Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 37 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 722

Tråd: Avatar

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen tvil om at "ignorance is a bliss" nei

Vær strålende fornøyd med det du har du! Jeg mistenker at det er den typen anlegg du skisserer lydsporet er optimalisert for. Smart trekk med tanke på å nå ut til flest mulig, men skuffende for oss entusiaster.

Jeg har ikke center og sleit ikke med forståelsen av tale i avatar, men jeg kan definitivt understreke at talen var mikset relativt lavt, samt at den manglet rasp og tydelighet i forhold til mange andre filmer.
    Ikke en optimal film å se uten tekst om man må holde volumet innen rimelighetens grenser.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hehe, nei det var ikke det sprekeste lydsporet men det hang jeg meg ikke veldig opp i mens jeg så filmen, når det skjedde ting så hørte jeg det veldig greit selv om det ikke tok av, sett the strangers forresten? eneste filmen som har fått meg til å reise meg opp for å slå av en brannvarsler 6 m unna som var demontert i fjor forøvrig veldig godt lydspor selv om det ikke er actionfilm
    Har sett The Strangers på blu-ray ja. Jeg la også merke til lyden i denne filmen. Jeg tror kanskje denne har det mest realistiske lydsporet jeg har sett i noen film.

Nesten umulig å høre forskjell på virkelighet og film i flere deler av filmen! Svært treffende i en film som denne for å si det slik!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Har sett The Strangers på blu-ray ja. Jeg la også merke til lyden i denne filmen. Jeg tror kanskje denne har det mest realistiske lydsporet jeg har sett i noen film.

Nesten umulig å høre forskjell på virkelighet og film i flere deler av filmen! Svært treffende i en film som denne for å si det slik!

ja det var en helt spesiell film, masse snaks på lydsiden, veldig realistisk og ikke minst noen skvettescener som forkortet livet mitt og gav meg grått hår

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vær strålende fornøyd med det du har du! Jeg mistenker at det er den typen anlegg du skisserer lydsporet er optimalisert for. Smart trekk med tanke på å nå ut til flest mulig, men skuffende for oss entusiaster.

Jeg har ikke center og sleit ikke med forståelsen av tale i avatar, men jeg kan definitivt understreke at talen var mikset relativt lavt, samt at den manglet rasp og tydelighet i forhold til mange andre filmer.
    Ikke en optimal film å se uten tekst om man må holde volumet innen rimelighetens grenser.
    dette kan jeg være veldig enig i ja, opplevde som sagt at når det skjedde noe så ble det ett visst trykk men hadde vel volumknappen fort 5 db høyere enn vanlig i filmen,mye pga talen, men selve filmen fanget min oppmerksomhet såpass at det ble en god opplevelse allikevel

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det er mange måter å være entusiast på, skjønner jeg etter et langt liv i hi fi verdenen på 70 og 80 tallet så har jeg vært borti de fleste....
    Synes det er litt rart at man er filmentusiast uten å vise hva slags anlegg man har, og attpåtil uten senterhøyttaler....men som jeg alltid sier...
    Diff'rent strokes for diff'rent folks :-)
    Ignorance is bliss you say:

Men jeg synes det er fint at i et land full av middelmådighet(er)...så er det så MANGE eksperter på lyd :-))))
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Avatar fikk glimrende kritikk(også for lyden) i siste nummer av Hjemmekino
    som endelig dukket opp hos Narvesen....:-)
    Skrevet av Jørn Finnerud som helt sikkert ikke har noe allright anlegg han bruker når han ser på film....:-)))) og det kan jo hende han har sett et par filmer før....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det er mange måter å være entusiast på, skjønner jeg etter et langt liv i hi fi verdenen på 70 og 80 tallet så har jeg vært borti de fleste....
    Synes det er litt rart at man er filmentusiast uten å vise hva slags anlegg man har, og attpåtil uten senterhøyttaler....men som jeg alltid sier...

Men jeg synes det er fint at i et land full av middelmådighet(er)...så er det så MANGE eksperter på lyd :-))))
    Må man vise anlegget sitt på hjemmekinosidene på avforum for å være filmentusiast?
    Anlegget mitt er sannsynligvis bare ræva både lyd og bildemessig på alle måter i forhold til det beste, men det trenger ikke være noe bedre for å høre at film A har et mye sprekere lydspor enn film B.
    Jeg sier ikke at Avatars lydspor var dårlig. Bare flatt og midt på treet, altså godt under forventningene.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da har jeg sett Avatar for 2. gang :-D

Perfekt bilde (så perfekt som jeg kan få det på min tv)

Perfekt og en heftig lyd opplevelse :-D
    You just need to find the right tuning and balanse between bass and LFE ;-)

Mmm det var nok en delig gjennomkjøring :-)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spoiler

Hva synes du om lydtrykket når treet faller?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv faktisk bedre lyd uten senter enn det jeg noengang har hatt med senter når jeg selv sitter i sweetspot selvsagt.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man vise anlegget sitt på hjemmekinosidene på avforum for å være filmentusiast?
    Anlegget mitt er sannsynligvis bare ræva både lyd og bildemessig på alle måter i forhold til det beste, men det trenger ikke være noe bedre for å høre at film A har et mye sprekere lydspor enn film B.
    Jeg sier ikke at Avatars lydspor var dårlig. Bare flatt og midt på treet, altså godt under forventningene.
    Midtbassen i skytesener og lign var utrolig flatt etter min mening og jeg har høytalere med vanvittig mittbass som vanligvis sparker deg i brystkassa under skytesener

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Spoiler

Hva synes du om lydtrykket når treet faller?
    Om herr Cameron og eller lydfolkene hans har tenkt på det vet ikke jeg....
    Men en ting er helt sikkert: Vi er ikke på gode gamle moder jord..men LANGT uti huttiheita i verdensrommet..og trær på andre planeter er kanskje annerledes enn trær på den jorda vi kjenner...samt at man kanskje har tenkt at atmosfærisk trykk og tyngdekraft osv. osv. er litt annerledes???
    Just a thought....
    Kankje de ikke engang har surroundanlegg der..??? :-D :cry:

PS: Gjør det ikke vondt å bli sparket i brystkassa?? :-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samt at man kanskje har tenkt at atmosfærisk trykk og tyngdekraft osv. osv. er litt annerledes???
    Just a thought....
    Gravitasjonen på Pandora skal være halvparten av hva den er på jorden, det er derfor de er høyere enn oss, samt at de takler fallene de gjør fra trær, slik Jake lærer.

Så det kan ha noe av grunnen. Cameron har jo gått grundig tilverks for å lage ting så vitenskapelig som mulig, så hvorfor ikke lyden også?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet lydtrykket på dvd utgaven? Finnes jo eksempler på at det låter mer på dvd utgavene av visse filmer.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når treet faller var jeg først veldig skuffa over at det ikke skjedde no mer i subwoofer enn det det gjorde. Etter å ha lest gjennom postene her om gravitasjon og annen type luft-teorien, oppleves dette bare realistisk, og ødelegger ikke opplevelsen. Er uansett nok av filmer med atombomber o.l som rister kinoen godt.

Det jeg derimot synes de kunne ha lagt mer trøkk i, er når de "dinosaurlignende" nesehorn-aktige dyra løper i flokk mot den militære styrken, og stanger den både robotene og digre trær. Der kunne det godt trøkka MYE mer.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker på flat lyd så tenker jeg ikke på bassen slik det virker som de fleste her kun bryr seg om. Jeg tenker på at alt har mer eller mindre samme volum, altså dynamisk kompresjon. Bakkanalene brukes mye mindre enn de burde og lydbildet mangler mye luftighet og gnist. Det blir liksom aldri den helt syke lydmessige helheten hvor alle detaljer står ut fra et enormt luftig lydmessig rom og hvor dynamikken får alt til å fremstå skremmende realistisk slik de beste lydsporene klarer. Spesielt "jungelscenene" ville blitt noe helt annet med skikkelig luftig surroundlydbilde med masse detaljer.

Bassen og trøkket betyr ikke så mye for meg personlig så lenge den er dosert ut med omhu og har det rette punchet. Jeg er mye mer opptatt av luftighet, klarhet og dynamikk i hele lydsporet som helhet. Det er dette som gir den kontinuerlige økningen i innlevelse. Ikke at Avatar manglet noe innlevelse riktignok. Det er en meget underholdende film.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker på flat lyd så tenker jeg ikke på bassen slik det virker som de fleste her kun bryr seg om. Jeg tenker på at alt har mer eller mindre samme volum, altså dynamisk kompresjon. Bakkanalene brukes mye mindre enn de burde og lydbildet mangler mye luftighet og gnist. Det blir liksom aldri den helt syke lydmessige helheten hvor alle detaljer står ut fra et enormt luftig lydmessig rom og hvor dynamikken får alt til å fremstå skremmende realistisk slik de beste lydsporene klarer. Spesielt "jungelscenene" ville blitt noe helt annet med skikkelig luftig surroundlydbilde med masse detaljer.

Bassen og trøkket betyr ikke så mye for meg personlig så lenge den er dosert ut med omhu og har det rette punchet. Jeg er mye mer opptatt av luftighet, klarhet og dynamikk i hele lydsporet som helhet. Det er dette som gir den kontinuerlige økningen i innlevelse. Ikke at Avatar manglet noe innlevelse riktignok. Det er en meget underholdende film.
    +1
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med litt flaks lager de en ny miks for extended utgaven som vel kommer etterhvert. :-D

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde som bedre lyd over hele freksvensområdet jeg.

Trikset litt med justeringen LFE og SUB så bassen satt bedre, samt jeg hevet diskanten (1 gang siden emotivan kom i oppsettet )

Så normal volum lå MV på -20 db og action senene kom MV opp på -15dB :-D

Men stemene/vokalen i center kunne vært hevet 1-2 dB på lydsporet syns jeg da det er litt for soft.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo ikke akkurat klage på balansen i lydsporet når man ikke spiller på referansnivå. Jeg er enig med Marsboer forøvrig, det ble litt lite dynamikk i dette lydsporet. Tydelig at de vil at 'alle' skal få maksimalt ut av dette lydsporet, selv om det går på bekostning av entusiastene som har utstyr som takler ekte dynamikk.

Side 32 av 37 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •