Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 37 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 722

Tråd: Avatar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte enforespørsel om 3D briller og briller til Oslokino og fikk dette svaret:

"Hei

Det går fint å ha 3D brillene utenpå vanlige briller. Det er bare det at 3D brillene er jo ikke tilpasset hver og en sine briller, så man får kanskje ikke satt dem perfekt på. Vi har fått mange forespørsler før folk har gått inn i salen, aldri en klage når de har kommet ut. Så det går nok veldig fint.

Ha en fin dag!"

Så da burte det vel funke greit tror jeg.

Men tror jeg uansett går til innkjøp av clip on varianten for sikkerhetskyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MarketSaw - 3D Movies, Gaming and Technology: Designer RealD Glasses Will Be Ready For AVATAR

"for those of you who must wear prescription glasses - you can soon order prescription glasses made for 3D viewing."

[YOUTUBE]8jpmy-arF98[/YOUTUBE]

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 50in 3D TV Unveiled - TV News - TrustedReviews

"As well as being able to handle the sequential frame 3D delivery system Panasonic has developed - and which it hopes will soon be formally ratified as an industry standard - the 50in 3D TV will boast a new high speed display system that reduces the 'afterglow' of the phosphors in plasma cells, to boost picture response times without sacrificing brightness.

The 50in 3D screen additionally features a new crosstalk reduction technology, designed to tackle the ghosting phenomenon that can occur when left and right-eye images are displayed alternately.

Although Panasonic has yet to finalise pricing on the 50in 3D screen, it seems likely that it will cost under £3,000, and will ship with at least one pair of 3D glasses included.

Panasonic's glasses feature a new shutter timing control system designed to mesh better with the illumination timing of the plasma panel, thus blocking out more unwanted light. "
    [youtube]S3iDUkF4Hq4[/youtube]

CNET Australia - For A World Gone Digital

"Masayuki Kozuka, Panasonic's general manager of storage devices, said the company would try to keep costs low and estimated that a 50-inch 3D TV would cost approximately ¥200,000 (AU$2500) and that a set of glasses for a family of four would cost around ¥20,000 (AU$250).

Current prototypes of the glasses use "coin" batteries and have an expected life of 100 hours, or about 50 movies, Kozuka said. The company would also consider rechargeable glasses, according to Kozuka.

Panasonic's Kazuka said its 3D technology minimises "motion sickness" effects, but people should use 3D technology as they would a PC monitor, with regular breaks every two to three hours. "
    Panasonic Execs Detail Positions On Variety Of CE Issues - 2009-10-08 07:22:00 EDT | TWICE

"In the beginning you will need glasses. In the future you shouldn't need them. That is the challenge we have presented to our engineers, and we are always challenging them."
    Blu-ray 3D standard coming this December | News | TechRadar UK

"Basic priorities [for the specification] are: 1080p per eye, internet connectivity and backward computability with a 2D product.

"Consumers expect that the 2D product they have bought so far, should work in the 3D players. So new players should play the old product
    MarketSaw - 3D Movies, Gaming and Technology: 3D Geek Alert: Sony Demos S3D Gaming On Playstation 3!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for veldig interessant info, erikaur!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde det ikke heller lages en generell 3D tråd med link til denne om Avatar. Jeg er bare medium interesert i filmen, men teknologien er det interesant å følge med på.

erikaur er jo rå til å grave opp info og linker :-D

Spørsmålet jeg fikk umiddelbart er kostnad, siden den pleier å være skyhøy i en slik fase av produktlansering. Samt at det slår meg at aktive briller må være en mye bedre løsning en polarisering, selv om jeg kun har prøvd det siste. Burde vel være en smal sak å få til trådløse briller slik at en slipper styret med kabler til brillene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å ta med denne RELEASE.no – 1997-2009 - videobransjens fagblad

"– Hva gjelder displayteknologien vil vi ha et standardisert utsignal som kan kobles til alle produsentenes ulike displayer. Vi skal altså være displayagnostiske. Om det er med aktive lukkere på briller eller et system uten briller, signalet fra en 3D-BD skal kunne avspilles på alle mulige måter, sa Benn Carr under BDAs pressekonferanse. "

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jeg er bare medium interesert i filmen, men teknologien er det interesant å følge med på.

Spørsmålet jeg fikk umiddelbart er kostnad, siden den pleier å være skyhøy i en slik fase av produktlansering. Samt at det slår meg at aktive briller må være en mye bedre løsning en polarisering, selv om jeg kun har prøvd det siste. Burde vel være en smal sak å få til trådløse briller slik at en slipper styret med kabler til brillene.
    Kan bli moro med 3D blu-ray i 2011\2012
    Vedlegg 56308:-D og holomax i 2015

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde det ikke heller lages en generell 3D tråd med link til denne om Avatar. Jeg er bare medium interesert i filmen, men teknologien er det interesant å følge med på.
    Enig med Counterpointer!

Synes erikaur kan starte en slik tråd. Han er jo en hund til å snuse opp interessant informasjon om dette temaet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, RuneW, Counterpointer :grin:

Ønsket/er ikke starte ny tråd.

Burde det ikke heller lages en generell 3D tråd. teknologien er det interesant å følge med på.
    +1

Litt on topic, MarketSaw - 3D Movies, Gaming and Technology: Quick Post: Second AVATAR Trailer Imminent! håper det stemmer. Må være mye bedre enn den skuffende teaseren

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Ønsket/er ikke starte ny tråd.
    Litt usikker på hvordan jeg skal tolke setningen over, men hvis du starter en ny tråd, så nevn det her da!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 3D clip-on brillene fra denne sjappa i dag: 3D Glasses

Brukte billigste frakt på 9 dollar, og fikk dem på 4,5 dag, ikke verst. Bruke Paypal for sikkerherskyld. De brukte faktisk like lang tid på å svare på mail.

Jeg tok de com heter:

Polarized og Circular Polarized. Noen som vet hvilke kino jeg skal bruke dem på?

Hvilke 3D teknikk brukes på Colosseum, og hvilke på Ringen kino (Har Ski 3D enda?)

Tenkte å prøve å få testet med en 3D versjon av "Up" på Ringen før "Avatar" kommer. Kan jo også være greit å vite hva 3D er før man opplever James Cameron 3D.

Og hvordan er Ringen på 3D visninger, med bildekvalitet og hvor burte man sitte osv. Var å så "District 9" der, og det virket som grønn fargen var litt off, så grønt meget klart i skillet mellom sort og hvitt (slik som rulletekst osv). Det irriterte ikke under selve filmen, selv om man så det tidvis der også hvis man så etter. Har kun sett den filmen der.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Brukte billigste frakt på 9 dollar, og fikk dem på 4,5 dag, ikke verst. Bruke Paypal for sikkerherskyld. De brukte faktisk like lang tid på å svare på mail.

Jeg tok de com heter:

Polarized og Circular Polarized. Noen som vet hvilke kino jeg skal bruke dem på?
    Du kjøpte altså to par?

Hvordan gikk dette med tollen da? Det ble vel over 200,-?

Uansett meget interessant! Takk for at du går foran og bryter mark for oss bebrillede kinoentusiaster ;-)

Tror jammen jeg skal kopiere deg!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Du kjøpte altså to par?

Hvordan gikk dette med tollen da? Det ble vel over 200,-?

Uansett meget interessant! Takk for at du går foran og bryter mark for oss bebrillede kinoentusiaster ;-)

Tror jammen jeg skal kopiere deg!
    Jeg kjøpte ikke 2 par. Jeg kjøpte 2 forskjellige glass for å være sikker.

Tollen gikk bra, ba dem bare merke pakken med $21, og det gjorde dem. Det er kommentar felt på bestillingen. Bare vær ops på å velge 9 dollar shipping, den står default på 92 dollar. Det er litt dyrt.

Ble enig med en kompis om å teste 3D film til helgen, så da får jeg sett 3D for første gang, samt Pixar's "Up" (Nekter å bruke den tåpelige norske tittelen )

De 2 glassene jeg fikk, det ene paret ser ut som solbriller, mens det andre har ett som ser ut som solbriller og ett glass som er mye mørkere. Hvordan er brillene som brukes på kino? Så vet jeg hvem jeg tester først.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte ikke 2 par. Jeg kjøpte 2 forskjellige glass for å være sikker.

[...]

De 2 glassene jeg fikk, det ene paret ser ut som solbriller, mens det andre har ett som ser ut som solbriller og ett glass som er mye mørkere.
    Blir litt usikker på hvordan du definerer "2 par" her, men med 2 par briller mener jeg til sammen 4 glass, altså akkurat som 2 par bukser har 4 bein... :-)

Poenget mitt var å spørre om du kjøpte 2 stk "clip-on-enheter" eller hva vi skal kalle det. Og jeg mente ikke (og skrev ikke) 2 stk identiske. Det høres nesten ut som du trodde jeg mente det...

---

Uansett: Takk for tips! Jeg var i ferd med å bestille helt til jeg så at det kom over 200,- Men hvis det bare er å spesifisere et annet beløp så...

Er det de sirkulærpolariserte glassene som har jevn farge da eller?

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor brukte du penger på det? Regner med at du får åne briller på kinoen som er tilpasset 3D systemet på den enkelte kinoen!

Jeg tok de com heter:

Circular passer til RealD, men regner med at kinoer med RealD låner ut bedre briller?

Hvilke 3D teknikk brukes på Colosseum, og hvilke på Ringen kino (Har Ski 3D enda?)
    Colosseum store sal kjører RealDXL. To av de andre kjører Dolby3D og XpanD(aktive briller)

Og hvordan er Ringen på 3D visninger, med bildekvalitet og hvor burte man sitte osv. Var å så "District 9" der, og det virket som grønn fargen var litt off, så grønt meget klart i skillet mellom sort og hvitt (slik som rulletekst osv). Det irriterte ikke under selve filmen, selv om man så det tidvis der også hvis man så etter. Har kun sett den filmen der.
    Tror Ringen kjører Dolby3D.
    Høres ut som en ujustert projector med dårlig Panel Alignment (grønn Chippen ute av posisjon)

De er selfølgelig trådløse m/IR sender akkurat som i kinoene med XpanD 3D.

Panasonic 3D Blu-ray spiller med active shutterglasses. Dette er faktisk XpanD briller de bruker i Panasonic 3DBD demoene.

XpanD Cinema 3D

Norway
    Bergen Kino
    Hønefoss Kino
    Kristiansand Kino
    Oslo Kino: Colosseum
    Trondheim Kino

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Hvorfor brukte du penger på det? Regner med at du får åne briller på kinoen som er tilpasset 3D systemet på den enkelte kinoen!
    Det har vi vært inne på tidligere i tråden. Det er fordi ikke alle av oss synes det er like festlig å prøve å balansere/plassere et par 3D-briller på toppen av de brillene vi bruker fra før...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Circular Polarized. Noen som vet hvilke kino jeg skal bruke dem på?

(Har Ski 3D enda?).
    Det er realD på Ski kinosenter Du kan jo teste de der eller på Colosseum

Ski kino satser digitalt i alle saler - Østlandets Blad

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ski kino er knall bra. det er bedre enn coloseum på 3d syns jeg.

Side 8 av 37 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •