Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 37 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 722

Tråd: Avatar

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    ski kino er knall bra. det er bedre enn coloseum på 3d syns jeg.
    Godt å høre, det er kinoen jeg bruker mest.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått videoen til å virke? ER den der enda, eller er det bare "gjort plass" til den? Traileren skal jo vises denne fredagen i statene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den virket for litt over time sideen. Jeg syntes teaseren var elendig, men ser(så) ut som traileren er helt rå!:-D (elendig cam kvalitet)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Den virket for litt over time sideen.
    Hmmm... mulig det er flere enn oss to som prøver å se den...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Fant dem selv etterhvert også. Du har rett i en ting: Cam-kvaliteten er helt bedrøvelig... Det dukker nok snart opp noe langt bedre vil jeg tro :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hvordan det ser ut i hd, litt mer detaljer, kommer vel neste torsdag. Og på kino i dag, i Norge også mon tro?

og kanskje en cam av vbedre kvalitet

det har kommet en til: YouTube - NEW Avatar Trailer! Cam

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akuratt hjem fra Pixar's fantastiske "Up", siste 3D forestilling med engelsk tale i Oslo. Så den på Ringen kino.

Der brukte de Dolby 3D, med aktive briller, så mitt innkjøp av clip-on funket ikke der. Men heldigvis så passet brillene til kinoen bra over mine egne briller, selv om de ble sittende litt langt fremme.

Dette var min først 3D film, og det var meget bra. Denne kan vel sammenlignes med "Avatar", da den ikke spiller på 3D gimmicker med å slenge ting mot publikum hele tiden. Foran filmen så var det 3D trailere på "Cloudy with a Chance of Meat Balls" og Tim Burton's "Alice in Wonderland", begge smekket med 3D gimmick. Syntes "UP" funket bredre, spesielt landskaps bilder osv fikk super dybde. Men la merke til at raske bevegelser ikke ga noe særlig. Så krigsscenene i "Avatar" kan kanskje bli litt slitsomme da.

Men skal si "Alice in Wonderland" så utrolig bra ut. Den må jeg få sett i 3D. Syntes fargene i både denne og "UP" fikk en helt annen glans enn jeg har sett før.

Hvordan oppleves 3D uten aktive briller i forhold til polaristerte briller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men la merke til at raske bevegelser ikke ga noe særlig. Så krigsscenene i "Avatar" kan kanskje bli litt slitsomme da.
    Jeg er spent på hvordan det blir med 3D ved raske bevegelser. Jeg tipper at cluet er å bruke lite 3D ved raske bevegelser. Og mye når det passer.

James Cameron supercharges 3-D - Entertainment News, Technology News, Media - Variety

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kom akuratt hjem fra Pixar's fantastiske "Up", siste 3D forestilling med engelsk tale i Oslo. Så den på Ringen kino.

Der brukte de Dolby 3D, med aktive briller, så mitt innkjøp av clip-on funket ikke der. Men heldigvis så passet brillene til kinoen bra over mine egne briller, selv om de ble sittende litt langt fremme.

Dette var min først 3D film, og det var meget bra. Denne kan vel sammenlignes med "Avatar", da den ikke spiller på 3D gimmicker med å slenge ting mot publikum hele tiden. Foran filmen så var det 3D trailere på "Cloudy with a Chance of Meat Balls" og Tim Burton's "Alice in Wonderland", begge smekket med 3D gimmick. Syntes "UP" funket bredre, spesielt landskaps bilder osv fikk super dybde. Men la merke til at raske bevegelser ikke ga noe særlig. Så krigsscenene i "Avatar" kan kanskje bli litt slitsomme da.

Men skal si "Alice in Wonderland" så utrolig bra ut. Den må jeg få sett i 3D. Syntes fargene i både denne og "UP" fikk en helt annen glans enn jeg har sett før.

Hvordan oppleves 3D uten aktive briller i forhold til polaristerte briller?
    Dolby 3D bruker ikke aktive briller.
    Grunnen til at du ikke kunne se 3D med de circular polarized 3D brillene du hadde kjøpt var fordi Dolby3D bruker Wavelenght Triplets polarisering, som er passive, en teknologi de har leaset fra Infitec.

Digital Cinema Report;3D technology overview

Linker> advarsel pdf ;
    INFITEC - A NEW STEREOSCOPIC VISUALISATION TOOL
    BY WAVELENGTH MULTIPLEX IMAGING

The Dolby solution to Digital 3D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Grunnen til at du ikke kunne se 3D med de circular polarized 3D brillene du hadde kjøpt var fordi Dolby3D bruker Wavelenght Triplets polarisering, som er passive, en teknologi de har leaset fra Infitec.
    Mye bra infö å lese der.

Har aldri sett slike 3D briller før, så når jeg så det som så ut som en batteripakke i venstre del, og når jeg så igjennom dem på av stand og så dem flimre så trodde jeg det var aktive briller.

Men da lærte man noe i dag også

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Det kan virke ut fra artiklene om Infitec som det er vanskelig å produsere billige 3D briller siden coatingen bør gjøres på glass(?). Da kan man vel si farvel til clip-on's også vil jeg tro. På den positive siden skriver de at de ser for seg vanlige brilleglass med denne coatingen (noen som tør gjette prisen?).

Jeg var forøvrig på Up! i går i Fredrikstad og der brukte de Dolby3D. Har litt blandede følelser med systemet.

1. På grunn av at 3D-brillene brukte glass ble de ekstra "fortunge" når man hadde dem utenpå egne briller.

2. Selve glassene på 3D-brillene var relativt små, og når de i tillegg ble plassert foran eksisterende briller (altså ekstra langt fra øyet), ble det et lite irritasjonsmoment av de ikke dekket hele synsfeltet.

Ellers var 3D på kino helt klart noe man må bruke litt tid på å venne seg til. I starten var det slitsomt, men jeg sluttet å tenke på det etter en stund.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    1. På grunn av at 3D-brillene brukte glass ble de ekstra "fortunge" når man hadde dem utenpå egne briller.

2. Selve glassene på 3D-brillene var relativt små, og når de i tillegg ble plassert foran eksisterende briller (altså ekstra langt fra øyet), ble det et lite irritasjonsmoment av de ikke dekket hele synsfeltet.

Ellers var 3D på kino helt klart noe man må bruke litt tid på å venne seg til. I starten var det slitsomt, men jeg sluttet å tenke på det etter en stund.
    Punkt 1 og 2 er slik jeg opplevde det også. Selve buen som satt på nesen var også litt skarp, men måtte liksom ofte sette dem på plass igjen.

Men det funket heldigvis bra nok.

Tror 3D oppleves veldig forskjellig fra person til person. Jeg blunket 2 ganger på første trailer, så hadde jeg ingen problemer med at 3D effektene ikke funket. En kompis som var med syntes det hele egentlig var litt bortkastet.

Tok å så "Journey to the Center of the Earth" på Blu-ray med 3D i går, for å teste det. Da med grønne og magente briller. Det funket nesten ok. Fargene var litt rare, spesielt magneten funket ikke helt. Men det kom nok litt for mye strølys utenifra. Skal se ett par scener igjen når det er helt mørkt.

Syntes mørke scener kom bredre fra det enn lyse. Men skal legge til at "Up" og Dolby 3D var mange hakk bedre. På "Journey..." så satte jeg over til 2D etter hvert, og heller så filmen som film, og ikke 3D opplevelse.

For de som vil teste, så har også det siste "Trackmania" spillet innebygd 3D modus (Forever Ultimate eller noe slikt). Skal teste det igjen nå snart med "Journey..." brillene fremfor de eldgamle "Nightmare on Elm Street" brillene jeg brukte siste. Men det var en kul effekt husker jeg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at 3d er her for å bli etter å ha lest utallelige kommentarer fra diverse forum.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    Tviler på at 3d er her for å bli etter å ha lest utallelige kommentarer fra diverse forum.
    Greier de å få til ett skikkelig brilleløst system så kommer det for å bli, eller om de kommer med en felles løsning, og ikke en for hver produsent.

Samt hvor populær "Avatar" blir, mye henger på den, ellers så forblir 3D en gimmick tipper jeg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D er her for å bli, DET er utvilsomt Har eksistert i så mange år og det satses så mye på det at noe anet ville være naivt.

Spørsmålet er hvor stort det blir? Jeg tipper at det kommer til å bli populærtforutsatt god kvalitet og brukervennlighet (merk at jeg personlig ikke har sett noe system som er nær dette enda).

Det beste hadde vært system uten briller, men aktive trådløse er ikke noen hindring for popularitet tipper jeg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D-visning vil, som du sier, alltid finnes i en eller annen form.

Men hvor mye det enn smerter meg er jeg redd 3D vil forbli en nisje-greie i kinosammenheng. Det er rett og slett for klønete (med dagens teknologi) i forhold til hva man får igjen for det - Avatar eller ikke.

Det blir satset stort på 3D akkurat nå, men dette har vel skjedd med (u)jevne mellomrom opp gjennom kinohistorien tidligere? I alle fall i statene.

---

Fikk forresten et tips av en kompis. Blind deg selv på det ene øyet og kino vil bli like 3D som virkeligheten - gratis og for resten av livet ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 9 av 37 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste