Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 37 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 722

Tråd: Avatar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Filmen har fått omtale i Hjemmekino bladet.

Bra og se en har litt rett i sin omtale av filmen ;-)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Filmen har fått omtale i Hjemmekino bladet.

Bra og se en har litt rett i sin omtale av filmen ;-)
    Et bra tips er nok å finne andre referanser til det meste enn det du nevner der....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen igjen i helga som var. Den var ikke like ille denne gangen. Sikkert fordi forventningene ikke var tilstede. Jeg lurer på om grunnen til at jeg ikke liker den noe særlig er at jeg ikke klarer å få et forhold til de lokale innbyggerne. De ligner på mennesker, men har en nokså dyrelignende adferd. Det er noe muffins med hele greia.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett denne filmen på blu-ray to ganger.
    Visuelt sett er jo dette helt rått! Synes heller ikke lyden er noe å klage over.
    Man kunne ha forholdsvis høyt og samme volum gjennom hele filmen uten at det plutselig "braket løs" slik at man måtte skru ned for hørselens del

Det jeg dermimot la merke til var at det knapt kom ut lyd i bakkanalene, flere som mener dette? Var jo litt når piler og missiler fløy forbi, men likevel ganske magert...
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var veldig seint ute med å se Avatar, og hadde egentlig lave forventinger: blå høye menn i en jungel? Næææhh....

MEN, for en opplevelse det var! Og for en film! Denne går lett opp blant topp 5! Det visuelle i denne filmen er jo helt sinnsykt og knuser jo alt som er av tidligere filmer. Imponerende å se alle detaljer og hvor ekstremt mye tid de har brukt på alle scenene...

Denne filmen MÅ jo sees på stor skjerm!

(ja jeg er seint ute.. :P )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Var veldig seint ute med å se Avatar, og hadde egentlig lave forventinger: blå høye menn i en jungel? Næææhh....

MEN, for en opplevelse det var! Og for en film! Denne går lett opp blant topp 5! Det visuelle i denne filmen er jo helt sinnsykt og knuser jo alt som er av tidligere filmer. Imponerende å se alle detaljer og hvor ekstremt mye tid de har brukt på alle scenene...

bedre sent enn aldri, og jeg er veldig enig med deg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Visuelt sett er jo dette helt rått! Synes heller ikke lyden er noe å klage over.
    Man kunne ha forholdsvis høyt og samme volum gjennom hele filmen uten at det plutselig "braket løs" slik at man måtte skru ned for hørselens del

Det jeg dermimot la merke til var at det knapt kom ut lyd i bakkanalene, flere som mener dette? Var jo litt når piler og missiler fløy forbi, men likevel ganske magert...
    jeg opplevde en del smålyder der hos meg, en del "romfølelse" i skogscener osv, + det du nevner da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Så filmen igjen i helga som var. Den var ikke like ille denne gangen. Sikkert fordi forventningene ikke var tilstede. Jeg lurer på om grunnen til at jeg ikke liker den noe særlig er at jeg ikke klarer å få et forhold til de lokale innbyggerne. De ligner på mennesker, men har en nokså dyrelignende adferd. Det er noe muffins med hele greia.

som gammel cowboy og indianer fan så forbant jeg innbyggerne umiddelbart med indianere og menneskene som det slemme kavaleriet og gull minere

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord

Det er jo nettopp dette med at volumet forholdt seg omtrent på samme nivå som var så dørgende kjedelig med lydsporet på denne filmen. Null eksplosivitet og dynamikk. Jeg skvatt ikke til av lyden en eneste gang slik som enkelte andre filmer klarer å få til selv når man ser det komme.

Bakkanalene var heller ikke spesielt aktive nei.

Hva skal det bli til med dagens audiofile samfunn?? Nå er plutselig mangel på dynamikk en fin greie det skrytes av på et avforum :???: :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det skal jo litt mer til en bra CGI for å få en bra film...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    som gammel cowboy og indianer fan så forbant jeg innbyggerne umiddelbart med indianere og menneskene som det slemme kavaleriet og gull minere
    Det ble nesten en moderne Sølvpilen ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det ble nesten en moderne Sølvpilen ja.

ja, men ikke mobb sølvpilen:twisted: var takket være denne tegneserien at jeg ville lære meg å lese i en alder av 5 år
    uansett så står jeg på at jeg koste meg med denne filmen, var deilig og flyte vekk fra hverdagen og inn i denne blå verdenen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det er jo nettopp dette med at volumet forholdt seg omtrent på samme nivå som var så dørgende kjedelig med lydsporet på denne filmen. Null eksplosivitet og dynamikk. Jeg skvatt ikke til av lyden en eneste gang slik som enkelte andre filmer klarer å få til selv når man ser det komme.

Hva skal det bli til med dagens audiofile samfunn?? Nå er plutselig mangel på dynamikk en fin greie det skrytes av på et avforum :???: :-D

hehe, nei det var ikke det sprekeste lydsporet men det hang jeg meg ikke veldig opp i mens jeg så filmen, når det skjedde ting så hørte jeg det veldig greit selv om det ikke tok av, sett the strangers forresten? eneste filmen som har fått meg til å reise meg opp for å slå av en brannvarsler 6 m unna som var demontert i fjor forøvrig veldig godt lydspor selv om det ikke er actionfilm

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den går fortsatt på Ringen i 3D, slik den er ment å bli sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

Kunne ikke sagt det bedre selv. Helt enig med deg.
    Synes lyden var kjedelig og med lite futt i. Skuffende.
    Bilde derimot er av de bedre jeg har sett på min tv.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det var lokalt hos meg, eller om det er en svakhet i filmen.
    Da jeg så Avatar her hjemme på stort lerret, så hadde jeg nettopp fått en ny Swans centerhøyttaler. Swans F2.2C.
    Den var ikke mere innspilt enn en 15-20 timers guffe med realtivt høy musikk som har gått kontinuerlig.

Men i de scenene i starten av filmen når hovedrollefiguren kjører rullestolen sin inn i et briefing-rom hvor militæret blir briefet, så hadde jeg store problemer med utydelig tale.
    Jeg måtte faktisk skru på tekst på filmen for å få klarhet i alle detaljene som ble sagt.
    Første tanke var at jeg ble rimelig skuffet over den nye Swans centeren, og savnet min gamle lille Ikon Vokal 2.
    Men etter å ha lest mange poster om dårlig lyd på Avatar, så tenker jeg at det kanskje var sporet og lydkvaliteten i den scenen som rett og slett er dårlig.

Noen andre med tilsvarende erfaringer?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Da jeg så Avatar her hjemme på stort lerret, så hadde jeg nettopp fått en ny Swans centerhøyttaler. Swans F2.2C.
    Den var ikke mere innspilt enn en 15-20 timers guffe med realtivt høy musikk som har gått kontinuerlig.

Men i de scenene i starten av filmen når hovedrollefiguren kjører rullestolen sin inn i et briefing-rom hvor militæret blir briefet, så hadde jeg store problemer med utydelig tale.
    Jeg måtte faktisk skru på tekst på filmen for å få klarhet i alle detaljene som ble sagt.
    Første tanke var at jeg ble rimelig skuffet over den nye Swans centeren, og savnet min gamle lille Ikon Vokal 2.
    Men etter å ha lest mange poster om dårlig lyd på Avatar, så tenker jeg at det kanskje var sporet og lydkvaliteten i den scenen som rett og slett er dårlig.

blir vel litt tynt å dømme centeren etter én film. Se noen andre filmer. Noen med mye snakking. Der "undergang"(bad tysk)?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier det så økte jeg senterkanalen med 3dB på denne filmen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny kalibrering er kjørt etter at swansen er kommet inn ?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,904
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Og her sitter jeg med min pyttesmå høyttalere og er strålende fornøyd med både bilde, lyd og tale....på begge mine utgaver av Avatar en skandinavisk og en USA....
    Og jeg forventet ikke at jeg skulle hoppe høyt i stolen pga. dynamikk/smell osv. Det gjorde nok James Cameron seg ferdig med på T2 for noen år siden :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 31 av 37 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •