Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 37 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 722

Tråd: Avatar

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Niks. Du har dårlig selskap med meg:razz:

Synes dette så ut omtrent som Final Fantasy møter Star Wars. Sikkert et stort teknisk skritt fremover, men fremdeles "plastic" i 2D på min skjerm (I full HD).
    BLir spennede å se i 3D
    Du er vel ikke dårlig selskap vel ;-)

Final Fantasy var det første som slo meg også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lavere forventninger nå enn jeg hadde før comic-con. De som så 25min. på comic-con ble ikke så imponerte som jeg hadde trodd. Traileren er ikke veldig imponerende, jeg syns de ser litt plastic ut jeg også. Er spent på hvordan det vil se ut i 3D, og hvordan filmopplevelsen blir i 3D vs. 2D.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Jeg har lavere forventninger nå enn jeg hadde før comic-con. De som så 25min. på comic-con ble ikke så imponerte som jeg hadde trodd. Traileren er ikke veldig imponerende, jeg syns de ser litt plastic ut jeg også. Er spent på hvordan det vil se ut i 3D, og hvordan filmopplevelsen blir i 3D vs. 2D.
    For å være helt ærlig ble jeg mer imponert av vanntentaklen i The Abyss en av våre blå venner her...

Jeg er litt usikker på om plastic-look'en er en del av det kunstneriske uttrykket eller hva det er. Det ble jo sagt at disse figurene slo f.eks. Gollum langt ned i støvlene når det gjaldt "virkelighet" (om det går an å snakke om virkelighet i denne sammenhengen), men det lille jeg så tydet ikke på det. Men er dette en del av et univers der det skal forestille at farger og refleksjoner fra overflater oppfører seg annerledes, så er muligens veldig bra likevel... Jeg må nok se litt mer før jeg kan uttale meg bestant. Mr Cameron pleier ikke å komme med dritt!

Her er en analyse/kommentarer av stillbilder fra traileren:
    James Cameron's Avatar Teaser Trailer Breakdown | Empire | www.empireonline.com

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg fremdeles til å se filmen.

Så en reportasje på BBC world (TV) i går om filmen. Der var det en som satt i et teater med 3D briller. Han virket reflektert i forhold til formatet og bekreftet at det er lite "wow" effekter som kommer ut av lerretet, men at en dras inn i filmen pga 3D. Så det virker positivt, men ikke grunn til å ha ekstreme forventninger.

Brillene han hadde var av en utrolig ukledelig monstertype, som så veldig spesielle ut. De dekket helt på siden og rundt, det så også ut som det gikk ann å ha vanlige briller av normal størrelse under disse.

BBC fokuserte mest på at Cameron viser så mye i forkant av lansering og bekrefter at dette er en ny trend. Noe også Cameron selv sa i intervju og har vært nevnt i tråden mange ganger.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det bare jeg som synes de ser litt "plastic" ut?
    De kan se litt plastikk ut, men hvordan få blå hud til å se ekte ut, når ingenting som lever på vår planet har dette.

Bare ta en titt hender og føtter første gang man ser Avataren. Helt fantastisk detaljert.

Vet egentlig ikke helt hva jeg skal si om traileren, ser absolutt helt fantastisk ut, synd tiden frem til 18. desember kommer til å føles som mange år.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan få blå hud til å se ekte ut? Jeg sier bare X-men....

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Hvordan få blå hud til å se ekte ut? Jeg sier bare X-men....
    Det er ekte mennesker med sminke ikke CGI!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde cameron tenkt på det! hehe Og vet at x-men er ekte mennesker og sminke.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare sett trailern på pc'n, men syns likevel den var over forventning... men så er jeg også en sucker etter slike eventyr

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde cameron tenkt på det! hehe Og vet at x-men er ekte mennesker og sminke.
    Litt vanskelig å bruke ekte mennesker til å spille dette Na´vi folket ser det ut til. Ellers så må jeg også si at dette så rått ut, ser frem til desember og premiere.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja de så litt lange ut kanskje litt ? Og hvordan er det med premiere og slikt, er det sånn at man må forhåndsbestille billetter? Dette er jo en must see film!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan er det med premiere og slikt, er det sånn at man må forhåndsbestille billetter? Dette er jo en must see film!
    Man kan som regel alltid bestille billetter til filmer minst 3 dager før man skal se den. Hvis det er en virkelig storfilm, så kan forhåndssalget starte tidligere, slik som med Lord of the Rings.

Men man trenger ikke å ligge i kø, det finnes andre kinoer enn de mest populære også. Mens folk lå i kø i dagesvis, så kjøpte jeg billetter til første premiere 20 min etter at salget var i gang når første LOTR film kom, samme med de andre. Ikke noe problem det.

Nå hater jeg virkelig at Filmlisten ble lagt ned, kunne da fått sett filmen på pressevisning og vært tidlig ute. Rakk å få se Superman Returns 2 ganger før den hadde premiere i Norge på den metoden . Mener å huske at jeg faktisk la ned Veto på å se Avatar der når Cameron begynte å lage gjøre seg klar til å lage filmen (Den har vært lenge i produksjon)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De kan se litt plastikk ut, men hvordan få blå hud til å se ekte ut, når ingenting som lever på vår planet har dette.
    Hehe - vel, det er vel langt mellom Gollum'ene i naturen også, men synes fortsatt han imponerte mye mer i sin tid (Dinoene i Jurrasic Park også for den saks skyld) enn våre blå venner gjør nå. Og det er ikke bare Na'vi'ene jeg tenker på. Er det f.eks noen her som synes noe på dette bildet påfallende fotorealistisk?

Nei, jeg mener det har vært flere filmer som har vært mer banebrytende enn Avatar når det gjelder fotorealistisk CG (selv om man gjerne vil gi inntrykk av noe annet). Men det er nok på andre områder enn det rent fotorealistiske at denne filmen vil være banebrytende (god 3D).

Ikke misforstå. Jeg er Cameron-fan deluxe, men jeg hadde liksom forventet enda mer - særlig etter den alldeles vanvittige hypen...

En annen kar på et annet forum sier det jeg føler:

"Looks like Gollum from LOTR might remain the gold standard for photo realistic humanoid type characters.

These blue guys look straight out of a video game cinematic, or a video game/pixar hybrid technology. No doubt it's a new look, just not the photo realism I was hoping for."

VIKTIG
    Alt det over er selvsagt basert på en tidlig quicktime-trailer. Det kan godt hende at det endelige produktet er vesentlig bedre. Hey! Det verserer til og med rykter om at Cameron har laget en underlegen trailer for å dempe hypen! Det får vi alle håpe :-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men dette er da ikke så dårlig? (velg HD)

[youtube]fXF2nH4Z9sc[/youtube]

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    men dette er da ikke så dårlig? (velg HD)
    Den HDen er jo ikke så bra. Quicktime i full HD, der er det kvalitet.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett 15 min klipp av Avatar i 3d nå (dolby 3D ikke real-D) og kan ikke si annent enn at dette blir sykt.
    Fikk et helt annent inntrykk etter de klippene enn fra traileren som ligger på apple. CGIen ser også sykt bra ut selv om farger og lys styrke lider sterkt av dolby-3d teknologien. Syntes det er milevis foran gollum. Men man får fremdeles veldig Final fantasy vibe.
    Storry messig er dette virkelig "danser med ailiens" men den virker kjempe bra. Gleder meg bare mer og mer! :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg håper og tror det blir en helt annen opplevelse i 3D på stort lerret!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva skal gjøre denne filmen så fantastisk? Hvis man ser bortifra 3D, CGI og James Cameron... Vær ærlig. Eller er det kun disse 3 tingene denne filmen spiller på?

Dette var ikke negativt ment, men trenger bare et synspunkt...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Og hva skal gjøre denne filmen så fantastisk? Hvis man ser bortifra 3D, CGI og James Cameron... Vær ærlig. Eller er det kun disse 3 tingene denne filmen spiller på?

Dette var ikke negativt ment, men trenger bare et synspunkt...
    For meg: James Cameron - mannen er en pådriver når det gjelder å ta filmkunsten ett steg videre, i alle fall rent teknologisk. Og jeg elsker det!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    For meg: James Cameron - mannen er en pådriver når det gjelder å ta filmkunsten ett steg videre, i alle fall rent teknologisk. Og jeg elsker det!
    Helt enig.

Man kan ikke bare si ta vekk Cameron og hva har vi da. Ingen kunne ha laget denne filmen enn Cameron. Det samme med de andre filmene han har laget.

Bare se på Aliens, hadde noen annen laget den filmen, så hadde det vært en kopi av første film, og det kunne ha endt opp som en slasher serie "in space".

Med Cameron sitt filmhåndlag, så ble filmen noe helt for seg selv, og for mange en mye bedre film enn originalen.

Og jeg kan vedde på at om Cameron ikke hadde laget Avatar, men en annen, så hadde den vært ute en gang i fjor, sett om dårlig animasjon. Han er en av de ekstremt få regissørene som får lov til å lage ferdig sine filmer. Noe som gjorde at premieren (slik som med Titanic) ble flyttet frem fra mai til desember. Og at det samtidig ikke kommer rykter om at den er dårlig og trenger arbeid/ekstra scener for å bli bedre.

Bare se på Martin Scorceses "Shutter Island", den skulle kommet i oktober, og ble av mange sett på som en kandidat for mange Oscar priser. Nå ser det ut til at den er flyttet til februar 2010. Etter å ha sett traileren så skjønner jeg hvorfor. For å slippe Oscar presset, og tape pga den ikke funker helt (DiCaprio er ikke rett man i den rollen etter min mening). (Flyttingen er ikke 100% offisiell enda).

Hvem andre i Hollywood får lov å lage ferdig sine filmer 100% før de gis ut? Kun Steven Spielberg (Selv om han også haster seg litt vel mye igjennom produksjonene om dagen).

Ridley Scott, Michael Bay og andre store har alltid en deadline å rekke.

Side 6 av 37 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •