Transformers i 2007:-)

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne på kino for en måned tid siden og jeg sier meg enig i alt som står skrevet på starten av tråden.
    Masse klisjeer og anstrengt/kjedelig humor. Men lyden og bilde var langt over forventningene. Klin hakka gææærnt lydspor gjorde denne filmen verdt å se på kino. Angrer ikke på at jeg så den på kino nei.
    Eksplosjoner fra ende til annen og roboter som sloss over alt i tillegg til bilkjøring.
    Rikelig med deilig buldrene og dunkene bass
    Skru subben på fullt dere som velger å se den hjemme når den kommer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg så filmen på kino var jeg så uheldig at jeg ble sittende bak en 2-3 meter høy person, noe som selvfølgelig la en demper på stemningen:sad:

Alt i alt det var en helt ok film. Men dårlig lyd og det med den store mannen la en demper på opplevelsen.

Gleder meg til BDen, regner med at jeg sitter igjen med en bedre følelse enn den jeg hadde etter kinoen, for alle vet jo at alt blir jo bedre når man er velsignet med hjemmekino

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •