Babylon A.D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24

Tråd: Babylon A.D

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Babylon A.D

I en så ikke fjern fremtid eskorteres en ung kvinne fra Sibir til New York. Toorop er leiesoldaten som har pådratt seg oppgaven uten å vite hvem kvinnen er. Kvinnen er mystisk og "bærer" virus som er verdifull. Snart blir det en kamp for å overleve for menneskehetens eksistens.

Litt xXx, litt Blade Runner, litt Matrix...

Lyd å bilde er bra og handlibgen er bra så denne fortjener en 5.

Minus er vel at det folger ikke bonusmaterial med denne BD utgaven.

Babylon A.D. - Filmweb
    -8697463x-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...Denne filmen klarte ikke jeg å se ferdig. Gav meg etter scooterscenen der de "livsfarlige" dronene pepprer kuler mot Vin Diesel men ingen treffer. Vin Diesel ser seg bak og sikter. Ett skudd var nok for å stoppe disse fryktelig skumle dronene. Mulig jeg var i dårlig filmhumør, men dette var første gangen jeg noen gang har slått av en film.

Fortjener ikke mer enn terningkast 1. Historien er fæl, Vin Diesel er fæl.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte ikke denne selv om jeg er altetende når det gjelder SF

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den var litt vel usannsynlig spesielt med dronene som nevnt over her, men alt i alt syntes jeg den var ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stor fan av slike filmer vanligvis. Spiser mye popcorn under slike filmer Men denne klarte jeg bare ikke å svelge helt. Vin Diesel fungerer for meg bare som Riddick i Pitch Black og Chronicles of Riddick

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett denne og synes den var en helt grei sci-fi film hvis man vet hva man går til og liker vin diesel. Det som kanskje er litt interessant er at jeg tipper de fleste av dere har sett 90 minuttersvarianten? Visstnok var den opprinnelig nesten dobbelt så lang, så i følge mange er den klippet helt i stykker og er historiemessig mye mer oppegående i fullversjon.

Så de som vurderer å se den bør kanskje prøve å få tak i den uklippede varianten.
    --
    Thorbjørn

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Likte ikke denne selv om jeg er altetende når det gjelder SF
    Her er jeg enig. Veldig ambivalent til denne filmen, og mislikte også drone/snøscooter-scenen. Ble rett og slett irritert av den scenen, av typen "hva tar du meg for"-irritasjon :-)

Newcomer Mummi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den drone/snøskuter scenen er til opplysning tatt opp på Riksgransen i Sverige, rett med norskegrensen med Narvik 8) Det sto en svær lavo rett med hovedveien, og man kunne se røyken etter de hadde sprengt ting å tang :-D

Personlig synes jeg filmen er veldig bra, da jeg liker filmer med fart og spenning, men allikavel en god story Og jeg er fan av Vin Diesel

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var bra nok den for oss som ikke liker å analysere ihjel alle scener. Jeg synes ikke at det er nødt til å være så realistisk når jeg ser film. Det er nok av realisme eller i verden...

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra sagt.
    Jeg har sett filmen to ganger, først i form av nedlastet, siden på ærlig anskaffet DVD. Den er veldig underholdende, synes jeg. Det er noen logiske brister her og der, men så var det aldri meningen at den skulle være basert på en sann historie, heller. Filmen er jo en sci-fi-action, og det betyr at to hver for seg lite virkelighetstro sjangre forenes. Hvem klager på usannsynligheter i Star Wars og Die Hard? Neppe noen som er helt ved sine fulle fem.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Bra sagt.
    Jeg har sett filmen to ganger, først i form av nedlastet, siden på ærlig anskaffet DVD. Den er veldig underholdende, synes jeg. Det er noen logiske brister her og der, men så var det aldri meningen at den skulle være basert på en sann historie, heller. Filmen er jo en sci-fi-action, og det betyr at to hver for seg lite virkelighetstro sjangre forenes. Hvem klager på usannsynligheter i Star Wars og Die Hard? Neppe noen som er helt ved sine fulle fem.
    Trodde Star Wars var en sann historie jeg????

Neida, synes denne filmen var knallbra. Joda, det var kanskje noen scener som trakk litt ned av å til, men andre trakk veldig opp igjen. Scener som var knallbra kan nevnes, men ødelegger kanskje for de som ikke har sett filmen. Eksplosjonen ved togstasjonen forøvrig var knallbra og må nevnes

Håper også at "UNCUT" versjonen som er nesten dobbel så lang skal dukke opp etter hvert. Da skal den bestilles umiddelbart.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man sammenligner ikke Babylon A.D med Star Wars og Die Hard. Selv om alle er usannsynlige så nytter det ikke å dra en sammenligninging med 2 meget bra filmer og dette oppgulpet. Jeg mener også det er forskjell på usannsynlig og rett og slett dumt. SLik som scenen med dronene er. Hvorfor ikke bare lage en litt lengre scene? Kanskje dette er bedre i Uncut versjonen.

Nå er det mange som har sett den første utgivelsen og sagt at den var forferdelig, mens i Uncut versjonen blitt mildere.

Får jeg tak i filmen uncut billig på blu-ray så skal jeg gi den en ny sjans, da jeg vanligvis storkoser meg med slike filmer.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deadzone
    Man sammenligner ikke Babylon A.D med Star Wars og Die Hard. Selv om alle er usannsynlige så nytter det ikke å dra en sammenligninging med 2 meget bra filmer og dette oppgulpet. Jeg mener også det er forskjell på usannsynlig og rett og slett dumt. SLik som scenen med dronene er. Hvorfor ikke bare lage en litt lengre scene? Kanskje dette er bedre i Uncut versjonen.

Nå er det mange som har sett den første utgivelsen og sagt at den var forferdelig, mens i Uncut versjonen blitt mildere.

Får jeg tak i filmen uncut billig på blu-ray så skal jeg gi den en ny sjans, da jeg vanligvis storkoser meg med slike filmer.
    Men det er greit å sammenligne den med Die Hard eller?

Bad guys flyr etter John McClain i ett helekopter med maskingevær men klarer ikke å knerte han, så ender det opp med at han tar knekken på helekopteret med en flyvende politibil!!!!!!!! Da snakker vi overdrevent. :-)

Men skjønner hva du mener. Er flink til å finne ting i filmer jeg finner teit eller overdrevent å irritere meg grønn over de
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sammenligner ikke filmenes kvaliteter, men usannsynligheter. Titlene er bare tilfeldig valgt. Når selv kritikerroste filmer er fulle av dem, kan det ikke forlanges at en ordinær, skjønt underholdende film, hvor Vin Diesel opptar hovedrollen, skal være spesielt troverdig. Skal man kritisere den for noe, så må det være på et annet grunnlag. Det er mitt poeng. Kritiser den gjerne for dumme scener, men ikke for usannsynligheter. Uten at jeg endrer standpunkt til filmen av den grunn. Forøvrig er Die Hard temmelig dårlig på det aller meste. En serie reale søppelfilmer som folk av en eller annen grunn hyller skamløst. De er pinlige.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Men det er greit å sammenligne den med Die Hard eller?

Bad guys flyr etter John McClain i ett helekopter med maskingevær men klarer ikke å knerte han, så ender det opp med at han tar knekken på helekopteret med en flyvende politibil!!!!!!!! Da snakker vi overdrevent. :-)
    Hehe, bra eksempel. Det må være en av filmhistoriens aller verste overdrivelser. Jeg måtte se den scenen tre ganger. Det var nesten ikke til å tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flirer litt for meg selv mens jeg leser gjennom tråden
    Jeg ser alle filmer med åpnet sinn, denne her var såvidt jeg klarte å se gjennom. Egentlig hadde jeg tenkt å slå av for å glemme hele greia, men jeg ga den en sjans til for å se om slutten tok seg opp.

Det som gjør at jeg ikke klarer sånne filmer er rett og slett all den vanvittig dårlige dialogen og klisjeene som spretter opp gjennom hele filmen. Det er slett arbeid/kvalitet.

Terningkast 2, rett og slett fordi jeg prøver å like all SciFi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg sammenligner ikke filmenes kvaliteter, men usannsynligheter. Titlene er bare tilfeldig valgt. Når selv kritikerroste filmer er fulle av dem, kan det ikke forlanges at en ordinær, skjønt underholdende film, hvor Vin Diesel opptar hovedrollen, skal være spesielt troverdig. Skal man kritisere den for noe, så må det være på et annet grunnlag. Det er mitt poeng. Kritiser den gjerne for dumme scener, men ikke for usannsynligheter. Uten at jeg endrer standpunkt til filmen av den grunn. Forøvrig er Die Hard temmelig dårlig på det aller meste. En serie reale søppelfilmer som folk av en eller annen grunn hyller skamløst. De er pinlige.
    Nå har ikke jeg nevnt Die Hard 4 en eneste gang og nevnte scene fra den er vanskelig å svelge men jeg gjør det pga at det faktisk er film nr. 4 og at jeg er stor fan av serien. Mest pga første filmen som gjorde at jeg virkelig fikk interesse for film.

Scenen som er nevnt i Babylon var bare det som gjorde at det toppet seg for meg. Folk har forskjellig smak og det er bra ellers har man aldri kunne ha diskutert film

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mummi
    Den drone/snøskuter scenen er til opplysning tatt opp på Riksgransen i Sverige, rett med norskegrensen med Narvik 8) Det sto en svær lavo rett med hovedveien, og man kunne se røyken etter de hadde sprengt ting å tang :-D

Personlig synes jeg filmen er veldig bra, da jeg liker filmer med fart og spenning, men allikavel en god story Og jeg er fan av Vin Diesel
    Har en kompis som jobbet der på den tiden. Fikk treffe Vin Diesel og greier. Bilde fikk han også

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som jobbet der på den tiden. Fikk treffe Vin Diesel og greier. Bilde fikk han også
    Storfan av filmen ha sikkert.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne for et par dager siden. Leste denne tråden før jeg satte den på - kanskje ikke så lurt.... Vel jeg hadde null forventninger.

Men jeg ble veldig positivt overasket Satt egentlig bare og ventet på snøskooter scenen - slik at jeg skulle skru den av

Men neida, så hele filmen og slikte den veldig godt. Mulig dette har litt sammenheng med det labre nivået SciFi har vært på de siste par årene filmmessig. Så blant annet "The Day The Earth Stood Still (2008 )" i går... urk....

Så den på dvd, kunne tenkt meg å kjøpe den i Extended Version på BD, hvis muligheten byr seg.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •