Transformers: Revenge of the fallen - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 142
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter en del venting dukket den da endelig opp... :-)
    De er speilvendt men ser nok hvordan den ser ut

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT-advarsel!

Megan Fox er snart klar i ny film, "Jennifer's Body":
    Sexmonsteret Megan Fox spiser menn - kultur - Dagbladet.no

Det at den er inspirert av "Heathers" er for meg et stort kvalitetsstempel. "Heathers" er en av mine favorittfilmer gjennom tidene, en college-film med en nasty turn.

Dette blir heftig! Kuuult! Gleder meg skikkelig.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Jeg lo godt jeg også. Når de sa at den derre Matrix-greia som skulle hjelpe decepticonene å sprenge sola istykker OGSÅ kunne gjenopplive Optimus.. da trodde jeg at jeg skulle pisse på meg. Jeg lo så hardt at hele raden rista. Kompisen som jeg var på kino med satt også å hikstet. Vi måtte holde oss for munnen begge to for ikke å bryte ut i høylytt latteranfall.
    Hvis du har sett de orginale Transformers tegnefilmene så ville du ha hørt om 'the matrix of leadership' fra før. Det var ikke denne 'matrix' greia som skulle sprenge sola, men den fungerte som en nøkkel/sikkerhet for at ikke hvem som helst skulle kunne starte maskinen. Og i tegnefilmene var dette og en kraftig energi-kilde, og det er helt i tråd med transformers universet.

Nå regner jeg ikke med at denne filmen får noen oscar for skuespiller eller manus prestasjoner, (men hvem bryr seg ?) men så lenge de forholder seg tro til tegnefilm historiene så er filmen nøyaktig det den skal være.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så den for andre gang på kino i går.knallbra action.kona likte den også.bedre i sal 6 i lillestrøm enn storsalen på colloseum.hvertfall bedre lyd.kommer 11 november på blu-ray.gleder meg.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ai ai ai, for en film

Så den på kino i går i THX-sertifisert sal.
    Skremmende hvor mye jeg faktisk husker fra de orginale tegneseriene, selv om filmen avviker en del. Hadde ikke trodd de skulle puste liv i gode gamle Jetfire. Nå mangler bare Blaster:-D

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Ai ai ai, for en film

Så den på kino i går i THX-sertifisert sal.
    Skremmende hvor mye jeg faktisk husker fra de orginale tegneseriene, selv om filmen avviker en del. Hadde ikke trodd de skulle puste liv i gode gamle Jetfire. Nå mangler bare Blaster:-D
    Jeg tok frem noen av DVD'ene igår jeg. Så den opprinnelige Jetfire/Skyfire episoden, og hoppa litt gjennom 'The Movie'.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første Transformers filmen til Michael Bay satt jeg veldig pris på. Det var ekstremt bra effekter og en enkel, men fungerende historie. Oppfølgeren er jeg ikke like overbevist om. Denne gangen er det utelukkende lagt vekt på effektmakeri og det lille som faktisk finnes av historie og karakterutvikling forsvinner i øredøvende lyd og overdådige CGI effekter…

Filmen er ikke direkte dårlig og det er enkelte scener som er helt fantastiske. Dessverre blir det både langdrygt og til tider direkte kjedelig. Hele spetakkelet kunne vært klippet ned en halvtime og sikkert enda mer uten at det hadde skadet historien.

Faktisk tipper jeg drivet i filmen hadde blitt enda bedre...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt motstridende info om Revenge of the fallen Bluray

'Transformers: Revenge of the Fallen' Blu-ray Announced and Detailed | High-Def Digest

Blu-ray.com - Transformers: Revenge of the Fallen Blu-ray Announced

Highdefdigest sier TrueHD, blu-ray.com sier DTS HD MA..

edit: ser at highdefdigest oppgir dts hd ma på disc release infoen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller jo ingen rolle om det blir DTS HD Master eller True HD, de er jo likeverdige formater.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt offtopic, kanskje, men dette kostymet var bare alt for tøft til å ikke poste det her

[YOUTUBE]yG8CUHGb1Y4[/YOUTUBE]

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Spiller jo ingen rolle om det blir DTS HD Master eller True HD, de er jo likeverdige formater.
    "internettet" liker DTS-HD Master Audio, men personlig hører jeg ikke mye forskjell mellom disse 2 så lenge bitrate'n er den samme.

Gleder meg uansett til å få denne på BR. Og utrolig kult at de kjører de Imax filmede scenene i full 16:9 format (ikke 2:35) som i Dark Knight. Det var fett! 8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pre-order har startet

Fikk nettop melding om at revenge of the fallen har blitt lagt ut til forhåndsbestilling :-D

På Blu-ray selfølgelig

30.11.2009

Lydformat er "bare" TrueHD

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hvis du har sett de orginale Transformers tegnefilmene så ville du ha hørt om 'the matrix of leadership' fra før. Det var ikke denne 'matrix' greia som skulle sprenge sola, men den fungerte som en nøkkel/sikkerhet for at ikke hvem som helst skulle kunne starte maskinen. Og i tegnefilmene var dette og en kraftig energi-kilde, og det er helt i tråd med transformers universet.

Nå regner jeg ikke med at denne filmen får noen oscar for skuespiller eller manus prestasjoner, (men hvem bryr seg ?) men så lenge de forholder seg tro til tegnefilm historiene så er filmen nøyaktig det den skal være.
    For personer som ikke har noe forhold til Transformers fra før av og heller ikke er 12 år, vil de rett å slett ikke skjønne sammenhengen i historien. Og alt vil virke helt idiotisk. Sånn sett kan jeg skjønne [wcip]Angel. Men må jo også være litt flaut i ettertid å tenke tilbake på hvordan man oppførte seg i en kinosal fordi man ikke skjønte filmen?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett den, jeg, men gleder meg likevel. Men så er jeg også en sucker for kule lyd- og bildeeffekter. Man forventer ikke noen story i en IIer av slike filmer. Rollefigurene ble etablert i film I, og sånn sett er som regel den første filmen i en serie best. Jeg forventer mindre plott, mer effekter, større smell og råere kampscener. Intet mindre eller mer.

Og i denne trådens ånd: Jeg har passert 40, så det så. 8)

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Har ikke sett den, jeg, men gleder meg likevel. Men så er jeg også en sucker for kule lyd- og bildeeffekter. Man forventer ikke noen story i en IIer av slike filmer. Rollefigurene ble etablert i film I, og sånn sett er som regel den første filmen i en serie best. Jeg forventer mindre plott, mer effekter, større smell og råere kampscener. Intet mindre eller mer.

Og i denne trådens ånd: Jeg har passert 40, så det så. 8)
    Det som er litt av filmes problem er at du nettopp får mer effekter, større smell og råere kampscener. Men det kommer en del nye rollefigurer som overhodet ikke blir etablert og det hele blir bare basert på det nevnte. Jeg er også fan av det du nevner(og næremer meg 40), men jeg likte ikke denne så godt. Men den skal selvfølgelig inn i BD samlingen og det kan jo hende jeg liker den bedre andre gang jeg ser den. Har forresten sett den første Transformers sikkert 6-7 ganger og syns fortsatt den er kul hver gang jeg ser den...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg er flau over at jeg betalte penger for å se Transformers 2.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Jo, jeg er flau over at jeg betalte penger for å se Transformers 2.
    Hadde du ventet til den kom på BD kunne du solgt den igjen og kanskje spart noen kroner. Eller ventet til den ble slaktet og spart bryderiet. ;-)

Jeg for min del går hodeløst inn i ventetiden til den kommer på BD (tross advarsler), og satser på at den er litt kul på en sånn uintelligent måte, lissom.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du ventet til den kom på BD kunne du solgt den igjen og kanskje spart noen kroner. Eller ventet til den ble slaktet og spart bryderiet. ;-)

Jeg for min del går hodeløst inn i ventetiden til den kommer på BD (tross advarsler), og satser på at den er litt kul på en sånn uintelligent måte, lissom.
    Det er kul underholdning, men den skuffet i forhold til den første. Bare gled deg du, selv jeg som ikke var så begeistret gleder meg til den kommer på BD.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For all del, klarer man å legge hjernen fra seg på utsiden av kinosalen, så er dette sikkert topp underholdning. Men "hjernedød underholdning" vil for meg alltid være synonymt med "underholdning for hjernedøde", no offence til samtlige her.

Newcomer xawyer sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Den første Transformers filmen til Michael Bay satt jeg veldig pris på. Det var ekstremt bra effekter og en enkel, men fungerende historie. Oppfølgeren er jeg ikke like overbevist om. Denne gangen er det utelukkende lagt vekt på effektmakeri og det lille som faktisk finnes av historie og karakterutvikling forsvinner i øredøvende lyd og overdådige CGI effekter…

Filmen er ikke direkte dårlig og det er enkelte scener som er helt fantastiske. Dessverre blir det både langdrygt og til tider direkte kjedelig.

Ej lika denne type film ganske godt, det er poppcornfilm, men er fullstendig einig i det du seier her. Transformers 1 hadde ei god handling, og torte å bruke tid på handlinga samt at det var god action og fin humor. I 2'aren skal alt trappast opp, alt skal gå så mykje raskare - handlinga blir dårligare, og dermed blir det til at ej "bryr mej mindre" om kva som skjer på skjermen. Det handlar mest om effekter, og då forsvinn sjela ut av handlinga. Tvillingbilane som står for det humoristiske innslaget blir så barnslig at ej kan sammeligne det med Jar-jar binks. Slike komiske innslag bør være bi-roller, ikkje ta over heile filmen. T3 gjekk litt i samme fella og blei for "humoristisk", og det er iallfall ikkje en type filmsjanger som bør bli for humoristisk. Transformers 2 er en grei film, men prøver for mykje - det blei for mykje hastverk, og det blir tatt for mange snarveier.

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •