Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 722

Tråd: Avatar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ..... Nesten alle 3D-kinoene i Norge er Dolby 3D, reald briller funker ikke på dolby.Dolby funker ikke på reald. Hvis reald brillene kan komme i forskjellig form\design, så kan vel Dolby det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - 3D-briller designet av Bono er sikkert vel og bra for den motebevisste, men det hjelper jo ikke oss som har mer eller mindre moteubevisste briller fra før...

Personlig blåser jeg i om jeg ser ut som en dust i kinomørket, men det som plager meg at det er direkte ubehagelig å ha "briller på briller". Ikke er det optimalt rent optisk heller! Har googlet litt, men har ikke klart å finne noen som tar opp denne problemstillingen. Kanskje fordi jeg ikke har klart å tenke ut de riktige søkeordene.
    Helt enig, det viktigste er jo formen på brillene, at de er komfortable. Noen skriver at det ble ubehagelig etter en time osv. og noen skriver at det ikke var ubehagelig. Får håpe Dolby brillene er behagelige, med tanke på antall dolby 3d-kinoer.

Søkeord, prøv: reald prescription (eller lignende, 3d prescription glasses) dolby prescription glasses

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Søkeord, prøv: reald prescription (eller lignende, 3d prescription glasses) dolby prescription glasses
    Ok. Takk for tips. Det eneste jeg fant var setninger som "They are designed to fit easily and comfortably over prescription eyeglasses.", men det er jo tatt fra markedsføringsavdelingen...

Jeg får studere det litt mer når jeg får tid.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart at det ikke er vanlig med en "clip on" versjon til både Dolby 3D og RealD. Det er jo tross alt en vesentlig del av publikum som må bruke vanlige briller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En får kjøpt clip-on 3D glass, kanskje verdt å prøve for de som bruker briller ?

3D Specs

" I already wear glasses. Although I wore contact lenses many years ago, I'm not interested in going back to them any time soon. I admit that the Real D company (which provides the tech for current 3D digital projection) has made some comfortable glasses, but it's still putting on a second pair over my regulars. Are the Real D glasses better than the Imax ones? Definitely, but I still get that nose & ear pain halfway into a feature.

After surfing the net for "prescription Real D glasses," I found a guy who wanted the opposite of what I want -- regular lenses in Real D frames. Huh? I also found a site that sells Real D compatible clip-ons. Hmm. That might be worth twenty-eight bucks. (Fifteen would be better.)

By the time Avatar comes out, I'll probably be wearing clip-ons, but I'll also own half a dozen unopened Real D glasses. And I'll be lighter in the wallet, too. Fun times ahead!

Theatrical 3D: Are All Polarized 3D Glasses the Same? [Archive] - DVD Talk Forum

noen brillesider med circular polarized clip-ons: (reald)
    - 3D Glasses
    - Deluxe Clip On Polarized Glasses - circular: ViewMaster, 3D Glasses, 3D Stereo Photography
    - 3-D Clip-On Glasses Circular Polarized

Sjekk ut denne siden: Cinema Tech Geek » 3D

- Cinema Tech Geek » 3D Glasses – Polarizing
    - Cinema Tech Geek » 3D Glasses – LCD system by XpanD
    - Cinema Tech Geek » 3D cinema brief overview and demo of XpanD 3D system

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kan løse dette problemet med å bruke linser (i stedet for vanlige briller).
    Jeg er linsebruker så det er en god løsning for meg, men vet at det er tilvenning på å bruke linser.
    Ikke alle kan bruke linser. Har testet, syntes de var vonde å få ut. Samt det er ikke spesielt bra å bruke når man borrer i betong hele dagen.

Men som du nevner lenger ned, det må da komme clip-on etter hvert.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En får kjøpt clip-on 3D glass, kanskje verdt å prøve for de som bruker briller ?

3D Specs

" I already wear glasses. Although I wore contact lenses many years ago, I'm not interested in going back to them any time soon. I admit that the Real D company (which provides the tech for current 3D digital projection) has made some comfortable glasses, but it's still putting on a second pair over my regulars. Are the Real D glasses better than the Imax ones? Definitely, but I still get that nose & ear pain halfway into a feature.

After surfing the net for "prescription Real D glasses," I found a guy who wanted the opposite of what I want -- regular lenses in Real D frames. Huh? I also found a site that sells Real D compatible clip-ons. Hmm. That might be worth twenty-eight bucks. (Fifteen would be better.)

By the time Avatar comes out, I'll probably be wearing clip-ons, but I'll also own half a dozen unopened Real D glasses. And I'll be lighter in the wallet, too. Fun times ahead!

Theatrical 3D: Are All Polarized 3D Glasses the Same? [Archive] - DVD Talk Forum

noen brillesider med circular polarized clip-ons: (reald)
    - 3D Glasses
    - Deluxe Clip On Polarized Glasses - circular: ViewMaster, 3D Glasses, 3D Stereo Photography
    - 3-D Clip-On Glasses Circular Polarized

Sjekk ut denne siden: Cinema Tech Geek » 3D

Hehe - du er helt rå på å spore opp info om 3D, erikaur! Kudos! Jeg kommer helt sikkert til å gå for en clip-on-variant når den tid kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk Blir spennende å se8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ca 2 timer er første trailer tilgjengelig.....
    Apple - Movie Trailers

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kladdn
    Om ca 2 timer er første trailer tilgjengelig.....
    Apple - Movie Trailers
    Hmmm... spørs om Apple-serverene kommer til å knele. Er vel som skapt for torrent-nedlasting...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nettopp en mail fra Bergen Kino med 2 billetter til en forsmak på Avatar! Blir moro å teste ut 3D med skikkelige briller på stort lerret!

(Så var det bare å motstå fristelsen for å se traileren som kommer ut på Apple sine sider idag da...)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka skal en si etter å ha sett traileren????? Blir nok en helt annen opplevelse å se dette i 3D, men tror filmen blir storveis! Gleder meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende :grin:

Jeg er imponert over Avatarene og Na`viene i dagslys:
    jakes avatarVedlegg 53309 Neytiri Vedlegg 53310
    jakes og en annens avatarVedlegg 53308 Vedlegg 53307

Men det ser kanskje litt vel fargefullt om natten? Vedlegg 53312 Vedlegg 53311 Vedlegg 53313 jake og neytiri. neytiri er na`vi

edit: det er egentlig broren til jakes avatar. se "everything we know" linken lenger ned

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Storveis "ny verden" ser det ut som, masse detaljer og stemning - ser gjennomført ut. Man trenger dog ikke tenke for mye for å gjette hovedplottet etter å ha sett traileren, men ja, jeg ser stoort frem til denne. 2 og/eller 3D!

Og 1080p HD nedlasting gikk veldig raskt her og nå,... ingen kneling av appleservere.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er imponert over "Avatarene" i dagslys:
    Regner med det er bare en Avatar i filmen, befolkningen på planeten Pandora er forøvrig kalt "Na'vi" ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avatarkroppene er kanskje mer riktig ? Genetisk avlet menneske\Na`vi hybrider.

Avatar (2009 film) - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bedre beskrivelse Her: Avatar Movie Zone - A Movie Portal For James Cameron's Avatar. Reviews, interviews, and more.

AVATAR: "Humans cannot live on Pandora without breathing gear, because the atmosphere is toxic. Lethal levels of ammonia, methane and chlorine. The Consortium is trying to bridge the cultural gap with the aboriginal population, which has been difficult to communicate and negotiate with.

They have recently started a program called AVATAR. They take DNA from a Na'vi, and from a selected human volunteer. On Earth, in company genetics labs, they create an in-vitro embryo, which is a genetic composite of the alien and human donor.

The recombinant embryo is grown in-vitro during the flight to Pandora, which takes 3 years (ship-time/ 5 years Earth time... it's a relativity thing). In that time it reaches near adult size, since the locals mature fast.

When it is "born" (or more properly de-canted) as a post-adolescent, it looks like a Na'vi, and can live comfortably on Pandora, but it has enough human neurophysiology to be used as an Avatar, or surrogate body.

The human volunteer then becomes a CONTROLLER. Using PSIONIC LINK technology, the human controller can remotely control the avatar body out in the wilds of Pandora. The controller receives all sensory input, and provides all motor control to the body.

Essentially, the controller lives through the avatar, and is completely unaware of his own body while linked. Each avatar is genetically keyed to its respective human controller. By communicating with the locals through these avatars, which are less alien to them, the RDA has had some success teaching them English and basic skills."

- Everything We Know About James Cameron’s Avatar | /Film Spoiler Ohoi

Du fikk meg usikker på hva de er\kalles når de er på pandora;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er imponert over Avatarene og Na`viene i dagslys
    Er det bare jeg som synes de ser litt "plastic" ut?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det bare jeg som synes de ser litt "plastic" ut?
    Niks. Du har dårlig selskap med meg:razz:

Synes dette så ut omtrent som Final Fantasy møter Star Wars. Sikkert et stort teknisk skritt fremover, men fremdeles "plastic" i 2D på min skjerm (I full HD).
    BLir spennede å se i 3D

Side 5 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •