Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 37 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 722

Tråd: Avatar

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    23.976 er en NTSC-standard. En kinofilm vises nok med 24 bilder i sekundet.
    NTSC har aldri hatt "24" Hz så vidt jeg vet. Det er dette som kommer opp på min BD spiller når jeg kjører BD filmer. BD har ikke NTSC.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD er vanligvis 23.976 (24P).
    Noen er også 24.000, men da gjerne europeiske utgivelser. Disse dukker også opp som (24P)
    Andre igjen er 25.000 og 59.940.

Her er statistikken fra mitt blu-ray library på filserveren:

Summary:
    Number of 23.976 fps ISOs found: 160
    Number of 24.000 fps ISOs found: 14
    Number of 25.000 fps ISOs found: 7
    Number of 29.970 fps ISOs found: 14

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    NTSC har aldri hatt "24" Hz så vidt jeg vet. Det er dette som kommer opp på min BD spiller når jeg kjører BD filmer. BD har ikke NTSC.
    Nei, men du kan ta en 3:2 pull-down på NTSC 480i60.

Opprinnelig brukte NTSC 30 fps, interlaced (altså 60 halvbilder i sekundet). Da de innførte fargesendinger, ble dette nedjustert med en tusendedel til 29,97 fps. Hvis du foretar 3:2 pulldown på en NTSC video med 29,97 fps, så havner du på 23,976 fps.

Derfor kaller jeg 23,976 en "NTSC-standard". Film spilles uansett fortsatt av i 24fps på kino.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Derfor kaller jeg 23,976 en "NTSC-standard".
    24fps@23,976 er standard bilde pr. sekund (fps) for film og ble tatt i bruk som det lenge før TV standarden ble oppfunnet, så å kalle det en "NTSC standard" er feil og missvisende.

NTSC Lines and refresh rate
    Ikke et ord om 23,976 som "standard der!

Film spilles uansett fortsatt av i 24fps på kino.
    Film på kino spilles av ved at hvert bilde blir vist to ganger @48Hz for å eliminere "strobing". Det samme gjør de fleste TV'r og HTprojectorer som aksepterer 24fps BD materiale uten å konvertere det til 30fps@60Hz.

Nesten alle konsument video kameraer og Video DSRL er "låst" i 30fps NTSC. Det var derfor det bl.a. ble så mye "støy" rund Canon 5D mkII's "framerate" fordi 30fps. ikke enkelt kunne integreres i spillefilm materiale.

Når det gjelder Avatar 2&3 og 48fps@96Hz, så håper jeg det virkelig skjer og at det blir en overbevisende demonstrasjon for en skeptisk filmindustri så det åpner for mer fremtidig bruk av 48fps, også for 2D material.
    Høyere "framerate" = mindre "strobing" og "motion judder".

Spørsmålet er jo om BD 3D standarden har blitt laget for muligheten for en software oppdatering til 48fps.3D, ellers må alle som kjøper BD 3D spillere nå, igjen kjøpe seg ny BD3D spiller. Men de har jo "noen år på seg" til å fikse det i tilfelle.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Spørsmålet er jo om BD 3D standarden har blitt laget for muligheten for en software oppdatering til 48fps.3D, ellers må alle som kjøper BD 3D spillere nå, igjen kjøpe seg ny BD3D spiller. Men de har jo "noen år på seg" til å fikse det i tilfelle.
    Men dette vil føre med seg ett nytt problem. Lagringsplass. Den første 3DBD slippene så ble HD lyd droppet (Monsters vs Aliens). Ukjent av hvilken grunn, spesielt siden 2D versjonen hadde dette.

Selv med BDens store lagringsplass, så kommer det ett punkt hvor kvalitet må vike plass for kvantitet, og når normal 3DBD bruker 50% mer plass (som det hevdes), så vil vel 48Hz ta den dobble plassen av dette igjen. Og det er sjeldent extra features må vike plassen.

Tror ikke det vil komme en ny BD standard etter 3DBD, da er vi nok vente på 4K eller 8K vil jeg tro. Og det er noen år unna å bli standard i stuene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24fps@23,976 er standard bilde pr. sekund (fps) for film og ble tatt i bruk som det lenge før TV standarden ble oppfunnet, så å kalle det en "NTSC standard" er feil og missvisende.
    Har du en kilde til dette? Jeg er rimelig sikker på at film vises på nøyaktig 24 bilder pr. sekund på kino.

Film på kino spilles av ved at hvert bilde blir vist to ganger @48Hz for å eliminere "strobing".
    Jeg trodde strengt tatt hvert bilde ble vist tre ganger @72Hz, men akkurat det har ikke så stor betydning i denne diskusjonen.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Men dette vil føre med seg ett nytt problem. Lagringsplass. Den første 3DBD slippene så ble HD lyd droppet (Monsters vs Aliens). Ukjent av hvilken grunn, spesielt siden 2D versjonen hadde dette.

Selv med BDens store lagringsplass, så kommer det ett punkt hvor kvalitet må vike plass for kvantitet, og når normal 3DBD bruker 50% mer plass (som det hevdes), så vil vel 48Hz ta den dobble plassen av dette igjen. Og det er sjeldent extra features må vike plassen.

Tror ikke det vil komme en ny BD standard etter 3DBD, da er vi nok vente på 4K eller 8K vil jeg tro. Og det er noen år unna å bli standard i stuene.
    Ja, lagringsplass begynner å bli et problem, bare spør dem som filmer digitalt RAW i 4K og som gjerne vil arkivere originalopptakene så de fremdeles eksisterer 50-100 år inn i fremtiden.

Avatar 2&3 kommer først om 5 & 6 år på kino så mye kan skje på optisk disk fronten, sånn som;
    Sony Working on a New 6TB Disc Format, Possibly For PS4
    October 11 2010;TDK Develops New Optical Disc That Holds 1 Terabyte of Data

I tillegg kommer RED til å lansere sin RedRay 4K spiller til neste år. RED's kompresjons teknologi gjør det mulig å spille av 4K materiale i 15mbs bitrate uten at kvaliteten er noe dårligere enn full bitrate opp til en viss størrelse på lerretet.
    Nylig publiserte Tekniske spek.s for pro versjonen; RED RAY pro

Det har jo også nå vist seg at høy bitrate ikke er så viktig som det ble hevdet under format krigen. Høy oppløsning i original kilden er mye viktigere; @4K f.eks.
    Så en BD som har 4K som kilde fra 4K scan eller 4K digital kamera comprimert til 1080p ved lavere bitrate gir et bedre bilde enn en BD som starter med 2K/1080p som kilde og komprimert med høy bitrate.

Av andre interessante ting som blir lansert i løpet av 2-3 år;

Texas Instruments "timeline" er at regner med å ha 4K DLP DMD for konsument/HT projektorer i løpet av 12-18 måneder.

IMAX er i ferd med å utvikle en IMAX digital projektor som visstnok snart skal være klar.

Kodak demonstrerte nylig en laser lyskilde for DLP projektorer, som faktisk er den første laser projektoren som faktisk får gode skussmål for filmfemvisning.
    Opptil 40K lumens for dem som er villig til å legge til flere laser moduler. Så da er det egentlig ingen grunn til at 3D ikke skal ha lys nok.
    Kodak har utviklet systemet for Leasing og skal ikke involvere seg i projektor produksjon. Systemet kan også tilpasses HT projektorer.

A Day At Kodak

The Kodak Laser Projector Technical Specifications

Har du en kilde til dette? Jeg er rimelig sikker på at film vises på nøyaktig 24 bilder pr. sekund på kino.

Jeg trodde strengt tatt hvert bilde ble vist tre ganger @72Hz, men akkurat det har ikke så stor betydning i denne diskusjonen.
    Fremdriften er 24fps, hvert bilde blir vist "flashet" 2 ganger @48Hz og noen ganger tre ganger @72.

Movie projector - Wikipedia, the free encyclopedia
    Modern shutters are designed with a flicker-rate of two times (48 Hz) or even sometimes three times (72 Hz) the frame rate of the film, so as to reduce the perception of screen flickering. (See Frame rate and Flicker fusion threshold.) Higher rate shutters are less light efficient, requiring more powerful light sources for the same light on screen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig informasjon når det gjelder Panasonic/Avatar bundlingen; ingen Avatar eller andre filmer bundlet med Panasonic 3DTVer i Norge.
    Fra en annen tråd:
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Ifølge Panasonic Norden så bundles det IKKE noen filmer med deres spillere/TV-er som selges i Norden.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat
    Som tidligere rykter skulle ha det til er det nå klart at fra 1. desember får alle som kjøper en ny Panasonic 3D-TV med seg en Avatar-versjon i 3D på kjøpet.

Det vil fortsatt ta ett til to år før kjøpefilmutgaven av Avatar som Blu-ray 3D blir lansert, sier kilder hos 20th Century Fox.

Sitat slutt...
    RELEASE.no – 1997-2010 - videobransjens fagblad

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge min pressenmelding så får man AVatar 3D uansett hvilket 3D produkt man kjøper fra Panasonic. Det gjelder med andre ord også ved kjøp av en PAnasonic 3D spiller eller et hjemmekinoanlegg med 3D.

Pressemelding 1. november 2010

Ventetiden er over – AVATAR endelig på Blu-ray i 3D

Panasonic har inngått en global avtale med Twentieth Century Fox Home Entertainment, og kan nå eksklusivt tilby 3D-versjonen av AVATAR på Blu-ray ved kjøp av et Panasonic 3D-produkt.*

Fra og med i dag kan man som forbruker få tilgang til 3D-versjonen av Blu-ray-filmen AVATAR. Avtalen med Twentieth Century Fox Home Entertainment gjør at Panasonic som eneste aktør i verden kan tilby 3D-versjonen av filmen på Blu-ray.

Den Oscarbelønte filmen AVATAR har slått alle salgsrekorder hos kinoene, og blitt en målestokk innen 3D-utviklingen. Det tok regissør James Cameron 14 år å planlegge den storslagne actionfilmen, og fire år å skape 3D-produksjonen. AVATAR har tatt over salgsrekorden fra Titanic, en film som også er regissert av Cameron.

Tilgang til filmen

3D-versjonen av AVATAR kan ikke kjøpes separat, men vil bli tilbudt sammen med Panasonics ulike 3D-produkter som 3D-TV, 3D-Blu-ray-spillere og 3D-hjemmekinosystem.

Se mer informasjon i butikk, eller kontakt din lokale forhandler for ytterligere informasjon om hvordan du får tilgang til AVATAR-filmen. Du vil også finne mer informasjon på Panasonic 3D | Facebook <http://www.facebook.com/panasonic3D> eller Velkommen til Panasonic Norge <http://www.panasonic.no> .
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    I følge min pressenmelding så får man AVatar 3D uansett hvilket 3D produkt man kjøper fra Panasonic. Det gjelder med andre ord også ved kjøp av en PAnasonic 3D spiller eller et hjemmekinoanlegg med 3D.

Du vil også finne mer informasjon på Panasonic 3D | Facebook <http://www.facebook.com/panasonic3D> eller Velkommen til Panasonic Norge <http://www.panasonic.no> .
    Hvis dette stemmer kan jeg avvente og kjøpe en Panasonic Blu-ray 3D spiller og evt få med Avatar på kjøpet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja:-D Hadde jeg visst dette når jeg kjøpte 3DTV, så hadde jeg ventet til i dag med å kjøpe Blu-ray spiller. Virker som det er 1 november i europa, og 1 desember i USA (søk på avatar panasonic 1 november). Panasonic kommer nok til å selge noen flere Blu-ray spillere fremover.

Velkommen til Panasonic Norge

Tilbudet gjelder så lenge lagerbeholdningen varer. Merk at det kan ta opptil fire uker før du får filmen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som allerede har kjøpt Panasonic 3DTV, 3D Blu-ray spiller,3D hjemmekino eller 3D soundbar kan fylle ut skjemaet og sende det inn i dag...
    Vedlegg 71822

Produkter - Viera TV - Oversikt - Avatar - Norge

edit: kan jo hende produktene må være kjøpt etter 1 november?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lader opp til senere i kveld da jeg skal se 170 minutter med Avatar... ;-)

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Lader opp til senere i kveld da jeg skal se 170 minutter med Avatar... ;-)
    Så denne i går (extended edition med 16 min ekstra) og jeg syns den tilførte mye bra til denne allerede utrolig gode filmen. Og jeg så den på min nye Sony VW90 og bildekvaliteten er helt enormt bra, men det var den selvfølgelig også på den forrige versjonen.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir Extended også her i huset i kveld. Gleder meg enormt, har tross alt bare sett den vanlige utgivelsen 2 ganger før

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Så denne i går (extended edition med 16 min ekstra) og jeg syns den tilførte mye bra til denne allerede utrolig gode filmen. Og jeg så den på min nye Sony VW90 og bildekvaliteten er helt enormt bra, men det var den selvfølgelig også på den forrige versjonen.:-D
    Jepp.. :-D
    Colectors Extended Edition har jo alle 3 versjonene på den.
    Men som med Ringenes Herre... Blir kun extended fremover :-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Jepp.. :-D
    Colectors Extended Edition har jo alle 3 versjonene på den.
    Men som med Ringenes Herre... Blir kun extended fremover :-D
    Wow... det får en si... en bra film ble enda bedre at de 16 minuttene som er lagt til akkurat der de trengs :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Avatar-boksen med statue i dag. Meget statue, i stil med de fra Lord of the Rings boksene.

Får ikke sett extended i helgen, fordi jeg skal forla denne boksen være uåpnet, da jeg har selve filmen på vei fra USA.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RELEASE.no – 1997-2010 - videobransjens fagblad

Det er to 3D-bonuser på «Avatar Collector’s Edition» Blu-ray-en.

Side 35 av 37 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •