Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 37 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 722

Tråd: Avatar

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Måtte se igjennom filmen en gang til nå etter og ha lest alle klagene på lyden. Da jeg så den på bluray første gangen syns jeg lyden var nesten perfekt, og det syns jeg etter og ha sett den en gang til. Jeg skjønner ikke hvordan vi kan oppfatte lyd så forskjellig. Det er jo ganske interessant egentlig. Det er vel kanskje en kombinasjon av oppfattelse av lyd, rom, utstyr og kalibrering av dette.

her har det blitt nevnt ting som lite dynamikk, lav tale i center og lite lyd i bakhøyttalerne. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det Har overhodet ingen problemer med å høre tale, og bakhøyttalerne er det jo flust med liv i nesten hele tiden. Inne i jungelen er det jo masse dyr og bugs som lager lyder som jeg tydelig hører i surround kanalene. syns bruken av surround er veldig bra.

Jeg er iallefall strålende fornøyd, og hvis noen spør meg så er avatar referanse materiale både på lyd og bilde.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Måtte se igjennom filmen en gang til nå etter og ha lest alle klagene på lyden. Da jeg så den på bluray første gangen syns jeg lyden var nesten perfekt, og det syns jeg etter og ha sett den en gang til. Jeg skjønner ikke hvordan vi kan oppfatte lyd så forskjellig. Det er jo ganske interessant egentlig. Det er vel kanskje en kombinasjon av oppfattelse av lyd, rom, utstyr og kalibrering av dette.

her har det blitt nevnt ting som lite dynamikk, lav tale i center og lite lyd i bakhøyttalerne. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det Har overhodet ingen problemer med å høre tale, og bakhøyttalerne er det jo flust med liv i nesten hele tiden. Inne i jungelen er det jo masse dyr og bugs som lager lyder som jeg tydelig hører i surround kanalene. syns bruken av surround er veldig bra.

Jeg er iallefall strålende fornøyd, og hvis noen spør meg så er avatar referanse materiale både på lyd og bilde.
    +1
    Så den på nytt igjen i helga...og er fremdeles imponert på alle måter...:-).
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Tjener 350 millioner dollar på Avatar | | Media | E24

"og i november blir det mulig å kjøpe Avatar i 3D på dvd." DVD... 3D... Kan de gå bra ??? Eller om hun dama har bærsjet på leggen og mener Blu-Ray ;-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mengder med 3D på DVD, men da med de gamle forverdelige fargede brillene. Cameron kommer ikke til å tillate det.

Det er typisk at de kun kaller det for DVD, samme hvilket format det er. Samme som de før i tiden sa Video. Hun tar jo feil i at det også er 3D teknikken som har kostet penger ved Avatar, det er digital teknikken.

Godt at Cameron tjener bra, han fikk ca 100 mill for Titanic i sin tid. Godt at talentet også tjener penger, og ikke bare bakmennen.

Avatar kommer tilbake på kino 27. August, og da med 8 minutter ekstra scener: Because It Wasn't Long Enough Already!! An Expanded AVATAR Hits Theaters August 27!! -- Ain't It Cool News: The best in movie, TV, DVD, and comic book news.

Den dukker nok opp på Kino her hjemme også.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk om og melke markedet for penger, to ganger på kino og sikkert to eller tre bluray/dvd utgivelser etterhvert, og vi tosker biter på hver gang

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo kalles melking. Men nå ble Avatar tatt av Imax og andre 3D kinoer i statene, mens salene fortsatt var fulle. Dette fordi Alice in Wonderland skulle ta over. Det har vært klart siden den gang at de kom til å slippe den tilbake.

Å melke kua, er at de nok kommer med 2 oppfølgere nokså kjapt. Noe som er litt synd, hadde håpet Cameron kunne fått laget Battle Angel og Dykker-filmen først.

Titanic kommer også tilbake på kino, 12 April neste år, i 3D konvertering. Vi får se om den fortsatt har kinotekket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens anmeldelse av Avatar, sakset fra nederlaget.no

"Når jeg gikk og så Avatar i 3D innså jeg plutselig at jeg begynner å bli gammel. Jeg må innrømme at jeg ikke husker alt fra filmen, siden jeg sovna midt i den. Siden jeg er så gammel og udugelig at jeg ble sliten i øynene av all 3d-actionen, så hadde jeg igjen øynene i noen minutter, og som den pleietrengende gamlingen jeg er så bare sovna jeg. Men jeg husker noe om noen blå vesener som vi tydeligvis skulle synes synd på, og patetiske mennesker som bare holdt på med det mennesker vanligvis gjør. Smurfene løper rundt på plottet til Titanic og hyler og griner og kopulerer, og tilslutt går det til *******, men ikke uten en helt unødvendig lykkelig kjærlighetshistorie klemt inni der og det gode seirer og alle går fornøyde ut av kinosalen. Utenom oss som faktisk liker å ikke vite hele handlinga på forhånd. Jada, det ser jævlig flott ut, men hvorfor har jeg så jævlig vondt i hodet? Jeg kom i ettertid frem til at det ikke var for at jeg er for gammel til 3d-filmer, men bare at alt i filmen var så innlysende at jeg fikk vondt i hodet av å grine på nesa så mange ganger i rask rekkefølge over to timer eller hvor lenge den holdt på. Tida flyr når man sover."

//y

PS. Registrerer at ikke alle ord er tillatt å skrive her på forumet. For at dere ikke skal bli sittende å gruble for mye i sommervarmen kan jeg opplyse dere om at ******* er et stedsnavn man gjerne forbinder med høy temperatur og en kar med horn :-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av den samme følelsen jeg sitter igjen med selv etter å ha sett den.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, en utrolig hypet film som ikke ga meg noe, filmen var omtrent som en bimbo pen og se på men uten noe særlig innhold.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En utrolig morsom anmeldelse

Det har jo ingen verdens ting å si om en film er bra eller ikke. Det som er viktig er om folk gidder se den, og det er det jo ingen tvil om at folk gjør. Avatar har spilt inn mest på kino. Den satt rekord i ulovlig nedlasting, og den satt vel også en eller annen salgsrekord på bluray.

den blir relansert på kino, og kommer i fler utgaver på bluray. Den kommer sikkert til og håve inn masse penger enda, selvom det virker som at 90% av folket mener det er en utrolig dårlig film

Det er sånn det fungerer i hollywood. akkurat samme greia med tv serier. Hvis folk ikke gidder se på de mer, blir de kanselert, uansett hvor bra de måtte være.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Noe av den samme følelsen jeg sitter igjen med selv etter å ha sett den.
    Jeg tror alle som har lest litt i denne tråden har fått med seg hva du syntes om filmen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg tror alle som har lest litt i denne tråden har fått med seg hva du syntes om filmen.
    Det kan jo ha kommet til noen nye medlemmer som ikke gidder å lese hele tråden.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-spot for Special Edition utgivelsen, med noen små klipp av den nye scenen: Avatar Special Edition Re-Release TV Spot - ComingSoon.net

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Nå er det filmtid med en ny nytelse av Avatar :-D

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Nå er det filmtid med en ny nytelse av Avatar :-D
    Sett den en gang, og det holdt for meg ihvertfall frem til den nye extended utgaven kommer. Det kan bli morro å se hva de 8 minuttene Camron fjernet er for noe. Helt sikkert bare mer "fete effekter" og ikke noe som gjør noe utslag i filmen sånn sett.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vistnok med et nytt fantasidyr..men blir spennende å se ja.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det meste klart til innspilling av avarar-2 nå.

Vist nok skal oppfølgeren skal finne sted i havet på Pandora...
    Så Cam skal nå filme på 10.916 meters dyp i Marianegropen.

Avatar 2 på vei | Nyhetsarkivet | Media | E24

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er detaljene for den neste BD utgaven av Avatar klare: 'Avatar: Extended Collector's Edition' Blu-ray Detailed | High-Def Digest

Her får man hele 3 versjoner av filmen.

Kino, Special Edition, og Extended Special Edition. Sistnevnte legger på enda 16 minutter ekstra spilletid.

Ser ut til å bli en god utgivelse. Det eneste jeg virkelig er i mot, er at de velger å bruke plass på ett familie lydspor, hvor de har sensurert det lille det er av meget mild banning i filmen. Sensur er ikke bra, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Men man er heldigvis ikke tvunget til det lydsporet.

Da mangler kun 3D versjonen, samt en Na`vi hode boks. Men det kommer vel etter hvert.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D BD versjonen bundles med Panasonic 3Dtv før Jul. Ikke før inn i 2011 kan man kjøpe den separat. RELEASE.no – 1997-2010 - videobransjens fagblad

Side 33 av 37 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •