Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 37 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 722

Tråd: Avatar

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det spørs om de ikke var så opptatte av CGI'en at de glemte lyden. Eller kanskje de brukte opp pengene før lyden skulle lages.
    Glemte lyden... den er jo THX mastret så burde jo være opptimalt.
    Mulig det da er noen andre en Scywalker Sound som har mixet.

noen som har sjekket ???

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Glemte lyden... den er jo THX mastret så burde jo være opptimalt.
    Mulig det da er noen andre en Scywalker Sound som har mixet.

noen som har sjekket ???
    At den er THX mastret betyr bare at den treffer noen parametre, ikke at selve lyden er perfekt. De går ikke inn å sier at, "Nei lyden av den pistolen der lød ikke som den ser ut, gjør noe med det."

Lyden, er som bildet, en artistisk fremvisning. Om lyden vi har på BDen er det som Cameron vil at vi skal ha, så skal den være slik. Når den gikk på kino, så var lyden totalt annerledes i en liten sal enn i en stor sal.

Det eneste jeg finner feil med lyden, er at den kanskje oppfattes som litt lukket. Kanskje litt mer "realistisk" enn vi er vant med.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    At den er THX mastret betyr bare at den treffer noen parametre, ikke at selve lyden er perfekt. De går ikke inn å sier at, "Nei lyden av den pistolen der lød ikke som den ser ut, gjør noe med det."

Lyden, er som bildet, en artistisk fremvisning. Om lyden vi har på BDen er det som Cameron vil at vi skal ha, så skal den være slik. Når den gikk på kino, så var lyden totalt annerledes i en liten sal enn i en stor sal.

Det eneste jeg finner feil med lyden, er at den kanskje oppfattes som litt lukket. Kanskje litt mer "realistisk" enn vi er vant med.

Jeg beskrev lyden som behagelig og høre på da jeg hadde sett den :-)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan egentlig skjønne at noen klager. Slik som når Hometree faller osv, så forventer alle at det skal komme enorme mengder med bass, slik man er vant med.

Det kan jo hende Cameron også i lyden har tatt med at gravitasjonen på Pandora er mindre enn på vår egen planet. Det gjør jo noe med hvor fort ting faller mot bakken, og da igjen hvor mye brak dette vil skape.

Jeg beskrev lyden som behagelig og høre på da jeg hadde sett den :-)
    Var ikke ute etter deg, men generelt i lydpraten

EDIT: Glemte en ting.

Selv om selskaper som Skywalker Sound står for selve lydmiksingen for filmen, så når denne havner på BD for oss å bruke, så blir lyd miksen sendt til enten DTS eller Dolby sine steder for å få den omgjort til deres lydspor, i Avatar sitt tilfelle, DTS Master Audio. Her blir de tilpasset DTS eller Dolby sine kriterier osv. Det er grunnen til at det er volum forskjeller mellom disse formatene, samt noen andre få forskjeller. DTS er satt litt høyere enn True HD, noe som oppfattes av mange som bedre lyd, fordi de ikke må skru så "høyt" opp (Hva som står i displayet dems). Det er også noe av grunnen til at mange synes normal Dolby Digital lyder bedre, fordi dynamikken er tatt bort, og den føles høyere i volum.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at dere syns lyden er så dårlig. Jeg er helt uenig. Syns den er kjempe bra. All dialog er tydelig og klar, Det er høyt og greit med bass. eneste jeg er enig i er at det mangler litt bass når home tree går i bakken. Har hørt bedre lyd jeg også. Watchmen for eksempel er helt rå, men avatar syns jeg har bedre lyd enn for eksempel transformers 2

I transformers 2 er det utrolig høyt og mye dynamikk i action scenene, men pratingen og de stille partiene i filmen er det jeg vil kalle tamt. Det er her avatar skiller seg fra transformers filmene. Greit nok at det ikke smeller så mye fra skuddene, men helhetlig, med musikken til james horner og alt sammen syns jeg lyden er utrolig bra. avatar er demomateriale for min del, ikke bare for bilde, men også lyd

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Kan egentlig skjønne at noen klager. Slik som når Hometree faller osv, så forventer alle at det skal komme enorme mengder med bass, slik man er vant med.

Det kan jo hende Cameron også i lyden har tatt med at gravitasjonen på Pandora er mindre enn på vår egen planet. Det gjør jo noe med hvor fort ting faller mot bakken, og da igjen hvor mye brak dette vil skape.

Var ikke ute etter deg, men generelt i lydpraten

EDIT: Glemte en ting.

Selv om selskaper som Skywalker Sound står for selve lydmiksingen for filmen, så når denne havner på BD for oss å bruke, så blir lyd miksen sendt til enten DTS eller Dolby sine steder for å få den omgjort til deres lydspor, i Avatar sitt tilfelle, DTS Master Audio. Her blir de tilpasset DTS eller Dolby sine kriterier osv. Det er grunnen til at det er volum forskjeller mellom disse formatene, samt noen andre få forskjeller. DTS er satt litt høyere enn True HD, noe som oppfattes av mange som bedre lyd, fordi de ikke må skru så "høyt" opp (Hva som står i displayet dems). Det er også noe av grunnen til at mange synes normal Dolby Digital lyder bedre, fordi dynamikken er tatt bort, og den føles høyere i volum.

Det flyttet en del luft når treet falt hos meg så jeg kan ikke klage.
    Men så holder det igjen og gjør lyden mere behagelig med MPCM som jeg må benytte fra ps3.

Har ikke oversikt over foskjellene på HD formatene.
    Men er det som de "gamle" d.d og dts så har dts fordelen av høyere referanse og høyere bitrate (mere info/detaljer) en det dolby gir.

Og jeg vil legge til at dts har mere attak i smellene en det dolby har, det er noe jeg har lagt merke til i alle de årene jeg har hatt hjemmekino :-)

Men og høre forskjellen på de nye truehd og dts hd er helt umulig spørr du meg

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at dette var en storfilm alle ventet på gjør at forventningene er veldig høye. Mye av filmen foregår i skogen, men det er minimalt av surround informasjon. Der ville det vært naturlig å legge lydeffekter fra skogen rundt i lydbildet. Bass fra eksplosjoner etc drønner til, men kun i ca ett sekund før det kuttes, hvilket låter litt merkelig. Vokalen var absolutt bra, men for meg trekker lyden filmen ned fra storfilm til en bra film. Lyden er ikke dårlig, men de kunne lagt mye mer i den. Det hadde løftet engasjementet enda noen hakk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det at dette var en storfilm alle ventet på gjør at forventningene er veldig høye. Mye av filmen foregår i skogen, men det er minimalt av surround informasjon. Der ville det vært naturlig å legge lydeffekter fra skogen rundt i lydbildet. Bass fra eksplosjoner etc drønner til, men kun i ca ett sekund før det kuttes, hvilket låter litt merkelig. Vokalen var absolutt bra, men for meg trekker lyden filmen ned fra storfilm til en bra film. Lyden er ikke dårlig, men de kunne lagt mye mer i den. Det hadde løftet engasjementet enda noen hakk
    Kansje det kommer en oppgradert versjon om mange nok vil ha det ;-)

Vi er for kravstore i lille filmgale norge :-D hehe

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du vil hen med dette? God lyd er god lyd uansett formål. Min opplevelse av Avatar hadde da ikke blitt dårligere om lyden hadde vært helt topp i tillegg??

Det er innlevelsen som får lide når lyden er slapp. Denne lyden bærer preg av å være optimalisert for de x-antall millioner folk som kommer til å se filmen på TVen direkte, kanskje med til nød et 4000 kroners kompaktanlegg.
    Avatar Movie | Creating Audio Sound for James Cameron Avatar Feature Film

Og mener fremdeles det jeg sa: Less is more eller i dette tilfellet more is MORE.
    PS: Jeg vet jeg har et puslete anlegg, men det funker bra hos meg :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må si at jeg likte filmen veldig godt, spessielt bilde delen, lyddelen var god, med en del info i surround kannalene, men når det virkelig skjer noe i filmen så kunne lyden vært noe bedre synes jeg, dialog og sånn var veldig bra og slike ting som vingeslag osv men det savnes noe, håper en eventuellt spessiel utgave har ett bedre lydbilde, men alt i alt er jeg kjempefornøyd med opplevelsen av denne filmen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lest igjennom linken... men har de gjort blemmen og legge for mye lyd på filmen

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevnte tidligere i tråden så jeg The Dark Knight rett før Avatar på Bluray her hjemme - og lyden på Avatar ble rett og slet litt tam etter intrykkene fra The Dark Knight.

Ser at The Dark Knight vant Oscar for Best Sound Editing i 2009... blir spennende å se hva Avatar ender opp med.

Men om lyden på Bluray utgavene er like god som på kinoutgavene er ikke noen selvfølge?

Det less is more tullet har jeg ikke sans for. Det finnes ikke noe "ekte" i noen av filmene allikevel, SciFi er som evnt tidligere ikke virkeligheten

Gi meg bakoversveis!!!!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje det kommer en oppgradert versjon om mange nok vil ha det ;-)

Vi er for kravstore i lille filmgale norge :-D hehe
    Det finnes mange filmer med svært god og engasjerende lyd, så jeg ser ikke helt hvorfar denne skulle legge seg et par hakk under. Det handler ikke om hva som er realistisk og ikke, men hva som engasjerer når det kommer til dynamikk.
    Avatar har etter min mening ikke et dårlig lydspor, men ender nok midt på treet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Som jeg nevnte tidligere i tråden så jeg The Dark Knight rett før Avatar på Bluray her hjemme - og lyden på Avatar ble rett og slet litt tam etter intrykkene fra The Dark Knight.

Ser at The Dark Knight vant Oscar for Best Sound Editing i 2009... blir spennende å se hva Avatar ender opp med.

Men om lyden på Bluray utgavene er like god som på kinoutgavene er ikke noen selvfølge?

Det less is more tullet har jeg ikke sans for. Det finnes ikke noe "ekte" i noen av filmene allikevel, SciFi er som evnt tidligere ikke virkeligheten

Gi meg bakoversveis!!!!
    Sci Fi er ikke virkelig??? Sa Mr. Spock :-)))))
    Det er nok forskjellige måter å lydlegge en film på.....noen med imponator effekter som et "høydepunkt" andre ikke....ellers så elsker jeg Sci-Fi....
    skal se og høre igjennom AVATAR en gang til , denne gang med min USA utgave...snart...
    i mellomtiden kan vi jo kose oss med The Big Bang :-) Ha en flott 17. mai :-))

PS:Avatar (+DVD Copy) - Blu-ray review (2 of 2)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha lest igjennom linken mens jeg ser fotball på tv...

Virker da som den kan lide litt under måten lyden er mixet på.
    Mye frem og tilbake og mye som skal flettes sammen.
    Samt det er en "ny" måte der de forsøker og oppnå en 3D føleles på lyden også.

Nei.. nå blir det og spekkulere for mye ;-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av classic46

Skrives jo her at lyden inviterer til og spilles høyt... ;-) hehe stemmer jo forøvrig det ;-)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Sci Fi er ikke virkelig??? Sa Mr. Spock :-)))))
    Det er nok forskjellige måter å lydlegge en film på.....noen med imponator effekter som et "høydepunkt" andre ikke....ellers så elsker jeg Sci-Fi....
    skal se og høre igjennom AVATAR en gang til , denne gang med min USA utgave...snart...
    i mellomtiden kan vi jo kose oss med The Big Bang :-) Ha en flott 17. mai :-))

PS:Avatar (+DVD Copy) - Blu-ray review (2 of 2)
    Jepp det var noen her tidligere i tråden som påsto at SciFi ikke var virkelig, nok en knekk i livet å ta med seg :-?

Får kanskje ta en titt (eller lytting) til på Avatar, og vri på litt. Eventuelt kanskje justere opp LFE et par hakk.

Kom jo på at Oscars for 2010 allerede har vært The Hurt Locker tok prisen for lyd, foran nominerte som Avatar og Star Trek.

Hurra!!

Denne review'en summerer opp akkurat det jeg synes om lyden:

Blu-ray Review: Avatar | High-Def Digest

None of this is to say that the soundtrack on the Blu-ray is "bad" in any way. I've just heard others that impressed me more.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, for å kommentere lyde i Avatar, så er den nok kanskje mindre 'over the top' enn andre filmer. Også kanskje litt komprimert, siden de store utsvingene uteble. Men det er veldig bra demomateriale, det er sikkert. Bra punch og trøkk, og storslagent når det skulle være det. Synd det mangler litt helt i bunn i forhold til mange filmer, men jeg tipper det er bevisst for at flest mulig skal kunne spille denne høyest mulig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Humre. Syns filmen var ok men ikke noe mer, skuffet over James Cameron i denne runden. Håper kan kommer tilbake med mer snadder .

Utgivelsen på Bluray er som mange sier, veldig bra, dog litt kjedelig lydeffeter ifra den kanten..

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Vel, for å kommentere lyde i Avatar, så er den nok kanskje mindre 'over the top' enn andre filmer. Også kanskje litt komprimert, siden de store utsvingene uteble. [...] Synd det mangler litt helt i bunn i forhold til mange filmer, men jeg tipper det er bevisst for at flest mulig skal kunne spille denne høyest mulig.
    Loudness-war forplantet seg til filmverdenen også?
    Grøss

Side 30 av 37 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •