blemmer på film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

blemmer på film

Det som altid er morsomt når man ser en film, er hvis man oppdager blemmer. Som for eksempel en som blir skutt i høyre arm, og i neste scene har bandasje på venstre. Eller det flyr ett fly over settet i en 1800 talls film

Kom med eksempler dere har sett!

Kan nevne i en av Star Wars filmene så er det en av fiendesoldatene i en marsjtropp som skaller i en dørkarm når han løper igjennom døren. Dette er ikke redigert bort og er utrolig morsomt. Så det som ett klipp på tv en gang, husker ikke hvem film det var fra; er ingen Star Wars fan...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    www.moviemistakes.com

Der finner du mange tusen.
    Faktisk flere hundre per film på enkelte filmer, og da til og med storfilmer som Matrix, Master and Commander m.m.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den siste jeg så som jeg kan huske var i scary movie 3. En kar får hodet klemt i en bussdør, og capsen detter av. I neste klipp er capsen tilbake.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min favoritt er fra To tårn: Når Gandalf plystrer på Skuggfaks, kan man se at han (Gandalf, ikke Skuggfaks) har på seg joggesko med tre striper...

Ellers har vi jo alle scenene i alle filmene til Lars Von Trier. Men det er vel en annen diskusjon...

Tor, den siden var slitsom! Det får da være måte på nerd. Her er en "tabbe" fra Pirates of the Carribean:

Factual error: During the attack on Port Royal at the beginning of the movie, the guns on the Black Pearl are firing at a far greater elevation then they would have been able to at the time.
    Ærlig talt, det blir for dumt! Hvis alle filmer skulle vært riktige på alle måter, ville det ikke blitt mye moro igjen. Ingen fantasy, ingen action, ingen skrekk, ingen... Det eneste som ville vært igjen, var Woody Allens "En manhattanjødisk nevrotikers dagbok"-filmer... Og kanskje Von Trier? :roll:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje ikke så rart de har funnet mange feil i matrix... :roll: :lol:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det for meg. "According to Einstein's theory of relativity it's impossible for a human to fly..." :roll:

Jeg så en annen også på Pirates. Det var en som klagde på at et av bildene i guvernørens bolig var malt av en moderne kunstner (som jefg selvsagt aldri har hørt om - kunstinteresse er femi! :wink: ). Hvilken filmopplevelse får man egentlig av å sitte og se etter feil hele tiden, istedenfor å nyte filmen for det den er? Huff! :evil:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken filmopplevelse får man egentlig av å sitte og se etter feil hele tiden, istedenfor å nyte filmen for det den er? Huff!
    Helt enig. Da blir jo selve opplevelsen feil. Mange av disse folka er sikkert kverrulanter som ikke finner noe bra nok for dem :roll:

Det som er kult, er når det er høybudsjett-filmer som har åpenbare feil, som vi normale ser etter første eller andre gang vi ser filmen

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet kommer når man ikke leter etter feil, men legger merke til dem likevel. En som er spesielt interessert i en historisk periode må da kunne få lov til å irritere seg over feil gjort av en uvitende regissør?

Jeg personlig reagerte på det Spielberg/Crichton gjorde med den lure dinosauren i Jurassic Park. Det var egentlig en Deinonychus, men de brukte navnet til en annen, mindre dinosaur, og kalte den Velociraptor, sannsynligvis fordi det høres tøffere ut.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sant det. Men er man ekspert på ett spesielt felt, vil man altid legge merke til feil. Slik er det når man ser på TV eller hører på radio om emner du er god på. Da vil små detaljer som ikke er riktig eller bare i nærheten av det som er riktig alltid virke feil på en proff, men høres greit ut for menigmann.

Men lager man en film til x antall mill, bør man forvente en viss kvalitet på grunnleggende fakta, akkurat som det som blir nevnt ang. Jurrasic Park... Men det er ikke alle som bryr seg om det. Er filmen bra så er det det viktigste mener nå jeg.

F.eks Passion, finner man feil der, så er det jo feil ut i fra en grunntro som kanskje bare er tull og fanteri alikevell. Det er en diskusjon som er farlig å begi seg ut i, så jeg komenterer ikke tilbakespill på akkurat det, i og med at det ikke lar seg diskutere...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo bare nevnes, at den første cut'en av LOTR FOTR, i scenen når Sam skal ta sitt steg så langt bort han noen gang har vært, kjører det en bil i bakgrunnen :lol:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den der er veeeeeldig omdiskutert. Er det en bil eller refleksjoner fra noe? Jeg tror ikke det er kommet en endelig avgjørelse på akkurat den.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest frustrerende av allle film feil er den mer eller mindre konsekvente urealistiske behandlingen av våpen og kulenes effekt på offeret. For alle som har skutt med pistol og maskinpistol/gevær er det til å gremmes over, det mest irriterende er å se alle idiotene som har venstre hånd under skjeftet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk, det der har jeg gitt opp for lenge siden. Jeg så Predator for noen dager siden og tenkte først etterpå på at hvis det virkelig hadde vært en minigun ("Ol' Painless"), ville vår venn Jesse Ventura selv mistet diverse kroppsdeler på det første skuddet!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal visst eksistere en side med fysikkens lover slik de virker på tegnefilm....Noen som vet URL?

Man har for eksempel at man kan springe utfor et stup, men faller ikke ned før man ser ned.

Robert-

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cartoon physics:
    http://funnies.paco.to/cartoon.html
    Cartoon Law IX
    Everything falls faster than an anvil.
    ...
    Cartoon Law Amendment C
    Explosive weapons cannot cause fatal injuries.
    They merely turn characters temporarily black and smokey.
    Tar med et par andre i samme slengen:

The movie laws of computers:
    http://www.funny.co.uk/stuff/art_71-...Computers.html
    You can gain access to any information you want by simply typing "ACCESS ALL OF THE SECRET FILES" on any keyboard.
    ...
    All computer panels have thousands of volts and flash pots just underneath the surface. Malfunctions are indicated by a bright flash, a puff of smoke, a shower of sparks, and an explosion that forces you backwards.
    Stupid movie physics:
    http://www.intuitor.com/moviephysics/
    Den mest seriøse, skrevet av fysikkstudenter. Tar for seg populære filmtriks, eks:
    - 'enhver bil som kræsjer tar umiddelbart fyr og eksploderer'
    - lydnivå på våpen:
    Considering that the threshold of pain is only 130 dB, we're actually glad Hollywood sound tracks don't accurately reproduce the noise of muzzle blasts. If they did, the only sound action movie fans would hear as they staggered out of the theater would be the ringing in their ears. In Blackhawk Down, the soldier who had an automatic weapon fired near his ears really would have been left temporarily, if not permanently, deafened.
    EDIT: Skrev om post og la til de to siste lenkene.

Newcomer Frink sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, den siste linken har mye bra lesestoff. Har hatt mye fine stunder på
    Movie Mistakes også, men liker ikke å lese om filmene jeg virkelig liker ...

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelige entusiaster kan til og med kjøpe en bok: The Physics of Star Trek

Skrevet av en professor i teoretisk fysikk, med forord av ingen ringere enn Stephen Hawkins (regnes vel som den største fysiker siden Einstein).

Inneholder blant annet
    the top ten physics bloopers and blunders in Star Trek as selected by Nobel-Price winning physicists
    Man kan jo begynne å lure: Har ikke Nobelpris-vinnende fysikere bedre ting å ta seg til enn å kritisere Star Trek?

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorgen_veisdal89
    Må jo bare nevnes, at den første cut'en av LOTR FOTR, i scenen når Sam skal ta sitt steg så langt bort han noen gang har vært, kjører det en bil i bakgrunnen :lol:
    den der har jeg absolutt ingen tro på... jeg har sett akkurat den scenen mange ganger, kjørt den i sakte film, stoppa filmen undersøkt nøye.. finner pokker ikke ut hvor den bilen er... :?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det der har jeg heller ikke sett. Kjenner heller ikke noen som skal ha sett det. Jeg tror uansett ikke det var snakk om en tydelig bil, men ett eller annet gjenskinn i bakgrunnen som beveger seg (altså et bilvindu eller noe slikt).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    Sitat Opprinnelig postet av jorgen_veisdal89
    den der har jeg absolutt ingen tro på... jeg har sett akkurat den scenen mange ganger, kjørt den i sakte film, stoppa filmen undersøkt nøye.. finner pokker ikke ut hvor den bilen er... :?
    men en scene som definitivt er der er når sam og frodo passerer fugleskremselet i åkeren. i nærbildene er de like ved siden av det, og når det skifter til oversiktsbilde er fugleskremselet plutselig 10 meter unna.
    det klippes fram og tilbake et par ganger så man ser det godt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •