Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 37 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 722

Tråd: Avatar

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo bare å se litt på Star Trek, de har jo funnet masse metaller og stoff som ingen har hørt om før! Tidsrevner og andre dimensjoner er andre ting man kan støte på ute i rommet!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det er jo bare å se litt på Star Trek, de har jo funnet masse metaller og stoff som ingen har hørt om før! Tidsrevner og andre dimensjoner er andre ting man kan støte på ute i rommet!

Jepp, det er en grunn til at sjangeren heter Science FICTION.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Unobtainium reagerte jeg også på. Hehehe Det blir for dumt. Det er noe Petter Smart kunne ha sagt. Hehehe
    Unobtainium er da ikke verre enn Kurium Umulium. Eller Upsidaisum.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jepp, det er en grunn til at sjangeren heter Science FICTION.
    Mener du på at de har funnet på alt sammen? :shock:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kurium Umulium. Det er Kurium 82 OG Umulium, dette er to forskjellige stoffer:-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Er ikke navnet jeg reagerer så mue på, Det kunne for min del het Adamantium eller Vanidium(**** så nerdette).
    Adamantium er allerede brukt i X-men & Wolverine

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Mener du på at de har funnet på alt sammen? :shock:
    Nei, ikke la dem ta livsløgnen din! Star Trek = dokumentar!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Kurium Umulium.
    Det er Kurium 82 OG Umulium, dette er to forskjellige stoffer:-D
    Pokker. Det har du vel rett i, ja

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å finne en demosekvens i denne filmen og den siste slagscenen er jo glimrende rent visuelt, men LYDEN ER JO SÅ TAM!

Denne filmen har et totalt udynamisk lydspor. Greit nok, det er litt bass i eksplosjoner der, men alle skuddene er jo **** meg på nivå lydmessig med bakgrunnsmusikken. Det er ca null dynamikk. Som resultat av dette må jo volumet skrus opp mye høyere enn vanlig for å få litt trøkk i resten av lydbildet og ikke bare eksplosjoner og lignende. Lydsporet i The Incredible Hulk eller Open Range bare for å ta to eksempler, er jo en helt annen verden når det gjelder dynamikk.

Dette er alt for dårlig. Elendig at radiodynamikken også sniker seg inn i filmbransjen. Skjønner ikke at denne filmen får så skryt for lyden. Det finnes mer til filmlyd enn bare litt bass når noe eksploderer. Jeg ønsker at skudd skal høres ut som skikkelige skudd, ikke som om noen dasker en pinne med en polvott på enden mot veggen.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg ønsker at skudd skal høres ut som skikkelige skudd, ikke som om noen dasker en pinne med en polvott på enden mot veggen.
    Hahaha, glimrende sammenlikning!

Det er vel ikke så mange filmer som er særlig realistiske når det gjelder lyd. Eksempel slag i ansikt og dialog bak vegger/inni biler og slikt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke være så realistisk, bare det er dynamiskt og sprekt.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg prøvde å finne en demosekvens i denne filmen og den siste slagscenen er jo glimrende rent visuelt, men LYDEN ER JO SÅ TAM!

Denne filmen har et totalt udynamisk lydspor. Greit nok, det er litt bass i eksplosjoner der, men alle skuddene er jo **** meg på nivå lydmessig med bakgrunnsmusikken. Det er ca null dynamikk. Som resultat av dette må jo volumet skrus opp mye høyere enn vanlig for å få litt trøkk i resten av lydbildet og ikke bare eksplosjoner og lignende. Lydsporet i The Incredible Hulk eller Open Range bare for å ta to eksempler, er jo en helt annen verden når det gjelder dynamikk.

Dette er alt for dårlig. Elendig at radiodynamikken også sniker seg inn i filmbransjen. Skjønner ikke at denne filmen får så skryt for lyden. Det finnes mer til filmlyd enn bare litt bass når noe eksploderer. Jeg ønsker at skudd skal høres ut som skikkelige skudd, ikke som om noen dasker en pinne med en polvott på enden mot veggen.
    Det er mange slags typer lyd....men kort sagt: Noen liker bass med musikk...andre liker musikk med bass......det er ikke dynamikken som bestemmer om lyden er god....men balansen mellom lyd og bilde....
    I Avatar er det balansen som er viktig....og detaljene....og av alle de anmeldelser jeg har lest på Nettet fra det store utland...så er det ingen som er misfornøyd med lyden....etter min mening så bare var den der som en perfekt forlengelse av bildene....vil jeg ha Motorhead eller AC/DC så vet jeg hvor jeg finner det....vil jeg ha innlevelse med sjel...så vet jeg hvor jeg finner det....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker at skudd skal høres ut som skikkelige skudd, ikke som om noen dasker en pinne med en polvott på enden mot veggen.
    Bestem deg

Hvis en film hadde brukt realistiske lydeffekter ville folk bare klaget over hvor dårlig lyden var i filmen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX logoen på slutten burde da få folk til og hoppe i sofaen ;-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Hellnoob her. Satt å så filmen for andre gang igår, og ble imponert over de visuelle senene. Likevel synes jeg de kunne gjort mye mer ut av lydsporet. En sjelden gang kliner de til med gode surroundeffekter, men stort sett er det ganske tamt. Hør også på eksplosjonene når de feller hometree som ikke har noen etterdrønninger. Der kuttes LFE bassen rett etter at det smeller og drønnene går på ingen måte over i hverandre. 3D produksjonen har nok tatt endel av lydbudgettet her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med marsboer og devilej når det kommer til lyden på denne filmen. Bildet var utrolig bra, men lyden skuffet stort.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er, som jeg har nevnt tidligere, bare en CGI skrytefilm.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Det er mange slags typer lyd....men kort sagt: Noen liker bass med musikk...andre liker musikk med bass......det er ikke dynamikken som bestemmer om lyden er god....men balansen mellom lyd og bilde....
    I Avatar er det balansen som er viktig....og detaljene....og av alle de anmeldelser jeg har lest på Nettet fra det store utland...så er det ingen som er misfornøyd med lyden....etter min mening så bare var den der som en perfekt forlengelse av bildene....vil jeg ha Motorhead eller AC/DC så vet jeg hvor jeg finner det....vil jeg ha innlevelse med sjel...så vet jeg hvor jeg finner det....:-)
    Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du vil hen med dette? God lyd er god lyd uansett formål. Min opplevelse av Avatar hadde da ikke blitt dårligere om lyden hadde vært helt topp i tillegg??

Det er innlevelsen som får lide når lyden er slapp. Denne lyden bærer preg av å være optimalisert for de x-antall millioner folk som kommer til å se filmen på TVen direkte, kanskje med til nød et 4000 kroners kompaktanlegg.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Enig med marsboer og devilej når det kommer til lyden på denne filmen. Bildet var utrolig bra, men lyden skuffet stort.
    Ble veldig skuffet over filmen når jeg så den på kino, men håpte lydsporet ville løfte filmen litt opp når jeg kjørte den på blådisk her hjemme. Det gjorde den desverre ikke. Filmen var like dårlig, å som jeg ser mange andre her inne også sier, lyden var "skuffende" i forhold til hva jeg forventet.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs om de ikke var så opptatte av CGI'en at de glemte lyden. Eller kanskje de brukte opp pengene før lyden skulle lages.

Side 29 av 37 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •